helaas... zwangerschapsdiabetes

Hoi allemaal,

Sorry dat ik niet zoveel post, ik lees wel erg graag mee, maar ik wilde dit toch even kwijt.
Vorige week donderdag moest ik op controle bij de huisarts en toen bleek dat ik in een maand tijd 8 kilo ben bijgekomen! Ik schrok me rot en zij ook, want ik moest de volgende dag terugkomen om nuchter m´n bloedwaarde te prikken. Deze was te hoog, dus moest ik door naar het ziekenhuis om zo´n test te doen met het drinken van suikerwater en daarna bloed laten prikken.
Over de uitslag zeiden ze niet zoveel, maar ik moest wel een afspraak maken bij de gyn.
Hier ben ik vanmiddag geweest en toen bleek dat ik dus zwangerschapsdiabetes heb.
Hij maakte een echo van de kleine en hij loopt wel ietsje voor in groei, maar gelukkig niet veel. Nu moet ik nog naar de dietiste en de diabetesverpleegkundige en verder dus onder behandeling van de gyn. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat, ik baal er wel enorm van.
De gyn zei dat ze de kleine waarschijnlijk wel met 37 á 38 weken gaan halen, dus misschien wordt ik nog wel een juni-mama.
Achja, we wachten het allemaal af, hoop dat het wel genoeg is om me alleen aan een dieet te houden, ik heb niet zo'n zin om te gaan spuiten. Gelukkig is het voor 't goede doel!

liefs, lydia

balen meid! hoe ver ben je nu? ik moet morgen voor de 1e keer naar de gyn... mijn waarde;s waren nuchter ook te hoog :S dus ben benieuwd wat mij te wachten staat... hoop voor jou dat het met een dieet onder controle te houden is!

Oej, das minder, maar wees blij dat ze er nog vroeg bij zijn. Ik vind 't vooral fijn dat ik nu extra in de gaten wordt gehouden, dat geeft toch wat meer rust. We zien wel hoe het verder gaat lopen, ben nu 28 weken

Hee Lydia!!

Balen zeg... Dat is niet waar je op hoopt tijdens je zwangerschap??
Vraagje... Waarom gaan ze de beeb halen met 37, 38 weken?? Dat doen ze wrs alleen als de baby veel te groot/zwaar wordt, anders toch niet??

Sterkte ermee!!!

Dankje...
De gyn zei dat hij ´m zoiezo vroeger wil halen, omdat vanaf 38 weken de risico´s behoorlijk kunnen toenemen. Wat jij zegt dacht ik ook, maar hij zal het wel weten denk ik dan maar.

Oke... Dat wist ik helemaal niet... Wel heel fijn dat je een gyn hebt die geen onnodige risico's neemt!!! Nogmaals sterkte en ik hoop voor je dat het bij een dieeet blijft en niet spuiten wordt!

Ik heb 'gewone' diabetes type 1. En het is vaker zo dat de placenta niet zo goed doorbloed is, maar het is vnl dat de baby te groot wordt en letselkan oplopen bij de bevalling.

Ti's heel vervelend, ik hoop dat je het met dieet en koolhydraten tellen kan opvangen!!! Sterkte!

http://www.kindjeopkomst.nl/zwanger/zwangerschapsdiabetes.htm hier staat een duidelijke beschrijving! Iets naar beneden voor info over het te groot worden.

Hallo,

Ik ben een augustus-mama maar omdat ik ook suiker heb waarschijnlijk een juli mama.
Ik ben sinds deze week aan de insuline en hoop dat het hier beter mee gaat. Veel sterkte ermee.
Ik denk altijd maar er zijn veel ergere dingen dus.... zal vast wel goed komen, scheelt vaak wel zo'n houding ook al is het prikken minder leuk.
Groeten Kristel Jansen

Terug
Bovenaan