helaas...zwangerschapsdiabetes

Hoi allemaal,

Vorige week donderdag moest ik op controle bij de huisarts en toen bleek dat ik in een maand tijd 8 kilo ben bijgekomen! Ik schrok me rot en zij ook, want ik moest de volgende dag terugkomen om nuchter m´n bloedwaarde te prikken. Deze was te hoog, dus moest ik door naar het ziekenhuis om zo´n test te doen met het drinken van suikerwater en daarna bloed laten prikken.
Over de uitslag zeiden ze niet zoveel, maar ik moest wel een afspraak maken bij de gyn.
Hier ben ik vanmiddag geweest en toen bleek dat ik dus zwangerschapsdiabetes heb.
Hij maakte een echo van de kleine en hij loopt wel ietsje voor in groei, maar gelukkig niet veel. Nu moet ik nog naar de dietiste en de diabetesverpleegkundige en verder dus onder behandeling van de gyn. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat, ik baal er wel enorm van.
Zijn er nog meer meiden met zwangerschapsdiabetes of die het hebben gehad? Wat waren/zijn jullie ervaringen?

 
hallo,

ik heb zwangerschapssuiker bij me 1e zwangerschap gehad!
en ik moets elke keer dagcurves laten maken en daar kwam uit dat ik suiker had!
toen ook na de dietiste en toen keer ik een dieetje voorgeschreven met aandachtspunten wat goed wat en wat niet!
mijn eetpatroon was al redelijk goed dus er waren maar een aantal aanpassingen nodig!
Bij mij was het met het dieet weer helemaal goed en na een een aantal weken weer een dagcurve en toen was de suiker onder controle,dus ik heb er weinig last van gehad!
En je kan niks doen aan zwangerschapssuiker je krijgt het of je krijgt het niet maar je ken daar niks aan doen als je het wel krijgt!dus ik snap dat je baalt maar je moet jezelf niks verwijten want je ken er zelf niks aan doen! succes verder en hopelijk is bij jou de suiker ook snel onder controle!

xx sas
 
Hier ook eentje die het gehad heeft. Bij de eerste hebben ze het niet gediagnostiseerd, maar heb ik het waarschijnlijk ook gehad. Bij de tweede zwangerschap kwamen we er met 32 weken achter. Met een dieet bleven mijn suikerwaardes aardig onder controle, ook ben ik de laatate weken van de zwangerschap 5,5 kilo afgevallen. Met 33 weken heb ik een groeiecho gehad, toen bleek dat de kleline nogal voorliep op groei. Met de geboorte bleek dat het een mooi gemiddeld ventje was, 3525 gram. Ik hoefde alleen niet onder controle te blijven van de gyn, dit omdat mijn dagwaardes heel stabiel waren. In ieder geval heel veel succes en hopelijk hebben jij en de kleine er niet al teveel last van.
 
hoi

ik heb ook zwangerschaps suiker ben 19 en 1 dag zwanger en weet het al van 10 weken zwangerschap ik had het 11.1 toen ik bloed prikken moest bij de gyn stond al onder de gyn inverband met een eerdere miskraam (mola zwangerschap)
en ben direct door gestuurd na een dietist moest mee waarden bij houden door zelf te prikken elke dag en toen na de internist geweest en nu zit ik aan de insuline en dinsdag op controle geweest bij de gyn ons ukkie doet het goed en ligt niet voor op de groei maar groeit goed
maar laat je vooral goed informeren over hoe alles verloopt maar ook over de medicatie bij twijfel kan je het ook op zoeken via internet daar kan je veel info vinden heb ik ook gedaan en wil je veel succes vinden ik ben ook op een dieet gezet en heb er veel baat bij
groetjes tamjoh
 
Terug
Bovenaan