Helderrood bloedverlies na ontlasting(diarree)

<p>Goedemorgen dames,</p><p>Ik maak mij heel erg zorgen. Net had ik een heftige diarree sessie (soms moest ik hard drukken) en vervolgens zag ik helder rood bloedverlies uit mijn vagina. Ik heb al een aantal dagen bloedverlies (heel weinig), maar dat was niet helderrood, dus ik ben natuurlijk geschrokken van dit. Ik ben 6.5 weken zwanger.</p><p>Sorry voor de niet fijne details over de diarree, maar wil dat het duidelijk is.</p><p>Wat kan dit betekenen?  </p>
 
Je darmen moeten plaatsmaken voor een groeiende baarmoeder. Wacht maar tot je bevallen bent dan heb je nog meer leuke details. Bloedverlies kan zijn omdat je dus hebt zitten persen tijdens je stoelgang maar dit kun je beter wel ff in de gaten houden. Waarschijnlijk gewoon een adertje die geknapt is.
 
Bel anders even de verloskundige. Bij bloedverlies mag dat. 
Maar het kan heel goed dat er door de druk een adertje gesprongen is. Het hoeft niks te betekenen. Als je je erg zorgen maakt kan de verloskundige misschien even kijken met een inwendige echo. 
 
Er is net een echo gemaakt, alles zag er in orde uit. Ze kunnen de oorzaak van de bloeding niet vinden. Wel mag ik voorlopig geen geslachtsgemeenschap hebben.
 
Is het wel vaginale bloeding. Ik heb dit ook gehad. Alleen doordat het bij mij ook met poepen was bleek het dus anale bloeding te zijn door het drukken en soort aanbeien. Misschien is dit ook in jou geval..
 
Terug
Bovenaan