Hele avond huilen

<p>Hoi allemaal, </p><p>Onze dochter van 8 weken huilt al een aantal weken elke avond. Het begint met huilen wat later krijsen wordt. Wij krijgen haar niet stil. Vaak huilt ze tot de laatste fles, rond 22.30-23.00 uur. Heeft dan vaak nog wel een uur nodig onrustig te worden en valt dan in slaap tot, meestal, 4.30-5.00 uur voor een volgende voeding. <br /><br />heeft iemand tips voor ons? Wij worden er een beetje moedeloos van. Ik ben al een keer naar een osteopaat geweest, haar nek zit vast ( voorkeurshouding) en daar wordt aan gewerkt. En wij zijn sinds afgelopen zaterdag overgestapt op pepti ivm verdenking KMA, had haar zus ook. Dit alles heeft misschien drie dagen geholpen en gisteren avond was het weer de hele avond raak!! <br /><br />Overdag slaapt ze redelijk. Wordt vaak wel wakker naar 45-60 min maar valt dan vaak weer in slaap met de speen. <br /><br />Is dit een fase? Wij worden er erg moe van en vindt het zo zielig voor mijn dochter. <br /><br /></p><p>Groetjes </p>
 
Ik weet dat kleine kindjes vaak zo'n plakperiode hebben. Had mijn zoontje ook rond die leeftijd. Hij wilde absoluut niet in bed liggen, dus wij probeerden het iedere avond, zodra hij ook maar dreigde te gaan huilen, namen we hem gelijk mee naar beneden. Na zijn late fles ging hij dan wel makkelijk slapen. 
In ons geval vond hij het prima om naast mij te liggen, vaak in zijn wipper en lag daar dan heerlijk te slapen. Maar sommige moeders geven aan dat het kindje echt op hun moet liggen.
Het is vaak echt een fase (als dit die fase is uiteraard), zo snel als hij kwam, is hij ook opeens weer voorbij! 
Sterkte!
 
Hier was dat ook zo! Onze zoon had ook veel krampjes. Uren rondjes gelopen door de kamer om de beurt. Maar het is ook weer over gegaan!
 
Dank jullie wel voor een reactie.
Uit beide reacties te lezen dat het een fase was. Daar hou ik mij maar aan vast! Het is zo Zielig als ze zo overstuur zijn. En zelf weet je het soms ook niet meer. 
 
Hier ook met beide dochters. Rond de 3 a 3.5 Maand werd het eindelijk beter.

Wij liepen avonden lang met de baby op de arm rondjes door het huis. Baby op haar buik op onze onderarm. Beetje gekke houding, maar alleen dan waren ze stil. En maar lopen, heen en weer. Uren! Als we probeerden te gaan zitten, begon het gekrijs weer. Waarschijnlijk waren het krampjes ja, maar 100% zeker weten doe je het nooit.

Ik was zo blij toen dit voorbij was en we de avonden weer een béétje terug hadden.

Ik gaf s avonds vaak ook wel wat eerder een fles, of wat extra. Niet eindeloos rekken tot het 'tijd' is. In de avond gaan ze clusteren en hadden ze soms na 2 uur alweer honger. Dan maar een flesje. En als ze daarna sliepen was ik blij. Hoe de nacht verliep, dat zag ik daarna wel weer.. dat is toch elke nacht een verrassing ;)

Dus ja, herkenbaar! Lopen, lopen, lopen... almaar heen en weer, dat is mijn tip. Net Zolang tot je er gek van wordt en je kramp in je arm hebt haha! En gewoon wat eerder voeden, mocht dit helpen. Het gaat voorbij, echt!!!
 
Hier was t ook savonds vaak huilen (lees:krijsen), moedeloos werden we ervan. Krampjes denk ik.. mn man stond nog wel eens met koptelefoon boven met haar, of ging n stuk rijden (viel ze in slaap). Heel heftig en het was ook best lang 'feest', maar uiteindelijk ging het vanzelf over. Overdag was t ook wel pittig, maar was vaak gewoon huilen en in de draagdoek ging t beter. Het is pittig, maar het gaat over!
 
Dat zijn duidelijk darm krampjes. Ik zou echt niet meteen speciale voedingswissels doen hoor, kan nog veel erger worden dan of andere issues creëren.
Beste tip die wij ooit hebben gehad was een ‘oma trucje’ van mijn buurvrouw: cafeïnevrije rooibos thee van Annique (gezondheidswinkel)
Grote kan water per dag koken, 1 zakje lekker lang laten trekken daarin en van dat water de komende weken de fles maken steeds. Wij gingen van avonden/nachten uren lang gekrijs naar: stilte en vrede in huis. Is echt ideaal, en ik geef iedereen die tip mee. Vooral omdat het veilig is, en er verder helemaal niks hielp hier, weet ik precies hoe vreselijk je je voelt als ouders zijnde. Een newborn met zo’n pijn en de ouders gewoon machteloos....hopelijk werkt het bij jullie ook meteen ??
 
Ps: vanaf 4 maanden kun je gewoon stoppen ermee. Het legt een soort bescherming tegen de darmwand dat t zuur niet bijt en gasbubbels geen pijn doen. Normaal doet borstvoeding dat voor de baby. Daarom hoor je het altijd bij flesvoeding, waarom vooral savonds durf ik niet te zeggen. Na 3/4 maanden zeggen ze dat de darmpjes eindelijk ‘volgroeid ‘ zijn dus dan zou het over moeten zijn ??
 
Terug
Bovenaan