Hele buik doet pijn

<p>Hoi dames</p><p>Ik ben er deze week achter gekomen dat ik zwanger ben! Ben nu ongeveer vijf weken. We hadden het deze maand echt niet verwacht dus de verrassing was heel groot!</p><p>nu heb ik sinds 3 dagen flinke buikpijn, maar echt overal. Mijn maag doet pijn en zet uit. Bij mijn darmen voel ik van alles. En onderin, bij de baarmoeder voelt het als hele erge spierpijn. Een trekkend maar soms stekend gevoel. </p><p>Ik merk dat ik wat bevestiging nodig heb of dit allemaal erbij hoort. Je bent zo onzeker en hebt geen vergelijkingsmateriaal oid..</p><p> </p>

Als eerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het kan heel goed zijn dat je in het begin veel ongemakken en pijn hebt. Het is een hele verandering voor je lichaam ineens en moet flink wat aanpassingen maken.
Zelf heb ik de eerste weken (van week 4 tot ongeveer week 8) veel buikpijn gehad. Menstruatie-achtige pijn en krampen in mijn baarmoeder vooral. Dit komt omdat je baarmoeder aan het groeien is en ja, dit voel je! 

Je hebt in ieder geval écht niet de enigste dus ik hoop dat dit je flink gerust stelt. :)  Er zijn veel dames die in het begin pijn/kramp hebben. 

Ho.. mijn telefoon wil iets te snel ;) Had ik ook hoor! Dacht in begin: heb ik nou zo goed m’n best gedaan in de sportschool gister? Eerste week idd soort spierpijn gehad en krampjes/prikken in m’n baarmoeder. Heb ik nog met vlagen.. hoort erbij! Geniet ervan, er groeit wat! 

Had ik ook. Met vaak krampen (darmen). Je organen raken van slag door hormonen en door dat je baarmoeder gaat groeien. Dit blijft dus mogelijk een terug komend dingetje. Let in ieder geval op dat je genoeg drinkt en probeer obstipatie te voorkomen. Het kan geen kwaad maar wel veel buik pijn geven en dat is gewoon erg vervelend. 

Hier ook het zelfde, de eerste weken een pijnlijke buik, welke ook al snel opgezwollen was waardoor ik geen broeken meer kon verdragen, waren de darmen maar ook de baarmoeder welke aan het 'uitrekken' was. Hierna nog steeds regelmatig buikpijnen tijdens de zwangerschap gehad door het verplaatsen van de darmen en het groeien van de baarmoeder, het voelt eng maar hoort er echt bij. Zolang je geen bloedverlies hebt of de pijn niet ondraaglijk wordt zou ik proberen om jezelf niet te veel zorgen te maken. Veel geluk met je zwangerschap:)

Terug
Bovenaan