Hele dag hangen

Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen. Ik heb 2 kinderen, een jongen van 3   en een meisje van 1 en die spelen beiden totaal niet. Niet met elkaar en niet afzonderlijk. Eigenlijk doen ze de hele dag niks anders dan met zijn tweetjes (dat dan weer wel) aan mijn benen hangen. Ze zijn heel erg jaloers op elkaar. Als ik met de een iets doe (stoeien, puzzelen, kleuren, kroelen) dan is de ander aan het huilen of aan het proberen de ander weg te duwen. Als ik er dan na een tijd een einde aan wil maken om toch wat voor mezelf te kunnen doen dan is het hier een groot drama en binnen 5 minuten hangen ze alle twee weer aan me vast.

Ik word er inmiddels een beetje moedeloos van, ze doen het thuis en ook buitenshuis (dus bij anderen). Ook als mijn man er is zien ze mij nog als ideale soort apekooi tenzij ik echt duidelijk zeg ga nu maar even aan je vader hangen ;-).

Hoor graag of het bij jullie ook zo gaat en zoniet, wat is jullie geheim
 
hoi,
ik heb zelf 2 kids een zoon van 3,8 jaar en een dochter van 9 mnd.
mijn zoon die speelt ook niet echt op zichzelf.
hij hangt niet echt aan mijn been maar meer op de bank en de jongste die speelt wel.

ik zeg dan pak een boekje dan ga ik dat voorlezen. = twee vliegen in 1 klap.
als hij een spelletje pakt dan kan de kleine niet mee doen maar die is dan wel blij als ze iets anders krijgt.(bevoorbeeld een kaartje van de memorie ze probeerd het wel op te eten.)

kan je ze niet uitdagen tot een bal spel, overrollen wel twee ballen gebruiken!
want er is er altijd 1 hebberig en dan rol maar naar mama, en na een paar keer rol maar naar.... en dan rol jij de andere bal naar degene die de bal net gerol;t heeft.
nu snap ik dat die van 1 jaar niet echt kan rollen maar wel proberen.
probeer ze samen te laten spelen.
en negeer het als ze aan je broek hangen, draai je om en zing een liedje, dans er gek bij.
en stimuleer niet het hangen door te zeggen ga nu maar naar je vader(hoewel je heel graag wilt dat ze je even met rust laten)
ga met ze kleuren en koop dan voor de kleine vetkrijt(dat kleurt altijd en geeft dus resultaat)
en vertel dat ze zo goed kleuren/tekenen.
neem iets afstand en prijs ze met je stem(houd wel je mini in de gaten want die zal de krijtjes wel lekker vinden)maar dit is af te leren.

je kan ook elke keer als ze aan je been komen hangen direct gaan zitten en dan wel op de grond bij hun speelgoed en breng ze op weg.
kinderen weten niet uit hun zelf hoe ze moeten spelen.
dus ga met die brandweer auto een brandje blussen of geef de pop een flesje enz enz.
en na een paar minuten neem je iets afstand, zodat ze even zelf hun gang kunnen gaan.
dit proces zal even duren maar je zal er veel energie in moeten steken.
maar het resultaat zal je belonen.

til ze niet op maar ga zelf naar de grond!

succes
 
Terug
Bovenaan