Hele dag misselijk

<p>Lieve moeders en aanstaande moeders </p><p>Ik ben 7wk 5 dg zwanger.</p><p>Helaas ben ik een van de gelukkige die de hele dag door misselijk is en kokhalzend boven de wc hangt.</p><p>Ook heb ik al emesafene tabletjes gekregen, die mag ik sochtends innemen.</p><p>Helaas ben ik nog steeds erg misselijk.</p><p>Heeft er iemand tips zodat ik weer kan gaan werken? Voel me best schuldig dat ik nu al bijna een week ziek thuis zit.</p>
 
Hallo jessica
Ik heb ors gekregen van de dokter tegen dede misselijkheid. Dat hielp wel. Ben nu al paar dagen niet misselijk. Ook adviseren vele om kleine porties te eten.
 
Groetjes
 
Dankje, ik ga me daar eens in verdiepen.
Dat eten lukt me helaas niet door de misselijkheid. Af en toe een beschuitje met suiker en een slokje water. Woensdag eerste echo dus dan kan ik het ook goed bespreken met de verloskundige.
 
 
Ik nam in de weken 5 tot 12: 2 x dgs Emesafene. 's avonds en 's morgens, op advies van de huisarts. Ook ik kreeg ORS, was bijna uitgedroogd. Ik ben nu 13 weken en slik de medicatie nog 1 x dgs. Het is echt heel rot.., ik wens heel veel sterkte! En rust helpt om je beter te voelen.. verder is het een kwestie van de tijd uitzitten totdat de hormonen verminderen. Ik ben ook (deels) ziekgemeld op mijn werk..
 
Ik mocht ook meer dan 1x per dag emesafene, heb tot 18 wk geloof ik dagelijks 2 tabletten genomen. Nam bij mij de scherpe randjes eraf. Misschien overleggen of je toch 2 per dag mag?
 
Ik lees mee! Hier al 9 weken heel de dag kots en kots misselijk! 
Het wordt nu heel af en toe aan het einde van de middag wat minder...maar het is nog steeds erg naar...ook werken is zon probleem...ik doe het wel maar er komt bijna wat uit...kan beter thuis blijven....
nou sterkte !!! Hoop dat het minder wordt en je lekker kan genieten van je zwangerschap straks! 
 
Ik had dat ook weken achter elkaar! Toen de armbandjes van de etos aangeschaft en geen een keer meer overgegeven. Door bepaalde drukpunten.
 
Hier ook gezegend met veel misselijk en overgeven. Emersafene helpt bij mij niet, bovendien kan ik de tabletten niet binnenhouden. Ik heb nu sinds een paar weken zetpillen Primperan en die werken bij mij heel goed. Ook niet meer zo misselijk gedurende de dag. Ik heb een paar weken geleden in het ZKH gelegen door uitdroging, daar hielp een infuus ook enorm. Vocht is eigenlijk belangrijker dan eten, dus probeer vooral je vochtgehalte op peil te houden. Hoe minder vocht, des te misselijker je je voelt. Dus wellicht meer proberen te drinken! En anders eventueel overstappen naar de Primperan? Succes!
 
Terug
Bovenaan