Waarom paracetamol? Nog nooit gehoord dat dat zou helpen tegen misselijkheid (maar misschien heb ik iets gemist hoor) ik wordt er zelf vaak juist eerder misselijk van.
Bij mijn vorige zwangerschap had ik meer last van misselijkheid dan nu, maar misschien heb ik ook wel gewoon geleerd van de vorige keer wat voor mij werkt. Behalve kleine beetjes eten had ik ook vaak trek in specifieke dingen, en dat viel dan doorgaans ook een stuk beter. (Misselijk maar zin in een stuk meloen? Dan toch die meloen regelen, ook al sta je net eten te koken bijvoorbeeld).
Ik weet inmiddels dat ik de laatste hap van mijn brood beter gewoon kan laten liggen, want proberen te forceren netjes een hele boterham op te eten, resulteert alleen maar in dat ik alles weer uitspuug ipv dat ik dan een bijna complete boterham binnenhou. Het is even wennen om te leren luisteren naar wat je lijf zegt ipv je aan de fatsoensregels te houden van je bord leegeten en eten wat de pot schaft enzo.
Verder hielpen pepermunt, gemberthee en (zoute) crackertjes me vaak de dag door, evenals af en toe een glaasje cola of een bakje zoutjes (die me deze zwangerschap dan weer erg tegenstaan, terwijl dat de vorige keer dus een van de weinige dingen was dat eigenlijk altijd wel goed ging), en gewoon rustig aan doen (lopen/fietsen op 80% van je normale snelheid enzo) en nare geuren vermijden (mijn basilicum plantje moest het bijvoorbeeld ontgelden en is op het balkon beland, waar hij niet lang meer geleefd heeft, en het afwasmiddel werd vervangen door een minder sterk geurende variant).
De vorige keer heb ik wel geleerd dat het niet voor iedereen hetzelfde is wat werkt, en ook dat wat de ene week fantastisch werkt, de volgende week helemaal niet meer hoeft te werken. Dus probeer gewoon uit wat voor jou werkt, het kan even duren voordat je gevonden hebt welke dingen bij jou extra misselijkheid triggeren en welke dingen het gevoel tegengaan.
Sterkte ermee!