Hele dag TV willen kijken...

<p>Mijn dreumes van 15 mnd wil het liefst de HELE dag tv kijken. Zodra ze 's ochtends uit bed komt rent ze gelijk naar de plek waar de afstandbediening ligt (ze kan er niet bij) en blijft net zo lang doordrammen totdat ze haar zin krijgt. Als ze niet haar zin krijgt zet ze het op krijsen en dit houdt ze ruim een uur vol. Eigenlijk net zolang totdat ik het zelf niet meer trek en dan krijgt ze uiteindelijk toch haar zin.</p><p>Zijn er mensen die dit gedrag herkennen?</p>
 
Volgens mij zijn de meeste kinderen wel geobsedeerd door de televisie. Maar het werkt natuurlijk wel averechts dat als zij door blijft zeuren, ze uiteindelijk haar zin krijgt. Op deze manier zal ze het altijd zo blijven doen, want het werkt. 
Blijf consequent, nee is nee en blijft nee. Jullie als ouders/opvoeders bepalen wat de grenzen zijn en dat moet je kindje juist nu op jonge leeftijd leren. Niemand zegt dat het makkelijk is maar het is wel erg belangrijk. 
Succes!
 
Lastig he! Zeker als je zelf slecht tegen het gekrijs kunt. Wat hier werkt, is om zelf een plan te hebben, dus activiteiten te bedenken voor de ochtend. Zo helpt het hier om even de deur uit te gaan voor een wandeling; ontbijten, douchen, aankleden en gaan. Dan is de afleiding van de tv. Ik probeer dit af te wisselen met andere dingen, want als ze 6u wakker is, gaan we niet meteen naar buiten. Ook hier af en toe kleine stampende voetjes, maar veel langer dan 10 minuten duurt het niet, dan is ze wel weer af te leiden/verleiden tot iets anders.
 
Jaa zeker alleen hier krijgt ze haar zin niet. Ik bied haar een alternatief aan zoals naar buiten, een boekje voorlezen, met de blokken spelen etc.

Bij ons is nee echt nee en dat weet ze nu (17 maanden oud) het is wel even volhouden!
 
Misschien kun je eens proberen door de tv weg te halen een week? Wie weet vergeet ze hem dan als ze hem niet meer ziet staan
 
Op gezette tijden tv kijken ?
Of juist niet want dan wend je kind er aan ik doe af en toe tv aan nooit zelfde dagen tijden waardoor het een feestje blijft.
 
Heel herkenbaar dat het een enorme aantrekkingskracht heeft op kindjes, zodra hij het ziet, vraagt m’n zoontje er ook om. Maar hier is het of gelijk ja of blijft nee ook nee en kan hij dramatisch op de grond gaan liggen, het helpt niet. Onbedoeld heb je je dochter nu helaas aangeleerd dat als ze maar hard genoeg door blijft krijsen, het haar wel lukt. Zoek een moment waarop je zelf goede energie hebt of vraag hulp aan je partner en houd vol als je nee hebt gezegd. Zal de eerste paar keren niet leuk zijn, want ze zal goed lang door blijven gaan, maar op lange termijn lost dit wel wat op.
Zeuren om tv zal misschien blijven (is hier ook), maar zo vasthoudend de boel op stelten zetten kun je wel afleren. Succes!!
 
Wat je zou kunnen doen is 1 vast moment op de dag tv kijken. En verder heel consequent proberen te zijn, ook al is dat soms heel lastig. Ze leert nu dat ze haar zin krijgt als ze maar volhoudt met krijsen ?. Ik zou haar dan uiteindelijk even op de gang/hoek zetten oid als het brullen echt niet ophoudt. Succes!
 
Terug
Bovenaan