Hele dag wakker...

Onze kleine Faye is tegenwoordig de hele dag wakker...
Zelfs in de auto zet ze haar grote oogjes op en kijkt ze druk om haar heen.
Al wandelend in de stad sukkelt ze eventjes weg om vervolgens om de 5 minuutjes even te laten z ien dat ze nog steeds wakker is. Ze is tevreden met haar speentje.

Het kan niet anders dan dat ze heel moe moet zijn, maar ook 's avonds komt ze moeilijk in slaap. Lekker bij mij op de arm gaat ze dan toch uiteindelijk heerlijk naar dromenland. Op het moment dat we denken dat ze van de planeet is, leggen we haar over maar dan...
Huilen, tranen met tuiten!

Gisteren hebben we ons meisje voor het eerst zichzelf in slaap laten huilen... Hoe moeilijk is dat voor je gevoel? Maar al na 3 minuten gaf ze het op en viel lekker in slaap op haar eigen bedje!

Ze slaapt overigens wel de hele nacht door, dat is dan wel weer lekker.... Maar ik herken dit niet van de andere kinderen....

Herkenbaar voor iemand?

Eeh nee ik herken dit niet.
Die van ons doet op onrustige dagen (als we weg moeten of de jongens thuis zijn) wel alleen maar korte hazenslaapjes. Maar wel elke keer tussen de voedingen door.
En op sommige dagen echt wel 2 uur achter elkaar.

Is ze niet gewoon over prikkeld? Ik kan me voorstellen dat t met nog vier andere kinderen er heen niet heel rustig is.
En laat je haar altijd beneden slapen? Of ook in haar eigen bed?
En wat ook heel erg kan helpen is zo'n puckababy slaapzak. Ook als ze niet heel erg onrustig is.
Die van ons slaapt daar alleen s avonds en s nachts in en dan slaapt ze wel veel beter en langer.

Verder kan t natuurlijk zo zijn dat ze weinig slaapt overdag. Ze pakt s nachts natuurlijk een aardige ruk. Al lijkt alleen 8 uur in de nacht me nog steeds wel weinig voor een ukkie van 6 weken.

Overigens hebben ze rond de 8 weken weer een oei ik groei sprong maar daar is t misschien ook nog te vroeg voor.

Lastig!!
Misschien toch ff wat meer ritme en regelmaat in brengen na de kerstvakantie?

Succes ermee!

Ja, Jaël heeft dat ook! Die wil overdag ook niet best slapen en alleen maar vastgehouden worden of erbij zitten! Box vindt hij ook drie keer niks...
Heel lastig soms. Ik laat hem ook wel eens huilen, omdat ik hem niet de hele tijd bij me kan houden. Gelukkig valt hij om 19:15 vrijwel direct in slaap en maak hem alleen wakker voor de fles van 23:00 en slaapt vervolgens door tot +/- 6:45.

Ja hier ook druk doen ookal is het rustig, grote ogen en hoofd omhoog. En daarna huilen omdat het teveel prikkels waren haha. Ze slaapt in principe wel gewoon nog overdag maar is zeker ook langer wakker. S nachts blijft ze om de 4 uur komen.

Nou de kinderen zijn bijna de hele vakantie uitbesteed geweest. Gezellig bij Oma en Opa, we hebben de eerste week alleen de twee kleine meisjes thuis gehad en de tweede week de 3 meisjes.
Dus het is juist heel rustig thuis.
Misschien is dat het wel? haha!

Ze huilt niet veel hoor, maar gaat gewoon niet slapen en we gaan niet veel weg met haar. Dus ik denk ook niet aan te veel prikkels...

De vijfde zou toch een makkie moeten zijn?

Tsja te rustig in huis denk ik. Haha nee hoor.

Dan zal t idd wel niet aan de prikkels liggen.

Lastig. Wat je zegt ze is niet onrustig of huilerig maar je verwacht gewoon dat zo'n kleine baby meer slaapt en ze hebben t ook nodig. Dat merk je dus aan dat ze s avonds wel onrustig is. Waarschijnlijk is ze wel dood moe.

Ja je zou zeggen dat je bij nummer 5 zo doorgewinterd bent, maar zo zie je maar weer.....elk kind is anders en heeft een eigen 'gebruiksaanwijzing'.

Misschien gaat t vanzelf wel weer over??

Je zou idd denken op zoek naar actie. Net als de oudjes van ons. Tussen de middag slapen is zoooooo voor baby's en ondertussen op zijn tandvlees de dag door haha

Terug
Bovenaan