Hele dagen hoofdpijn, wie ook en heeft de tip?!

Hi dames,

heb sinds zo'n 1,5 week de hele dag hoofdpijn, soms echt heel erg. Ik heb met de huisarts overlegd, maar die zegt dat ik het maar moet aanzien. Niet te veel paracetamol slikken en het hoort bij je zwangerschap...Alleen als ik moet braken en extreem misselijk wordt door de hoofdpijn mag ik langskomen.

Herkent iemand dit en heeft iemand een tip wat er tegen te doen? Ik wil liever ook niet de hele dag pillen slikken, maar af en toe kan ik echt niet anders. De hele dag met zo'n pijnlijk hoofd rondlopen is alleen ook niet echt fijn.

Ik heb gelukkig niet hele dag last van hoofdpijn, maar wel regelmatig. Bij mij is het vooral aanwezig als ik veel aan mijn hoofd heb gehad.
Het is erg belangrijk om voldoende te drinken, normaal 2 liter per dag, nu misschien 3 liter per dag als je zwanger bent. Dit vocht kan dan het beste uit water, rooibosthee, sap of melkproducten bestaan. Niet teveel koffie of andere caffeinehoudende drankjes.
Verder is het aan te raden om elke nacht aan ongeveer 8 uur slaap te komen en overdag ook 1 a 2 uur te rusten.

Je lichaam is hard aan het werk als je zwanger bent, vandaar dat je dit soort klachtjes krijgt.

Ik heb deze zwangerschap ook regelmatig hoofdpijn, m.n. de laatste weken. Schijnt van hormoon progesteron te komen. Rusten en slapen is hetgene dat mij dan het beste helpt... Ik kan er niet mee 'door blijven lopen'. En idd goed drinken is ook belangrijk.

Ik hoop voor je dat het snel overgaat!
(je kunt trouwens ook hoofdpijn van paracetamol krijgen...)

Veel beterschap,

Groetjes, Karin
13+2 wkn

Hi dames!
Bedankt voor jullie reacties. Van de week ff met mn VK over gehad. Ze zei dat ik best meer paracetamol mag slikken, dat het echt geen kwaad kan. Klopt inderdaad dat je als je teveel slikt ook hoofdpijn kan krijgen. Dat heb ik vroeger wel gehad, dus vandaar dat ik liever niets slik...
Maar het gaat steeds beter, steeds minder dagen hoofdpijn. Merk ook dat er wel een relatie is met hoe druk het op mn werk is.
Hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter!

Grt Marjoke
14 weken

Terug
Bovenaan