hele droge schrale huid!

Hallo!

Mijn kindje van 6 maanden heeft een hele droge schrale huid! Het voelt gewoon hard aan. Wat kan ik hier aan doen? We doen haar ondertussen nog maar 2 keer in de week in bad terwijl ze het heerlijk vind.

Help!!!

Bevertje
 
Hoi,
mijn dochter van 4,5 maand heeft dat ook al enige tijd. Het zit zelfs tegen eczeem aan. Nu heb ik in ieder geval alle producten met kleur- en geurstoffen erin al de deur uit gedaan. Ook Zwitsal, e.d. Zelf ben ik erg tevreden over producten van Balneum Hermal. Daar gebruik in de extra vettende badolie van. Overigens heel goed om je kindje niet zo vaak in bad te doen. Wij doen onze dochter ook 2 x per week in bad.
De crème die ik super vind is Balneum Hermal Intensief (= tube). Die smeert heel goed en ik smeer dan ook in ieder geval elke ochtend en avond en als het even kan ook nog eens midden op de dag. Na een paar dagen smeren is het dan al een stuk beter. Het CB en de huisarts zeggen: goed vet houden. Van de huisarts hebben we vorige week een tube Vaseline-cetomacrogolcrème FNA meegekregen op recept. Een erg vette crème, maar ik zie nog niet heel erg resultaat. Blijf het wel nog even proberen, maar anders ga ik terug naar die Intensief crème van Balneum.
Nou, succes met het huidje van jullie kindje!
 
Mijn dochtertje van 4 mnd.heeft het al vanaf haar geboorte.Het beste is echt goed vet houden.Ikzelf heb ook al vanaf m'n geboorte eczeem en een zeer droge huid.Voor ons beiden gebruik ik vaseline/paraffine.Dit is een heel vette zalf maar werkt super.Bij vette creme zoals vaselinecetomacrogolcreme droogt de huid alleen maar meer uit omdat er nog teveel water inzit.Het beste is om echt een zalf te gebruiken en geen creme (hier zit water in).En inderdaad niet te vaak in bad.
Succes.
 
Ik heb gisteren balneum junior gehaald en dat bevalt tot nu toe heel goed. Ik smeer haar 2 keer per dag in en op haar buik lijkt het al grotendeels verdwenen. Ook heb ik medicinale badolie van de kruidvat gehaald. Dit hoorde ik via een vriendin. Misschien voor jullie ook een idee?

Bedankt allemaal!

Bevertje

 
Terug
Bovenaan