Hele erge reflux

Hi,

Sinds het begin zijn wij al in de weer met ons zoontje met reflux en onrust. Zoontje is nu 17 weken en heeft al van alles moeten proberen. Zo hebben we een tijdje pepti voeding gehad en hebben we nu maagzuurremmers nexxium gekregen omdat het krijsen niet meer te doen was. Nu ging het een goede 3 weken goed met de nexxium alleen het spugen wordt niet minder. Sjnds een week wordt het zelfs erger. Zelfs 2 uur na zn fles komen er nog hele golven melk uit en hij kan nog steeds alleen maar flessen van 150 ml aan terwijl hij nu toch wel al 200 ml zou moeten kunnen drinken. Als we de flessen nog groter maken gaat hij nog meer spugen. Nu is het zelfs zo dat hij na zn voeding van 23.00 niks meer krijgt en sochtends nog steeds voeding spuugt! Hoe dan?! Het melk zou dan toch allang verwerkt moeten zijn.. ik maak me enorm zorgen. Zijn er moeders hier waarbij de baby ook in zulke heftige maten reflux heeft?
 
Hey!

Wij hebben dat precies hetzelfde. Ze zeggen ook dat nexium ook niet helpt tegen het spugen. Alleen voor het zure. Het spugen zal vanzelf over moeten gaan...
Soms word je zo moedeloos ervan. 10x per dag omkleden en zoveel was!
 
Oh wat ontzettend naar zeg… ik snap dat je je zo’n zorgen maakt.
Ik wil je wel heel graag meegeven; een kindje moet niets. Dus 200ml bij 17 weken kán maar hoeft écht niet. Sommige kindjes kunnen nooit meer op. Sterker nog; mijn dochter drinkt pas sinds 2 weken 180 (is nu 25 weken)
Ze dronk altijd kleine flesjes van max. 120/150ml ivm verborgen reflux.
Meer viel écht niet goed….
Nu spuugt ze juist ipv dat ze het terugslikt, en ook zij kan na 2/3 uur ineens nog een hele golf spugen, maar daar lijkt ze echt geen last meer van te hebben.

Valt hij af? Heeft er hij last van? Van het vele spugen?
Kan je misschien wat vaker kleinere flesjes aanbieden..? Wellicht helpt het iets..
Wat hierboven gezegd wordt helpen zuurremmers helaas niet tegen het spugen, ze zorgen er alleen voor dat er uiteindelijk minder maagzuur mee omhoog komt, wat het branden minder maakt.

Je doet het goed!☺️
 
Eens met bovenstaande. Zulke grote flessen zijn eigenlijk heel onnatuurlijk als je kijkt naar de maaginhoud van een baby. Bij reflux kun je juist beter vaker kleinere voedingen geven. Hebben jullie dat als eens geprobeerd? 
 
Onze dochter spuugde ook tot de volgende voeding nog melk. Tot we bij de osteopaat waren geweest. Geen idee wat hij gedaan heeft maar ze geeft nu ooit nog hooguit een mondje melk terug na de fles, daarna eigenlijk nooit meer. Soms nog wat zuur, maar dat is niet wit meer.
 
Onze dochter had ook enorm veel last van reflux. Wij zijn bij osteopaat geweest 3 keer dit heeft echt heel veel verschil gemaakt. Ik weet dat de meningen erover verdeelt zijn maar bij ons heeft de osteopaat samen met hero comfort + echt zijn werk gedaan. Ze spuugt eigenlijk nooit meer...
 
Terug
Bovenaan