Hele harde buik!! Wie kent dit?

Op dit moment ben ik 32 weken en sinds 2 weken heb ik ergens last van wat ik niet kan plaatsen. In de middag begint mijn buik enorm hard te worden en dat gaat pas weg als ik naar bed ga. Het doet gewoon zeer en ik maak me toch wel een beetje zorgen.

Ook lijkt het vaak alsof ik een band om mijn buik (onderkant) heb, die behoorlijk straks is aangetrokken. Als die band dan verdwijnt krijg ik een behoorlijk pijnscheut in een van mijn banden.

Herkent iemand dit Ben nl. wel bezorgd

Liefs,

Danielle

Hallo,

Ik heb dit zelf bij allebei mijn kindjes ook gehad. Ik kan natuurlijk niet voelen wat jij voelt maar bij mij waren dat echt al weeen, ik had dit allebei de keren vanaf 34 weken. Dit was echt een teken dat ik rust moest houden, heb dan ook van 34 tot 37 weken op bed gelegen en ze zijn allebei met 38 weken geboren. Ik wil je hier natuurlijk geen schrik mee bezorgen dat jij hetzelfde hebt, want nogmaals ik weet niet wat jij voelt.
Maar als ik jou was zou ik wel even contact opnemen met de vk, zodat zij even kan bekijken wat er aan de  hand is. Al is het alleen maar om je bezorgdheid weg te nemen.
Ik wens je heel veel succes en laat je nog even weten hoe het verder gaat?

Heel veel groetjes.  

Hoi,

Het kan ook zijn dat je baby al een beetje aan het indalen is, dat zei de ha tegen mij. Ik had namelijk hetzelfde als jij en dacht aan blaasontsteking. Bleek dus niet uit de testen.

De baby drukt dan laag in je buik op je bekken. Ik voelde dat dus ook als lage bandenpijn.

Die steek laag in mijn buik herken ik ook. Is bij mij overigens heel kort maar heftig.

maar ik zou geen risico nemen en het toch even navragen want het kan ook met weeen te maken hebben idd.

Succes, Marnie (31+1)

hoi!!!
harde buiken op het laatst zijn heel normaal, maar die moetn nu een paar minuten wel wegzakken en niet pijnlijk zijn!
je kunt er meerdere per uur hebben , maar constant een harde buik is niet normaal, en omdat je zegt een strakke band om je buik....dat is een teken van zwangerschapsvergiftiging!
waarom bel je   jiet met je vk, dit moet je iig even laten nakijken , mischien is het niks, maar dan weet je dat tenminste!
succes!
noor

Hallo allemaal,

Even voor de duidelijkheid, voordat straks iemand in de stress schiet........

Zwangerschapsvergiftiging heeft een kenmerk met het gevoel een strakke band rond je maag te hebben en niet onder in je buik........

Verder zou het idd oefenweeen kunnen zijn, maar normaal gesproken terkken die ook wel weer weg na een tijdje en niet zoals jij zegt pas als je naar bed gaat, of bedoel je als  je even gaat liggen, dan zouden het ook harde buiken kunnen zijn en moet je rustiger aan gaan doen, maar ik zou in ieder geval de VK even bellen en het navragen.

Succes, Angel  

Hey meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Net bij de VK geweest en met het kindje gaat alles goed. Wel was mijn bloeddruk iets hoger dan normaal. Heb ook nagevraagd wat die harde buik nou was. De VK zegt dat ik nog rustiger aan moet doen en moet stoppen met werken. Dus moet dinsdag naar de bedrijfsarts om dit te bespreken.

Ons kindje was al ingedaald. Vind dat behoorlijk snel al met 32 weken! Maar ja, beter nu dan nooit!

Nou ik ga effe een weekendje weg!

Liefs,

Danielle

Hoi Danielle,

Goed van je dat je naar de vk bent geweest, nu maak je je in ieder geval niet onnodig zorgen. Geweldig dat alles goed was met je hummeltje.
Ik wil je heel veel plezier wensen voor het weekend, geniet ervan en rustig aan he!

Lieve groetjes.

Terug
Bovenaan