Hele jonge mama?!

Hoi hoi allemaal,
ik wordt best een jonge mama, zoals ik om me heen zie zijn de zwangere vrouwen of net nieuwe mama's allemaal een stuk ouder!
Nou ja het was dan ook een ongelukje, waar ik overigens wel heel blij mee ben!
Ik ben namelijk als ons kindje komt net 3 maanden 18. Ik ben dan wel al 4 jaar samen met mijn huidige partner en woon ook al 1 jaar samen.
Waarom maken andere mensen zo een probleem van onze keuze het toch te houden?
En kunnen de vrouwen wat tips geven, want heb niet zoveel mensen/vrienden/familie die in de afgelopen paar jaar een kindje hebben gehad.
Alvast bedankt en succes allemaal!
Groetjes mij :)
 
Ach meis, maak je niet druk om wat andere zeggen of doen! Het gaat allemaal vanzelf joh. Lekker meelezen met de meiden van het forum en veel boekjes lezen. Voor iedereeen die voor het eerst een kindje krijgt is het spannend. Maakt niet uit hoe oud je bent. Wij moeders twijfelen allemaal en het maakt ook niet uit hoe oud je kindje is. Elke leeftijd is anders en weer spannend.
Succes met je zwangerschap.
(P.S. kom trouwens van het september forum. Ben 1 sept uitgerekend van ons 2e kindje. Vandaar dat ik een beetje meelees met de aug. mama's hihi)
 
Inderdaad, iedereen is bang dat je leven voorbij is als je een kindje krijgt. Onzin natuurlijk! Je leven wordt wel heel anders maar als je partner en jij daar 100% achter staan gaan jullie een hele mooie tijd tegemoet! Je wordt in een stap volwassen!

Lees lekker mee met ons en ik weet niet of je lid bent van de bibliotheek maar daar kan je ook tal van boeken over zwangerschap vinden! Kijk eens of je zorgverzekeraar een zwangerschapscursus vergoed. Ik vond het zelf erg leuk en nuttig ter voorbereiding op de bevalling.

Heb je de verloskundige al gebeld voor een afspraak? Vergeet ook de kraamzorg niet! Ach meid het komt allemaal wel goed hoor! En als je met vragen zit twijfel niet en gooi ze op het forum. Doen we allemaal!

Hele fijne zwangerschap toegewenst!
 
Ik ben zelf een jonge mama (althans zo wordt ik door de wereld aangekeken) ik ben 26 en zwanger van de 4e, een leeftijd waarop de meeste pas beginnen aan hun 1e. Op mijn 20e raakte ik zwanger van de 1e, terwijl ik nog 1 jaar van mijn HBO-V moest doen. Ik dacht dat ik dat wel af kon maken, maar dat viel zwaar tegen! Ik kreeg een te hoge bloeddruk en moest ermee stoppen. Maar spijt heb ik nooit gehad. Je leven veranderd compleet, maar het maakt niet uit op welke leeftijd je dan moeder wordt hoor. Ik dacht altijd maar zo; mijn vrienden zijn tot diep in de nacht aan het stappen en dat houden ze ook vol. Ik ben tot diep in de nacht met mijn lieve kindje bezig en dan doe ik dat laatste toch liever!

Succes met je 'afsluiten' van alle negatieve reacties. Ik vond dat vooral rond de bevalling heel moeilijk, omdat ze me als een kind gingen behandelen grrr.
 
Zelf raakte ik zwanger toen ik 20 was. Ook dat vond men best erg jong want ja tegenwoordig past vroeg zwanger zijn niet meer in de maatschappij lijkt wel. Ik heb mij er nooit iets van aangetrokken, het was ook een zeer bewuste keuze om voor een kleine te gaan. Mijn moeder was ook 21 toen ze mij kreeg en mijn oma was 18. Het leek mij juist ontzettend leuk om jong moeder te worden en ik vond er ook mijn voordelen in als ik terugkijk naar mijn moeder en ik.

Nu zwanger van de 2e en vinden ze het leeftijdsverschil zo groot, het is ook nooit goed. Als alles goed blijft gaan ben ik nog net 27 wanneer het kindje wordt geboren.

Mijn schoonmoeder, was 18 toen zij de eerste kreeg daarna kwam er nog een zoon. Zij was ook veel te vroeg zei men. Toen mijn schoonouders besloten voor nog een kindje te gaan vonden ze haar veel te oud en de leeftijdsverschillen tussen de broers en het nieuwe kindje, was ook TE zeiden zij. Tussen mijn partner en zijn zusje zit 15 jaar verschil.

Hoe je het ook went of keer of je bent te vroeg, of te laat.

Doe gewoon waar je lekker zin in hebt en geniet er samen van. Want jullie moeten het samen doen en niet de hele wereld!
 
Hey meid, als jullie samen een bewuste keus hebben gemaakt, dan is dat toch helemaal prima? Waar bemoeien mensen zich soms toch mee? Lekker genieten en laat ze maar kletsen! Zoek ff dit liedje op en draai 'm keihard....goed voor je ego, haha!
Eliza Doolittle - Pack Up

Voor het liedje met bijbehorende tekst:
http://www.youtube.com/watch?v=y7cYFe6A0rI
 
Ik snap wel waarom sommige mensen zo reageren, je bent nu toch op een leeftijd dat je nog zou moeten genieten van je vrijheid. Maar om er nou een probleem van te maken...Neuh ;).
Ik weet van mezelf dat ik er echt niet op mijn 17e aan had moeten beginnen, maar ik was dan ook echt een feestbeest, en mijn toenmalige vriendje een sukkel hahaha.
Maar ieder moet het lekker voor zichzelf bepalen vind ik. Als jullie er blij mee zijn en klaar voor zijn is het geweldig, toch?
Negativiteit moet je lekker van je af laten glijden, het is je tijd en moeite echt niet waard! En al helemaal nu niet, geniet er lekker van! Een vriendin van mij zegt altijd het volgende: "Maak je hoofd niet moe!" en zo is het maar net :).
 
Terug
Bovenaan