Hele korte slaapjes overdag

Hi mama’s,

Mijn zoontje is as zondag 12 weken.
Hij sliep eerst lekker wat uurtjes achter elkaar overdag, nu sinds n aantal weken hooguit een uurtje of 2/3, op de hele dag. S nachts niks te klagen, dat gaat prima. Wat opzich niet gek is denk ik als ie de hele dag onderhand wakker is (hihi)

Iemand hier ervaringen mee? Mis ik iets? Een sprongetje oid?
Van alles al geprobeerd: op zn buik, op zn zij, white noise aan, een warmere deken, slaapzak aan/uit, u name it.

Of hebben wij gewoon een kleintje die er graag bij wil zijn? Op mn borst slaapt ie vervolgens wel heerlijk. Mja dat is geen doen voor n hele dag natuurlijk.

Een echt ‘ritme’ is er nog niet helemaal. Wel in de ochtend na zn fles naar bed en in de middag ook 2x, maar steeds dus maar zo kort.

Iemand tips? T is een grote jongen (4800gr bij de geboorte en zet dit rustig voort ;))
Wellicht iets daarmee te maken ook?

Opzich is dit heel normaal, ookal voelt dit misschien niet zo.
In de eerste weken kan een baby bijna álleen maar slapen. Zodra ze wat ouder worden ‘realiseren’ ze zich (niet letterlijk natuurlijk) dat ze soms warmte en geborgenheid nodig hebben om lekker ‘lang’ te slapen. Bij mama of papa dus.. ;-)

Hoe lang zijn de slaapjes? Want een slaapje van 45 minuten is in principe heel normaal. Pas later gaan ze cyclussen aan elkaar koppelen en makkelijker doorslapen.

Onze dochter slaapt pas sinds 1 weekje (ze is nu 15 weken) steeds kleine dutjes in haar bedje. En ook echt nog niet alle slaapjes, het gaat nu stapje voor stapje. Dat is al een hele stap voor ons, ze gaf eerst alleen maar toe aan haar slaap bij mij op de arm of bij mijn partner in de draagzak.
Ik warm van tevoren het bedje op met een kruik, zodat het in ieder geval lekker warm voelt én ik maak de kamer bijna helemaal donker.

Baker je je kindje in? Maait je kindje met zijn armpjes? Dat kan evt. ook nog iets zijn :)

Wat wonder an zegt. 
Hier kwam er ook pas ritme en een langer middagslaapje na 4/5 maanden. Daarvoor steeds 45 minuten en tot 3 maanden echt niet in eigen bedje. Boekjes gaan zelden in op hoe normaal dit gedrag is en hoe het heel vaak vanzelf verbetert. Voor dat ritme heb ik alleen maar mijn meisje hoeven volgen. 

Terug
Bovenaan