hele lange onregelmatige cyclus

Hallo Allemaal,

Ik ben vandaag naar de ha geweest omdat ik nu ik sinds een half jaar met de pil ben gestopt een zeer lange en onregelmatige cyclus heb, 46 tot 56 dagen. Nu zou je toch bijna zeggen dat die hormonen van de pil eruit zijn. 10 jaar geleden voordat ik met de pil begon had ik iedere maand een regelmatige cyclus. Nu lijkt alles zo onzeker en onvoorspelbaar. En als ik maar 2 keer in 4 maanden tijd menstrueer dan zijn de kansen op bevruchting ook minder...sinds een kleine week ben ik met temperaturen begonnen, gewoon omdat ik mijn lichaam wil begrijpen en kan ik controleren of ik uberhaupt een eisprong heb en wanneer ik ongeveer ga menstrueren. De ha gaf aan dat ik door moest gaan met temperaturen zodat hij meer zicht krijgt op mijn hormonenhuishouding. Vanaf vorige week woensdag ging mijn temp. omhoog van 36,5 naar uiteindelijk 37 en daar blijft ie steken. als ik 4 mei niet ongesteld ben ben ik misschien zwanger. In ieder geval moet ik over twee weken weer terug. Ben ik dan nog niet ongesteld dan krijg ik een bloedtest. Bah wat een gedoe zeg, wie heeft soortgelijke ervaringen zoals ik hierboven heb beschreven????
 
hoi hoi

ik heb niet die ervaring en kan er dus niet over mee praten, maar wil je toch wel suc6 wensen met het wachten en wie weet...
hopenlijk een positieve test.

groetjes en liefs jorenda
 
Hoi anke

het zou mijn verhaal kunnen zijn
ben eergisteren ongi geworden op dag 60.
17 mei heb ik de eerste afspraak bij de gyn.
Heb zelf ook mijn temp bijgehouden maar dat is allemaal erg vaag.
het is niet echt duidelijk of ik een eisprong heb.
maar goed nog 3 weekjes wachten en dan hoop ik in de loop van de tijd toch wat meer duidelijkheid te hebben

groetjes patricia
 
Hallo dames,

Harstikke bedankt voor jullie reacties. En patries ben jij steeds zo laat ongesteld of veranderd dat steeds en hoe lang heeft het geduurd eer je bij de gyn terechtkwam, want dan kom je toch in een malle moelen terecht, maar wel prettiger dat je meer duidelijkheid krijgt natuurlijk...Ik zak ook voor jou duimen. Mijn ha zei inderdaad dat hij het tempen niet als het summum ziet, gewoon omdat het toch een beetje vaag blijft, maar je moet toch ergens beginnen en ik ben tenslotte al 32. Vanaf je dertigste word je minder vruchtbaar.. Enfin we hopen voor het beste. Groetjes.
 
Terug
Bovenaan