Hele nacht liggen kotsen, schadelijk voor kindje??

A

Anoniem

Guest
Hi...
ik ben 8 weken zwanger en heb vannacht (bijna) de hele nacht liggen kotsen......nu vraag ik me af is dit schadelijk voor het vruchtje??? Want er komt toch een enorm druk ook op je buik tijdens het overgeven.
Maak me beetje zorgen! Gelukkig gaat het nu wel.

Ow ik had mijn laatste echo gisteren bij mijn IVF arts, deze heeft mij doorverwezen naar een verloskundige.
Uiteindelijk heb ik een afspraak kunnen maken bij een ziekenhuis, afdeling gyneacologie...maar ik mag pas over 4 weken daar terecht (dan ben ik 12 weken)...eerder mocht ik niet komen....wat stom zeg!! Nu zit ik toch nog een beetje in onzekerheid  of alles wel goed gaat de komende weken.

En ik had ergens gelezen dat het aangeraden is om tussen je 10-11 week een bloedafname te doen voor evt testen/ziektes.
Wanneer was dit in jullie geval??

gr FF

Hoi FF

Het maakt voor het vruchtje niet uit dat je (helaas wel voor jou) boven de wc hangt. Het vruchtje zit in het vruchtwater en heeft stootkussens genoeg maak je daar maar niet druk om! En dat je bij 12 weken pas mag komen is ook wel normaal.

De combinaties test kan je doen van 12-14 weken. bloed en een echo laten maken. Als je het eerder laat doen kan je een foutieve uitslag krijgen.

Groetjes Ester

hoi hoi, ik kreeg bij de vk formulieren om bloed te laten prikken, heb dit tegelijk met de echo gedaan (bij 10 weken), ze testen je bloed o.a. op suiker,hiv enzo en kijken welke bloedgroep je hebt. Ik mocht van de vk zelf beslissen wanneer ik de echo wilde laten doen, dus bij 10 weken, maar daarna wel weer 10 weken wachten tot volgende echo, Ze houden meestal 12 weken en en dan is er natuurlijk ook al echt iets te zien!!!
Hopenlijk ben je snel van de misselijkheid af, of was dit eenmalig!!

liefs Daantje

ps maar wil je een nekplooimeting laten doen, dat kan pas later dan 10 weken toch?, bloedprikken maakt niet uit anders had mijn vk dat wel gezegd neem ik aan!

Nekplooimeting??? jeetje...heb daar niet eens aan gedacht...en ik weet niet eens wat het inhoudt.
Ik zal dit maar mijn gyn. bespreken wat verstandig is.
mijn misselijkheid is er nog steeds maar het overgeven is gelukkig gestopt.

FF

Hoi hoi, ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap en balen dat je zo misselijk bent. Het is niet schadelijk voor je kindje, wel erg rottig voor jou!

Zeg even een vraagje, misschien een domme weet ik niet maar je zegt dat je ivf arts je doorverwezen heeft naar de vk. Waarom heb je dan een afspraak gemaakt bij een gyn?

Een vk kan je zo bellen en alles vragen wat je wilt op meestal elk of vele momenten in de week. Een gyn  kan je vaak   wekenlang op wachten. Dus vroeg het me even af eigenlijk haha.

Hopelijk vliegen de weken om....enne tja bloedprikken voor een nekplooimeting moet je nu al ongeveer gaan doen want die meting als je die wilt gebeurt tussen de 10 a 12 weken...daarna zijn de resultaten veel minder betrouwbaar. Maar ook als je dat wilt moet je er zelf achteraan. Een vk had je daar gelijk op gewezen meid, normaal gesproken iig.

Nou succes met alles en geniet van je zwangerschap he. (zonder al te veel spugen)

Groetjes Petra

Hii
Ik heb een afspraak bij een Gyn. gemaakt omdat de verloskundigebureau bij mij in de buurt vanaf 09.00-12.00 te bereiken is en alleen op ma-di en do....en een gyn. kan je dagelijks de hele dag door bellen.
Maar ik zal toch maandag even bellen met de verloskundige ...kijken hoe snel ik bij hun al terecht zou kunnen.

Thanks for the tip.

gr
FF

Aha, ja dat snap ik als je bij de ene niet kunt dan maar de andere haha.

Het werkt ook overal weer anders he geloof ik. Maar meestal hebben die vk's wel een 06 die je dan de hele tijd kunt bellen. Zo werkt het bij ons iig. Ze zijn ook niet elke dag op kantoor maar wel bereikbaar. Zodoende dus.

Nou heel veel succes en dat het dan maar snel maandig is he dan kun je weer iets doen

Is het spugen al minder?

Je kindje heeft nergens last van hoor! Hij/zij heeft genoeg om zich heen om zich lekker te voelen en krijgt ook genoeg binnen. Zelfs al zou je maanden zo beroerd zijn (wat ik NIET hoo voor jou!!), dan nog krijg je baby genoeg voedingsstoffen binnen! Zo heeft de natuur alles goed geregeld.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het gauw over is!
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Terug
Bovenaan