Hele rare 'menstruatie', nu ronde 16

<p>Dag dames, inmiddels al weer even geleden dat ik op dit forum aanwezig ben geweest. Ik heb een maandje wat rust genomen om de 'druk' van onze kinderwens te halen, het gaf veel rust om er even niet dagelijks mee bezig te zijn. </p><p>Inmiddels hebben mijn man en ik het eerste gesprek bij de huisarts gehad.. Gelukkig werden we serieus genomen en is er een fertilliteitsonderzoek aangevraagd. Mijn man heeft donderdag zijn zaad ingeleverd en bloed laten prikken, ik heb komende dinsdag een bloedtest gepland staan (anti-stoffen tegen chlamydia). De huisarts heeft ons gevraagd een week na de onderzoeken een nieuwe afspraak in te plannen om de uitslag te bespreken. </p><p>Ik zit nu op dag 7 in mijn nieuwe cyclus, ronde 16. Het gekke is: ik voel me niet oké, alsof ik elk moment opnieuw ongesteld moet worden. Normaal voel ik me op mijn best vlak na mijn menstruatie, zowel fysiek als psychisch.</p><p>Het wachtbankje van vorige ronde verliep ook wat extremer dan wat ik normaal van mijn pms-klachten ken. Ik was echt een heks in gedrag en enorm veel lichamelijke klachten: een week lang buikkrampen gehad alsof ik ongesteld moest worden, soms zo erg dat ik dubbelklapte van de pijn en bijna flauwviel, zware rugpijn, maag overstuur, Rommelende darmen, duizelig en het gevoel elk moment flauw te kunnen vallen. Op mijn verwachte NOD kreeg ik wat bruinverlies, de dag erna leek mijn menstruatie door te breken: wat meer bloed voor een halve dag en toen ging het weer over in een beetje bruinverlies. Dit (minieme) bruinverlies hield aan tot dag 6, gisteren dus. Mijn normale menstruatie is 2 dagen rode bloeding en een halve dag wat minder bloed en dan niks meer. </p><p>Ik blijf me ziekig en zeer emotioneel voelen, duizelig, buikkrampen (soms zo pijnlijk dat ik even niet kan bewegen) en een trekkend gevoel in mijn onderbuik en lies. Gisterochtend heb ik een zwangerschapstest gedaan, deze was negatief.</p><p>Ik weet dat ik niet zwanger kan zijn (6 dagen bruinverlies vanaf verwachte NOD en een negatieve test zijn tekenen genoeg ?), maar ik voel me allesbehalve goed.</p><p>Ik ga dit ook met de huisarts bespreken natuurlijk. Ik weet niet waarom ik dit bericht typ, misschien voor herkenning, misschien voor geruststelling, maar ik ben blij dat ik het even kwijt kan. Herkent iemand zich in deze klachten? </p>

Hoi,
Ik heb zelf in de tijd dat ik probeer zwanger te worden (bijna 3 jaar) ook zulke dingen meegemaakt. Iedere keer als ik dacht een stabiele cyclus te hebben gooide mn lichaam telkens weer alles om. Ook menstruatie klachten zijn met de tijd erger geworden. Je hormonen zijn volgens mij in veel gevallen de boosdoener. Ik ben gestopt met voor alles een verklaring of reden te zoeken want die is er gewoon meestal niet.. Ik zou het even afwachten als ik jou was. Mochten deze klachten aanhouden (vooral de rare menstruatie) kun je alsnog aan de bel trekken bij je dokter.
Ik heb een tijdje gestoomd en dat hielp enorm als mn menstruatie niet normaal doorbrak. Daar zou je eens naar kunnen googlen of bijv op de site van korrel&kruid kun je daar meer over vinden.
Hoop dat ik je een beetje gerust heb gesteld! Klote lichamen ook altijd ? zou fijn zijn als er een handleiding voor was.

Terug
Bovenaan