Hele schema op de kop

Goeiemorgen allemaal.

Ben even helemaal de weg kwijt met Leanne.
De laateste dagen slaapt ze onrustig, is vroeg wakker, is erg moe overdag, eet slecht.......en wil voornamelijk borstvoeding.
En door dit alles ben ik ook erg onrustig en slaap slecht en ben dus ook vroeg wakker. En als moeder zijn pieker je je suf.

Ze is 's-morgens al vroeg wakker, rond 6 uur   (voorheen rond 8 uur) en ze wil dan niet meer slapen. Meestal speelt ze even in bed. Heb al op verschillende manieren geprobeerd haar weer te laten slapen, zonder succes. Meestal speelt ze wel in bed. Maar als ze huilt ga ik naar haar toe en blijf dan bij haar of neem haar mee ons bed. Rond half 8 gaan we dan ontbijten, ze krijgt dan pap (120-150ml) en drinken (water of thee).
Ergens tussen 9 en 10 breng ik haar weer naar bed want ze is gewoon helemaal uitgeput. In haar oogjes wrijven, huilen om alles.......probeer haar in slaap te krijgen zonder bv, maar dat lukt niet. Dus ik geef haar bv en dan slaapt ze. Ze slaapt dan uur/anderhalf uur (voorheen sliep ze maar 1x op de dag voor 2,5 a 3 uur). Dan rond 12 uur lunchen we (broodje met boter en drinken). En dan gaat ze ergens rond 2 uur a half 3 weer naar bed(weer bv). En dan slaapt ze ongeveer een uurtje. Dan krijgt ze fruit en dan rond half 6 eten we. Tussen 19 en 20 uur naar bed met bv......dan wordt ze nog paar keer wakker en rond middernacht krijgt ze nog bv. En dan wordt ze de laatste paar nachten rond 4 a 5 uur wakker. Geef bv en dan slaapt ze weer tot ca 6 uur........en dan is madam wakker.
Eten gaat niet echt lekker. Hapjes brood spuugt ze uit en als ik dan ze hap dan pakt ze het wel weer en stopt het in de mond maar het gaat erg langzaam allemaal.
Het is wel zo dat er kiezen en hoektanden aan het doorkomen zijn. Dus misschien heeft ze daar veel last van. En is eten niet prettig. Ze krijgt chamodent. En sinds ca. 2 weken loopt ze echt goed. En het liefst zou ze de hele dag buiten willen lopen. Dus daar kan ze natuurlijk ook erg moe van zijn.

Het ging allemaal net zo lekker, hadden een goed schema en dat ging gewoon goed. Ze at redelijk goed, sliep redelijk goed. En nu al 2 weken zijn we helemaal uit balans. Meeste kindjes van 1 jaar gaan van 2 naar 1 slaapje.......Leanne juist van 1 naar 2.

Ik ik ben bezig met het boek van Elizabeth Pantley, "Lekker slapen zonder huilen" en ga dus een slaapplan maken......ik had er eigelijk al veel eerder mee willen beginnnen maar is niet van gekomen. En komende week is mijn man een week naar het buitenland........dus ben alleen met de 2 kids. Dus als manlief weer terug is wil ik echt met dat slaapplan gaan beginnen. In dit boek staat ook een hele goeie methode om je kindje te leren inslapen zonder borst of fles. Met als doel dat hij/zij dus zelf leert zelf in slaap te vallen.  

Lekker hoor even van me afschrijven.
groetjes Chantal



 

Hoi Chantal,

he wat balen. Het ging net allemaal weer een beetje lekker met je dochtertje, toch?
het kan er inderdaad wel mee te maken hebben dat ze weer tanden krijgt en gewoon niet zo lekker in haar velletje zit. En lopen kost wel veel energie!!!! dus dat ze meoier is dan normaal is ook niet zo gek.

Op zich ziet haar schema er overdag niet slecht uit. Ze is weliswaar wat ouder dan mijn zoontje (11 mnd) , maar ook hij wordt 's ochtend om half 6, 6 uur wakker , slaapt dan weer van 8.30 tot 10 ofzo en dan van 13 tot 15.
Alleen die nachten breken je op en als ik het goed lees zit je weer op 5 voedingen...wel veel en vermoeiend voor jou 's nachts.

Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat je er aan kan doen.....Over haar schema oveerdag zou ik me niet te druk maken, ze heeft dat extra slaapje blijkbaar nodig. En voor jou ook wel lekker want kom jij ook even tot rust . Het eten, vooral 's nachts is een ander verhaal. heb je wel eens geprobeerd om haar gewoon geen eten te geven. Hoe zielig ook? Kan me heel goed voorstellen dat je na een tijdje huilen zoiets hebt van oke, kom maar hier, maar op deze manier went ze misschien weer aan die nachtvoedingen......
En als ze 's nachts niets krijgt, dan eet ze misschien overdag wat beter.....
makkelijker gezegd dan gedaan waarcshijnlijk allemaal.

Ik hoop dat de method in dat boek je een beetje helpt!!!

En hoe trek jij het? Ik heb uit eerdere stukjes wel begrepen dat je er af en toe flink doorheen zat, zwak uitgedrukt. En als je op een gegeven moment in de negatieve spiraal zit.......Bovendien merkt je dochtertje dat ook.

Meid, heel veel sterkte, hoop dat het gauw beter gaat en stort je hart vooral hier uit!

Liefs Judith



 
Hoi Judith,
Dank je wel voor je reactie en je tips. Afgelopen nacht heeft Leanne heerlijk geslapen en ik ook......!!!!!!!!!!!!!
Om 20:00 uur sliep ze en ze werd een keertje wakker rond 22 uur. Mijn man is teon bij haar geweest. Meestal ligt ze niet lekker of zo. Dan til je haar op en dan wil ze meteen weer liggen. (als je haar niet optilt en haar anders legt of aait dan blijft ze huilen. Even uit bed en weer in bed is de manier voor haar) En dan slaapt ze weer. En toen werd ze wakker om 23:30 uur heb haar gevoed (ca 5 min) en toen sliep ze weer.........en toen werd ze om half 7 wakker...........heerlijk.
En 2x slapen voor haar overdag gaat goed. Kom ik wel wat in de knoop met mijn eigen schema......maar ja.....moet ik maar even aanpassen.

Leanne is gewend om aan de borst in slaap te vallen.........en nu ze 2x slaapt overdag geef ik haar dus weer extra de borst..........op zich heeft ze het niet nodig, maar ze is het gewend......(dat is gewoon zo gegroeid) en nu moeten we haar dus gaan afleren. Staat een goeie methode in boek......ben er al mee bezig. Dus afwachten maar.
En 's-nachts heeft ze altijd al nachtvoedingen gehad.....dus het is niet zo dat ze er weer aan gaat wennen. Maar in feb waren het nog 3 soms 4x bv 's-nachts en nu nog maar 1 en een enkele keer 2........dus het is al veel minder.

Goed ga nu even mijn zoon voorlezen, dochter ligt op bed.....
groetjes Chantal




 

he Chantal,

wat een nachtje rust goed kan doen he!!!!Scheelt zo'n boel, ff lekker slapen.

mijn zoontje was ook gewend om aan de borst of daarna aan de fles in slaap te vallen. maar ja, op een gegeven moment weigerde hij zijn fles 's avonds. heb het nog twee weken elke avond braaf geprobeerd, maar nee hoor. Dus nu gaat hij zonder fles naar bed.

Ik ben ook niet zo van het laten huilen, dus ik ging telkens naast zijn bedje zitten. hand op zijn hartje, niet aankijken. Dan sliep hij binnen 15 minuten ongeveer.
De afgelopen week leg ik hem in zijn bedje, en dan ga ik dus de kamer uit. Geeft hij ongeveer 3 huilen en dan is het stil. Heerlijk!! Afkloppen hoor!!!!!!
Maar de laatste dagen wordt hij dan later weer wakker en is ontroostbaar. Als ik hem dan oppak en in ons bed leg is hij stil. Misschien door onze geur ofzo??? Dus gisteren heb ik hem opgepakt, ff in ons bed gelegd, na 5 minuten weer teruggelegd met een kussen van ons. En zo waar, hij accepteerde het en ging weer lekker slapen.

Meid, hoop dat ze het goede ritme weer te pakken rkijgt!

Liefs, Judith
 
Hoi Chantal,

Wat leuk he, denk je eindelijk een lekker ritme te pakken hebben en wordt de boel weer helemaal omgegooid! Hier is het af en toe ook gebeurd.
Toen mijn zoontje net een beetje lekker kon lopen, ging hij ook meer slapen. Ik kan het me ook wel voorstellen, je energieverbruik ligt dan hoger/anders en dat moest hij inhalen door extra te slapen.
Stan heeft het ook gehad tijdens een heftige periode van tandenpijn dat hij erg veel moeite had met kauwen. Het deed hem gewoon veel pijn, het arme ventje! Ik heb zijn eten toen wat meer geprakt dan anders en een keer pap gegeven in plaats van brood. Dit ging redelijk en kreeg hij wel weer wat binnen. Lekker koud drinken kan ook helpen om de pijn te verzachten. óf een waterijsje? Festini heeft van die lekkere peer-ijsjes.
Ik hoop voor je, dat dit een tijdelijke fase is en dat het na een paar dagen weer wat beter gaat. Het van je af schrijven geeft al heel veel lucht!

Veel sterkte!

Groetjes Marieke

Pff, en van dit weer word ik niet echt vrolijk: binnen spelen met een kind die zó graag buiten wil zijn...   Er worden dan leuke streken uitgehaald en belandt hij zo af en toe weer in de box...
 
Goeiemorgen.....
AAAAAHHHHHH al dagen lang wordt ze 's-morgen om 6 uur wakker........verschrikkelijk......en ik ben zo moe. Want volgens mij slaap ik zelf rond deze tijd het diepst en ben dus helemaal niet uitgerust.Net 3 kwartier bij haar geweest. Even borst gegeven in de hoop dat ze weer ging slapen (normaal geef ik haar rond deze tijd geen borst meer omdat ze dan maar heel weinig pap eet, maar probeerde het nu toch een keertje) Maar slapen ging ze niet. Haar in bed gelegd en haar over haar rug geaaid. Ze blijft dan wel rustig liggen, rust ze toch. Maar slapen dus niet. En toen ging de telefoon. Wie belt er nu om 10 voor 7 's-morgens.....dus ben toch maar gaan kijken. Maar was te laat. Zag aan telnr dat het mijn man was die in Taiwan zit. Schrok heel erg, want afspraak was dat we alleen in n ood zouden bellen. Dus ik eerst kijken of er voicemial was, nee.....terugbellen, lukte niet...computer aan kijken of hij op msn was.....nee......aaahhhhh wat is er aan de hand....wacht sms sturen. en toen kreeg ik net sms van hem......pfff gelukkig.....hij wilde alleen pincode van creditcard hebben.......hartslag daalde alweer.

Ik hoor Leanne nu niet meer. zou ze weer slapen, of gewoon lekker liggen. Maakt me niet uit laat haar maar liggen.
groejtes Chantal
 
Terug
Bovenaan