Hele stomme vraag.... misschien,

A

Anoniem

Guest
we hebben van een vriend van ons die bij Nutricia werkt een babypakket vanaf 4 maanden gekregen.
Echt erg handig vooral als je dingen wilt proberen.
Nu zat er ook een pak Nutrix Rijstebloem bij.
Er staat wel iets van een handleiding op maar verders kom ik er echt niet wijzer mee.
Nu is mijn vraag... wie gebruikt het en hoe?

Hoi Jolanda,

rijstebloem kan je vanaf vier maanden geven. Je kan drie lepels door een fles heen doen en dan met een papspeen geven. Ik deed altijd melk in een bordje en dan deed ik er een heleboel rijstebloem doorheen en gaf het met een lepeltje. Ik hield me nooit zo aan de gebruiksaanwijzing, omdat het dan van de lepel af loopt (niet handig, een maaiende baby meteen lepel vloeibare drap, zie dat maar eens in een mondje te krijgen) en als je meer erdoorheen doet kan je het makkelijker geven aan je kleintje.

Groetjes van Marloes

ps. er zijn geen domme vragen hoor. Een domme vraag is een vraag die niet is gesteld.

Ik gebruik de rijstebloem ook op die manier. (Lotte is nu bijna 6 maanden) Klein beetje opvolgmelk aanmaken, veel rijstebloem er doorheen en dan op een lepeltje als pap geven. Werkt prima!

Groetjes, Marisa

Wij gebruiken Nutrix ook sinds dat Dylano 4 maandjes is.
Wij hebben hem op deze manier leren eten van een lepeltje.
De 1ste x was een drama, hij had honger, dus wij een papje gemaakt, melk en een paar eetlepels Nutrix erdoor.
Maar omdat hij zo'n honger had, wist hij helemaal niet wat hij moest doen, dus spuugde het uit, of verslikte zichzelf.
Dus hebben we het de keren daarna na zijn fles gedaan.
Hem 200ml melk gegeven (hij krijgt 250), en 50ml melk met 2 eetlepels Nutrix.
Dit ging super!!
Nu eet hij harstikke goed van het lepeltje (hij krijgt al fruit en groente).
Zodra hij het lepeltje aan ziet komen doet hij zijn mondje al open, haha!!
Succes!!

Groetjes Debby.

Terug
Bovenaan