Helemaal geen melk meer?

Hallo,

Laatst had ik een berichtje geplaatst dat mijn dochter (net 1 jaar) niet goed haar avondeten at... Dat is nog steeds zo maar de rest van de dag gaat het al beter. (gewoon fase dus??) Maar nu wil ze dus ook helemaal geen melk meer drinken. Niet uit een fles maar ook niet uit een beker. Tot wanneer hebben ze die melk eigenlijk nodig? Kan ik die zuivel dan niet gewoon in de vorm van toetje en kaas e.d. geven? Ik zou dit echt  niet weten. Mijn oudste dochter dronk totdat ze 2,5 was elke ochtend nog lekker een papfles.

Nou bedankt vast weer voor jullie reacties!

Groetjes,

Wendy (mv Donna 3 jaar en Mika 1 jaar)

Hai Wendy,

Vanaf een jaar hebben baby's ongeveer 300 cc aan melkproducten nodig. Deze melkproducten hoeven niet persé in de vorm van melk gegeven te worden. Joghurt, danoontje, kaas, boter, kwark etc. is ook zuivel.

Kan je hier al wat mee?

Groetjes Nynke

hoi

mijn alle 2 mijn oudste kinderen aten met 1 jaar al met de pot mee en waren van die voeding af makkelijk voor je zelf en scheelt een hoop geld dan maar gewone melk of andere zuivel

Hoi,

mijn zoontje ging heel gemakkelijk over van Nutrilon op gewone melk, maar rond de 13 maanden wilde hij dat niet meer. Nu hebben ze inderdaad 300 ml zuivel nodig op een dag. Met zijn bord pap (waar dus wel melk doorheen zit), en zijn yoghurt 's avonds redden we dat bijna. Daarnaast geef ik melk met een smaakje (van optimel, 0% vet en geen toegevoegde suikers.) na zijn pap 's ochtend en 's middags met zijn boterham. Vind ie heerlijk, dus met die 300 ml zit het wel goed.

Misschien het uitproberen waard?

groetjes,
Mienetje    

Hallo allemaal,

Oke 300 cc dus... Nou ik denk dat ze daar wel aan komt: danoontje, kaas en yoghurt drink dat moet denk ik wel lukken. Gek he hoe kinderen zo verschillend kunnen zijn? Maar dat is weer een ander onderwerp. Nou bedankt voor jullie tips en adviezen!

Groetjes,
Wendy

Terug
Bovenaan