Helemaal in de war: wie heeft de Quinny Freestyle?

Wij willen namelijk een andere kinderwagen kopen. Die we nu hebben is  heel zwaar en naarmate Dean zwaarder wordt, is hij moeilijk te sturen. Nu was mijn oog op de Freestyle gevallen. Daar past onze Maxi-Cosi op.  Ik vind het een hele mooie wagen. Wie van jullie heeft deze ook en wat zijn de voor- en nadelen?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Nelly.

Hallo,

Wij hebben de quinny freestyle 3xl:

Het is een stevige robuuste wagen waar wij erg blij mee zijn.
De drie wieler is erg wendbaar met zijn voor wiel en omdat hij zo stevig is kan je ook prima over wat ruiger terein.
Wij wandelen veel hier in de buurt en ook over onverharde paden.
Hij is wel vrij groot als je hem inklapt, zit gedeelte eraf halen en dan het onderste gedeelte opklappen (vraag even of ze het laten zien in de winkel).

Hij voelt wat zwaarder aan als bijvoorbeeld de quinny speedy SX:

maar de freesyle 3 xl is daarom wel steviger om over onverharde paden te wandelen.
Kom je veel in de stad dan is misschien de speedy sx handiger.
Ik zou in de winkel gewoon eens om de voor en nadelen vragen en vragen of ze hem eens helemaal willen showen!

Hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Groetjes Fennie en Jente

Hoi Nelly,

Ik heb geen ervaring met deze wagens. Wij hebben een paraplubuggy van Koelstra, iets heel anders dus. Wat ik me afvroeg, je schrijft dat de maxi cosy op de Quinny kan, maar hoe lang gebruik je die nog? Ik denk dat Dean er toch niet zo heel lang meer in zal zitten, toch? Dan is het misschien wel een grote uitgave voor iets wat  je niet zo lang gebruikt. Tenzij je de aanschaf doet met het oog op een tweede kindje natuurlijk.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zat het me gewoon af te vragen.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi
Wij hebben de Quinny Freestyle (met 4 wielen).   Ik ben erg blij met deze wagen en gebruik hem vaak om een stukje te gaan wandelen, wij wonen aan een onverharde weg dus daar komt hij goed van pas (grote wielen).   Ook gebruik ik 'm als ik ga winkelen ofzo, maar dan is het best een grote wagen.   Het is ook best een zware buggy om in en uit de auto te tillen, en best groot als die ingeklapt is.   Toen Mark nog  in de maxi cosi zat vondt ik het wel heel makkelijk dat dat erbovenop paste!!!   Het deel waar je kind in zit kun je ook omdraaien, zodat hij/zij naar je toe kijkt of de andere kant op, dat vondt ik erg makkelijk omdat Mark het een tijdje niet leuk vondt als hij me niet zag.
Veel succes met de keuze!!

Groetjes Liesbeth.

Wij hebben ook de Quinny Freestyle 3xl en we zijn er erg tevreden over.
Het is een heerlijke, stevige wagen die erg wendbaar is met z'n drie wielen.
Wij hebben destijds gekozen voor deze variant omdat het zitje van de wandelwagen om te draaien is. Wieteke kijkt ons dus nu altijd gezellig aan en als ze wat ouder is draaien we haar wel om. Maar ze vindt het erg gezellig om met ons te babbelen tijdens het wandelen.
Verder hebben wij geen auto, dus hij hoeft ook niet vaak uit elkaar. Dus voor ons maakte de grootte en de zwaarte niet zo heel veel uit. In de trein is hij prima.

Succes met uitzoeken.
Groetjes,
Geeske.

P.S. Wieteke zit nu eigenlijk nooit meer in de maxi cosi erop, alleen nog maar in de wandelwagen. Ik vond het wel heel handig dat de maxi cosi erop paste, aangezien Wieteke niet graag in de kinderwagenbak lag (ze was een té nieuwsgierig meisje). Dus ik heb haar toen veel in de maxi cosi gehad.

Ook wij hebben deze wagen (wel 2ehands, dus 3 wielen en voorwiel is niet zwenkbaar), maar we zijn er erg blij mee. Met de maxicosi was het super praktisch (doen we nu al poos niet meer), en hij is gewoon lekker stevig. Wel vrij groot om in de auto te tillen, maar dat hebben we er wel voor over.

Groetjes Jenneke mv Ivar

Hey meiden,

bedankt voor jullie reacties. Dean zit al heel lang niet meer in de maxi-cosi hoor. Het is inderdaad met het oog op de toekomst.

We zijn vanmiddag bij Duimeland geweest om de Speedi en de Freestyle te bekijken. Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor de speedi. Onze maxi-cosi past hier namelijk ook op. Ik vind de Freestyle erg groot/breed en zwaar. We hebben met Dean erin gereden en de Speedi bevalt ons beter. We hebben de kleur bestelt die Fenneke als afbeelding heeft staan. Trouwens wel bij de allergoedkoopste; dat schilt aanzienlijk.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan