helemaal rot geschrokken

A

Anoniem

Guest
Hoi
Ik lees meer dan dat ik hier typ maar nu wil ik wel graag ff mijn hart luchten.
Afgelopen zaterdag ging ik met mijn dochter Myrthe, 1 maart 2007 geboren samen met mijn ouders op bezoek een uur rijden van hier. aangekomen aldaar, nog niks aan de hand. Ineens begint ze benauwd te worden en het werd steeds erger. Na een uurtje de hele familie weer ingeladen en weer terug naar hier. Onderweg naar huis de Huisartsenpost gebeld en gelukkig mochten we direct komen. Op de HAP was ze nog steeds benauwd, ze kreeg daar een pufje. Helaas dit hielp niet, dus toen na het ziekenhuis en kinderarts heen. Na 10 minuten vernevelen met medicijnen, spuitje met vloeibare Prednison en dubbele dosis Paracetamol zeiden ze dat ze weer mee mocht naar huis. Ze was nog steeds erg benauwd, ik zag het niet zitten. Daarom moest ze 1 nacht ter observatie blijven omdat de kans op herhaling aanwezig was. Ze bleek een pseudo-kroep aanval te hebben.
Iemand van jullie hier ervaring mee ?
Hoop zoiets nooit meer mee te maken, brrrr.

groetjes P_K

hoi

Doodeng lijkt me dat! Het schijnt trouwens heel erg rond te gaan. Op een ander forum waar ik schrijf heeft ook een meisje het net gehad. Stomen is heel goed (in de badkamer gaan staan, hete douche aan op die manier) en iemand daar die arts is vertelde dat als ze de volgende avond het niet weer krijgt het ook weg blijft. Dus ik hoop voor jullie dat het eenmalig was. Lijkt me doodeng om je kindje zo benauwd te zien. Sterkte

Jep, ik ken het helaas maar al te goed. Tijmen, onze oudste heeft er ook af en toe last van. Doodeng! Ik weet goed hoe je je hebt gevoeld.
Hij heeft een paar maand geleden zijn laatste 'aanval' gehad, en toen was ik alleen met hem thuis. Ben heel rustig gebleven en heb gestoomd in de douche, dan wordt de luchtpijp 'wijder' geloof ik. Het helpt in ieder geval wel goed bij hem, het duurt dan eventjes en dan wordt hij zelf ook rustiger.
Volgens mij kan het geen kwaad, het is alleen erg lastig en ook eng voor moeders .
Succes er maar mee!
groetjes,
Ruth

Moet nog wel even kwijt dat Tijmen niet zulke zware aanvallen heeft gehad als wat jij beschrijft over jouw kleintje. Maar hij heeft wel degelijk pseudokroep.
groetjes!

wat naar. Ik heb zelf jaren last gehad van pseudokroep en weet nog heel goed hoe dat voelde. Niet leuk.

Inderdaad stomen is heel goed. Als ze een aanval krijgt spring je desnoods met jullie kleren aan onder de douche. Want het is echt een rotgevoel. Mijn ouders hebben regelmatig urenlang met mij onder de douche gestaan.

Het spijt me te moeten zeggen, maar kroep kan toch echt wel kwaad. In zeer extreme gevallen (en dan vooral bij hele kleine kindjes en premature kindjes omdat die zulke kleine luchtpijpjes hebben en nog heel heftig op dit soort dingen kunnen reageren  ) kunnen ze er aan overlijden. Gelukkig is dit echt heel zeldzaam.  

Getver, dat hebben ze er mij niet bij gezegd. Gelukkig zijn onze kinderen niet prematuur of heel klein meer. Maar goed dat ik dat niet wist dus.
groetjes,
Ruth

misschien had ik het ook niet moeten noemen...

normaal hou ik niet zo van bangmakerij, maar onlangs is een babietje van kennisen met spoed opgenomen in het ziekenhuis met kroep. Die ouders dachten ook dat het niet zo veel kwaad kon (dacht ik ook altijd hoor!) en uiteindelijk waren ze toch nog maar net op tijd in het ziekenhuis.... Ik ben daar zo van geschrokken.

Beter te voorzichtig als te nonchalant...

twee weken geleden had Nienke het ook (7,5mnd) Hele nacht benauwd en hoesten als een zeehond. Prednison en pufapparaat hebben uiteindelijk geholpen, maar duurde wel een paar dagen voor ze er goed vanaf was. Nu nog wel verkouden, maar niet erg.

Sterkte, ik vind het een nare aandoening

Terug
Bovenaan