helemaal tuureluurs!

Hallo

Loek heeft zijn weekje wel, zeg!!!
De afgelopen weken ging het best redelijk met inbakeren en slapen. Onegveer 4x per dag een uur sliep hij en dat was oke. Hij was niet meer zo moe en kon wel 1-1,5 uur wakker blijven. Het was veel werk om hem zo vaak naar bed te brengen en er uit te halen, soms ook wel 5x, maar goed, hij sliep...!
Sinds afgelopen week is het raak. Hij slaapt ongeveer net zo, maar wordt weer moe wakker! Zodra hij uit de doeken komt, wrijft hij in zijn ogen en houdt niet meer op. Of hij draait zijn ogen weer weg tijdens het voeden. De 1,5 uur wakker heeft hij al een tijdje niet meer gehaald. Sinds gisteren ben ik begonnen met hem niet meer uit bed te halen als hij vroeg wakker wordt, maar ik moet er wel naartoe (fiepje, wiegen, strelen etc etc) anders zet hij het op een krijsen . Zelf weer in slaap vallen, ho maar!
Hij lijkt zich met de dag meer te verzetten tegen slapen en probeert zichzelf uit de bakerdoek te wurmen, zijn schouders knaken ervan! Vandaag wordt hij steeds na 45 min wakker en wil gewoon niet meer slapen, maar wel moe, moe, moe! Vanmorgen heb ik er een uur over gedaan om hem weer een half uur te laten slapen. Bij een slaap van 1,5 tot 2 uur moet ik hem wel 3x opnieuw in slaap helpen..
Grrrrrrrrrrrrrrrr, mijn geduld raakt op! Ik ben ook al niet zo goed in slaapgebrek en gebroken nachten, ben inmiddels aardig moe. Krijg van vriendinnen zelfs de opmerking "kom je net uit bed???" (nee, ik zie er de hele dag zo verlebt uit....)

Volgens mij zit hij in een sprongetjesperiode
(moet zeggen dat ik dat boek steeds minder vind worden. Alleen de tijden van de sprongetjes vind ik nog interessant)

Ja slaapgebrek is echt beroerd!
Ik moet zeggen dat wij hier geluk hebben, Lotta is vandaag al weer 23 weken maar heb echt niets van een sprongetje gemertk! Het lijkt wel of ze met de dag gemakkelijker wordt. Inslapen blijft trouwens ook hier soms lastig hoor!
Gr Irene

Hallo Rosanne,

Het lijkt me inderdaad flink vermoeiend. Misschien kun je eens proberen om een cd speler op zijn kamer te zetten en met kinderliedjes. Dat werkt hier supergoed. Rowan wordt daar helemaal vrolijk van en ik kan hem gerust een uur tot anderhalf uur laten liggen zonder dat mijn aandacht nodig heeft. Vaak valt hij dan ook nog eens in slaap.

Groetjes,

Annemiek  

Hoi Rosanne,

Balen, zeg! Esther heeft ook een tijd steeds minder geslapen en nu gaat het opeens weer beter... Maar het is wel slopend, als ze de hele tijd aandacht willen en jengelen omdat ze moe zijn. Heeft Loek ook honger als hij wakker is? Misschien kun je melk afkolven en er rijstebloem o.i.d. doorheen geven?
En ik ben nog steeds een groot fan van onze schommelstoel, die helpt altijd bij een jengelige Esther...
Zoek je wel op tijd oppas om zelf ook eens bij te kunnen slapen of iets voor jezelf te kunnen doen? Het is voor Loek belangrijk dat zijn mama fit blijft!

Sterkte!

Eveline

Terug
Bovenaan