Helemaal van slag.....

Vanmorgen naar mijn werk gebeld om door te geven dat ik morgen nog thuis blijf omdat ik nog niet echt lekker ben en ook nog koorts heb.

Belt vanmiddag mijn bazin op om me even te vertellen dat het haar beter lijkt dat ik voortaan alleen nog maar op vrijdag kom werken,omdat ik nu ziek ben...en het komt haar ook beter uit met het inplannen van mijn andere collega's.dat geloof je toch niet
In augustus loopt mijn contract af en ben nu dus heel bang dat het niet verlengd wordt,maar volgens mij mogen ze dat helemaal niet doen als je zwanger bent..

Ik werk normaal maandag en dinsdag een halve dag en vrijdagen hele dag.

Ik ben helemaal van slag...

Dit mag toch helemaal niet...

Moest het even kwijt.....

Hoi,

Dat is even balen zeg als je zo werkgever heb. Ze mogen niet zomaar uren van je afnemen, maar lig er natuurlijk ook wel aan wat er in je contract staat.

Toevallig is er gisteren een stuk op tv geweest dat een hoop werkgevers de werknemers kwijt willen die zwanger zijn.

Je zou informatie kunnen inwinnen bij een rechtswinkel.

Succes en ik hoop dat het allemaal meevalt.

Groetjes Ramona

Ik heb vandaag contact gehad met het UWV en het juridisch loket en als ze dit doorzetten moeten ze me wel gewoon mijn loon gewoon doorbetalen..

Gaan ze dit echt doorzetten ga ik met behulp van arts en vk zorgen dat ik de ziektewet in kan en dat ik dan helemaal niet meer hoeft te werken en wel mijn geld krijg van het UWV.

Gr

Oh, dat is balen! Maar als je koorts hebt ben je toch gewoon ziek, dit heeft toch niks met de zwangerschap te maken?
Sterkte en laat niet over je heen lopen!

Het ligt idd aan je contracturen. Als dat bijv. 8-20 is, Jah, kan ze je zonder pardon t minimale laten werken.
En als je contract afloopt, hoeven ze je niet te verlengen...ontslaan in de ziektewet of met zwangerschap als reden mag niet...einde contract wel...

Ik zit al vanaf januari in de ziektewet, mede omdat ik echt doodmoe was, me lichamelijk gesloopt voelde en toen bleek dat ik zwanger was, heb ik gekozen voor Beepje en mij, da vond ik belangrijker as gezeur, gemekker en de stress. Daarbij hebben ze me toen ook vertelt dat ik eruit ging in Maart. Zogenaamd vanwege onhoudbare situatie op de vloer. ze wou me op nonactief zetten, met 75% loon, k heb geweigerd...en ben lekker thuis gebleven, met volledig loon.

He ik heb het ook even nagevraagd maar ook je contract niet verlengen met als reden zwangerschap mag niet dit is namelijk discriminatie. Helaas gebeurt het natuurlijk wel heel veel, maar als jij hard kan maken dat dit de reden is kan je het aanvechten. Wens je heel veel succes.

Ik vind het ook wel raar dat je van een vrouw zo weinig begrip krijgt. Mijn werkgever is een man en die toont nog veel meer begrip en zeker omdat het vorige keer ook mis was gegaan.

Ja mijn baas maakte er geen probleem van gister toen ik belde dat ik vandaag nog niet kwam,maar zij wel ze hadden nog geen contact gehad met elkaar...
Ik heb de papieren van het juridisch loket uitgeprint en er staat duidelijk in dat als ze dit doorzet ik wel mijn volledige loon moet krijgen.

Ik houd het dus goed in de gaten,maar ik heb er nu al genoeg van als het op deze manier moet.

Terug
Bovenaan