Hellllllllppppp!! Voor de meiden die met hun kleintjes gaan babyzwemmen.

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik zit een beetje met (voor mijn gevoel) een dilemma.
Dylano en ik doen aan babyzwemmen, maar tot nu toe is mijn verloofde altijd meegeweest. Dus kon hij Dylano aankleden enz. en ikke mezelf douchen en aankleden.
Maar nu is hij dus weer aant werk, en ik zit mezelf verschrikkelijk druk te maken. (Wat suf van mij om het hier niet eerder te plaatsen, want het is al morgenvroeg).
Hoe doen jullie dat met jullie kleintjes??
Moet ik eerst Dylano aankleden, en dan mezelf?? Want ik wil mezelf wel graag fatsoeneren, zodat ik weer lekker fris ben en niet meer naar chloor ruik.
En als ik nou Dylano aankleed, en dan mezelf, dan moet ik hem meenemen in mijn badpak (wat nat is) dus dan wordt hij toch ook weer nat???
Hij ken wel zelfstandig zitten, maar is nog een beetje wankel... En waar moet ik hem dan neerzetten?? Op die "vieze" vloer?? Hij blijft toch niet zitten, dat weet ik nou al wel.
Boxen hebben ze daar niet staan, en ookal hadden ze die, laat ik Dylano nooit alleen achter bij zo'n groot zwembad. De buggy meenemen is ook geen optie, want die mag daar tuurlijk niet mee naar binnen.
Wat een vragen allemaal hé?? En volgens mij vergeet ik er nog een paar, maar ik zit er zo vol van

Ik hoop dat er gauw reacties komen...

Liefs een druktemakert(je)

Hé Debby,

Hoezo mag de buggy niet mee naar binnen? Die mag toch wel in de kleedkamer of garderobe  blijven staan of hebben jullie daar geen grote kleedkamer?
Bij ons zijn er kleedhokjes en groe kleedkamers voor moeders met kinderen of vaders met kinderen.

Wij nemen of de maxicosi (past-ie nog net in) of de buggy mee.
Na het zwemmen samen douchen, naar de grote kleedkamer, lekkere grote handdoek om je heen slaan, mannetje aankleden, dan in de buggy of maxicosi met een drinkbeker of een stukje liga en dan heb je alle tijd om jezelf aan te kleden...

Succes morgen!! Het komt vast wel goed allemaal!

Hoi meid,

thnx voor je snelle antw!!
Dat er geen buggy mee naar binnen mag, is volgens Ramon voor de viezigheid, die aan de banden zit.
We hebben geen grote kleedkamers... wel een beetje suf hé?!

Liefs Debby.

Hoi Debby,

Misschien een beetje laat nu, maar dan heb je er misschien iets aan voor volgende week. Nu mijn zoontje niet meer in de maxicosi kan, kleed ik m'n thuis al in m'n bikini, zodat ik me alleen hoef uit te kleden, ik parkeer de buggy in een hok die daar speciaal voor is en loop dan naar de aankleedkussens met m'n mannetje. Na het zwemmen, spoel ik hem af onder de douche en kleed ik hem aan. Ik ben dan nog drijfnat. Ik doe dan meestal zijn handdoek om mijn bovenkant heen en daar til ik hem tegen aan. Ik parkeer hem in z'n buggy en ga naar het kleedhok. Dan kleed ik me om. Meestal als we thuis komen, gaat hij naar bed en spring ik onder de douche. Anders zal het douchen me ook niet lukken hoor!!

Veel plezier met zwemmen....bij ons is het nu niet, vanwege de vakantie, dus wij gaan volgende week weer!!

Groetjes!

Hoi,

waarom neem je niet vier plastic zakken mee en doe je die om de wielen van de buggy zodat de vloer daar schoon blijft. Moet je wel even wat tobben met lopen in het zwembad maar dat is nog altijd makkelijker dan je kind op de vieze grond te moeten parkeren.

Groetjes van marloes

En hoe is het gegaan? Heb je nog iets handigs bedacht?

Hoi meiden,

nou, ik heb mezelf voor nix druk lopen maken... Het is meivakantie, en dacht... Ik zal voor de zekerheid toch eens ff bellen. En ja hoor... Het was geen babyzwemmen vandaag. T is maar goed dat ik gebeld heb, anders had ik daar gestaan (en das weer echt iets voor mij).
Heb het gelijk aan die vrouw nagevraagd hoe ik dat volgende week moet doen. En hoe andere moeders dat doen. Ze zei dat er ergens in het zwembad een box staat. Nou mevr. die heb ik  echt nog  nooit gezien hoor, zei ik tegen haar
Dus dan kun je je kindje daarin leggen, en dan jezelf omkleden, maar dan heb ik weer geen zicht op Dylano, en dat vind ik ook geen prettig idee, want je hebt het niet zeker tegenwoordig.
En Marloes: Plastic zakken om de wielen van de buggy doen?? Maar dan kan ik er toch niet mee rijden?
Harstikke bedankt voor jullie reacties!! En alle eventuele tips zijn tuurlijk nog welkom!!

Liefs Debby.

Hai,

Ik ga altijd alleen en wij hebben ook alleen de normale kleine hokjes. Ik neem Mette mee in de maxi cosi. Ik zet haar in het hoekje van het kleedhoekje al is het krap. Ik doe thuis mijn bikini aan onder mijn kleding. Ik doe mijn kleding in de kluisjes (die tegenover mijn hokje zodat mette in de buurt is bij me) en neem de maxi cosi mee naar binnen. Bij ons zijn kinderwagens trouwens gewoon toegestaan mits het heel vies en nat weer is. Ik zet op de terugweg de maxicosi bij de douches en dan was ik even mijn haar.

Als ik jou was zou ik het volgende doen:
Goedkope buggy van 3 tientjes kopen bij prenatal (die hele simpele). Die laat je als je bent omgekleed in het omkleedgedeelte staan. Je kleed je om met de deur van je hokje open want dan kun je hem zien. (doen alle mama's bij ons). Als jij klaar bent haal je hem eruit en ga je naar het aankleedkussen. Als je klaar bent met zwemmen sla je een grote handdoek om je middel zodat hij niet nat wordt van jou. Je kleed hem aan en brengt hem weer naar het kleedgedeelte. Je zet hem in de buggy en je kleed jezelf aan. Thuis ff douchen dus.

succes!
gr.Ing

Terug
Bovenaan