Hoi,
toen ik 40 weken en 1 dag zwanger was moest ik weer voor controle naar de verloskundige. Mijn bloeddruk bleek te hoog te zijn en ik moest in een potje plassen, er zaten eiwitten in mijn urine. Er werd ook bloed afgenomen en ik werd doorverwezen naar de gynecoloog, die zei dat het niet goed ging met mijn nieren en lever en ik moest in het ziekenhuis blijven. Ik had wat ze vroeger noemde zwangerschapsvergiftiging, zwangerschapshypertentie.
In het ziekenhuis werd ik aan 2 apparaten verbonden, 1 voor mij, 1 voor mijn kindje.
Met mijn kindje ging gelukkig alles goed alleen ik ging steeds meer achteruit. Mijn vliezen werden de volgende dag gebroken en ik kreeg wee-opwekkende middelen zodat de bevalling op gang zou komen. Ondertussen werd ik steeds slechter en slechter, mijn bloeddruk steeg en aan de hand van de bloedonderzoeken zagen ze dat mijn lever en nieren ook achteruit gingen. Na een paar uur bleef de ontsluiting hangen op 8 cm. Aangezien ik zieker en zieker werd (tijdens de weeën moest ik ook nog eens overgeven) besloot de gynecoloog na 8 uur dat ze een keizersnee zouden doen, onder algehele narcose want mijn bloed stolde niet dus konden ze geen ruggenprik geven. Helaas heb ik hierdoor de bevalling gemist. Tijdens de operatie heb ik ook nog eens 3 liter bloed verloren en kwam ik heel beroerd uit de narcose, ik moest eigenlijk naar de IC maar omdat er 2 verpleegsters waren mocht ik terug naar mn kamer.
We hebben echt een prachtdochter: Daniëlle, (vandaag precies 12 weken). In de 1e week was ik heel erg moe en huilerig en vond ik de borstvoeding verschrikkelijk. Ik zat soms huilend de borst te geven. Gelukkig ging het daarna al iets beter met me en ging het ook beter met de borstvoeding.
Ik ben nog wel moe (ook door de borstvoeding) en ben erg vergeetachtig (dit was ik nooit, maar vergeet gelukkig niet mn kind in de auto), ik heb ook last om me te concentreren.
Ik ben ook nog niet aan t werk omdat ik dit psychisch nog niet aan kan. Ben benieuwd hoe jij dit ervaart. Vooral mensen in mijn omgeving hebben er niet echt begrip voor, de meeste hebben zoiets van: je hebt een prachtige, lieve dochter en jij ziet er toch ook weer goed uit!(make-up doet wonderen)
Ik ben normaal gesproken ook echt een stoere meid en zeur niet vaak dus daarom hebben mensen denk ik niet echt begrip want ze vinden dat ik makkelijk weer kan werken. Nouja ik ga weer werken als ik denk dat de tijd daar rijp voor is!
Heel veel succes met je herstel en geniet van je kindje.
Groetjes van Sonja.