Hellup graag jullieadvies???

Hallo eerder had ik al een bericht gepost over mijn werk.
Ik werk in de thuiszorg en de vk had gezegd je werkt teveel gemiddeld heb ik 12 tot 13 clienten per route. (vinden jullie dit veel?)
Dus gesprek met manager gehad en die heeft het toen terug gezet naar 8.
Vanochtend voor het eerst weer gewerkt na 2 weken ivb lage bloeddruk.
Kijk ik naar mijn routes zie ik dat die weer stamvol zit stuk of 14 clienten waarvan veel intensieve douchebeurten.
Dus ik zeg ik mag niet meer dan 8 clienten doen dit was in overleg met de manager. zegt ze tegen mij de manager zei dat je weer volledig aan het werk kon.
Vervolgens gooit ze erboven op waarom meld jij je niet ziek? en ga je niet in de ziektewet? want op deze manier hebben we niks aan je.
Ik vind dit te erg voor woorden, en weet me er dan ook geen raad mee. ik heb echt het gevoel dat er geen rekening met mij gehouden wordt. ben ik dan een aansteller? of is het inderdaag gewoon teveel?

Liefs wilma

Wat belachelijk als je je zo voelt kun je toch niet op volle krachten draaien en moeten ze blij zijn met alle hulp die je bied. Bovendien vind ik dat als jij niet 100 % fit bent dat ze daar rekening mee dienen te houden. Helaas zijn wij zwangeren gezegend met het feit dat je weinig tegengas kan hebben. Maar ik zou duidelijk op mn strepen gaan staan en zeggen het is 8 of niets, aan jullie de keuze!! Succes hiermee hopelijk kun je wat klaar maken met ze!

Ik vind ook hoor 8 of geen!!
anders moet je ook even bij de CAO kijken wat je rechten en plichten zijn, of bij de FNV,

ik heb daar ook een info boekje aangevraagt ivm mijn werk (ik werk als taxi chauffeuse, en rij 40uur in een rolstoelbus... maar bukken, tillen en hurken moet je zo veel mogelijk vermeiden)

Hallo

Ja maar bukken en hurken en (soms tillen) moet ik regelmatig doen. ik merk wel dat ik dan last krijg van mijn rug ( si gewricht) ik heb bekkenpijn en moet daarvoor naar de fsyo. Af en toe voel ik mijn onderbuik ook, weet niet of dit kwaad kan? bij bukken en weer staan.
Ik heb de verloskundige gebeld en die zei al tegen mij bel de arboarts maar op. en als de manager zich niet aan de werksituatie houdt heeft hij een groot probleem.
En nee ik heb gelijk een mail gestuurd naar de manager over mijn werk en over het feit wat er vanochtend gezegd is, dus ik zal het morgen wel horen.

Wat vervelend! Stom ook dat ze zo reageerde!

Al kan ik me wel voorstellen dat als 14 normaal is en dus 100%, dat ze dan liever hebben dat je je voor 50% ziekmeld. Want dan kunnen ze voor het geld dar ze daarvoor krijgen van uwv iemand anders extra inzetten. Maar dat moeten ze dan wel met je bespreken en niet zo onbeschoft!

(even ingebroken) Bij zwaar lichamelijk werk, en het douchen en veelvuldig bukken lijkt mij daaronder vallen, moet je werk aangepast worden door je baas. Of hij daar nou zin in heeft of niet. Dus lekker op je strepen gaan staan, maar tsja kan me voorstellen dat je de verhoudingen ook goed wilt houden. En deze worden nu door hen wel op scherp gesteld. Erg vervelend!!!

Zit je bij de bond? Anders aangeven bij personeelszaken? (Naar ik aanneem is je zwangerschap breder dan bij alleen de manager bekend)

Hallo

Dat was ook de afspraak met de manager en hij heeft ook tegen de planners gezegd dat als er extra personeel nodig zou zijn dat ze dat moesten aangeven en dat hij dat dan zou regelen.
En inderdaad ze weten dat ik zwanger ben, dat had ik al met opzet aangegeven zodat ze rekening met mij kunnen houden.
De vk had gezegd de arboarts inschakelen, ik ga dat ook maar doen. alles voor mijn kindje.

Liefs wilma

Terug
Bovenaan