HELLUP, hij moet naar het KDV

Hi dames,

Vannacht brak ik opeens bijna in tranen uit bij het idee dat Seth (bijna 10 weken) over 2,5 week naar het kinderdagverblijf moet omdat ik weer ga werken. Het klopt gewoon niet, het is niet zoals het hoort. Seth hoort bij mama te zijn en niet bij die, ongetwijfeld aardige, maar vreemde dames van het kinderdagverblijf.
Ik had nooit gedacht dat ik er zo'n moeite mee zou hebben en het wordt met de dag erger. Een soort oergevoel krijg ik opeens.

Hoe gaan jullie dat straks doen als je gaat werken en voelen jullie het ook zo sterk, of stel ik me aan?

Groetjes Femke

Hoi,

Ik ken je gevoel helemaal! Als iemand anders dan ik of haar vader op Esther past, voelt dat helemaal verkeerd! Als ik straks ga werken is Esther 2 dagen thuis met papa en 1 dag komen mijn schoonouders aan huis oppassen. Hoeft ze tenminste niet weg uit haar eigen omgeving, dat scheelt wel voor mijn gevoel.
Maar het valt straks vast reuze mee, joh! Seth heeft zoveel om naar te kijken op het kdv, die vermaakt zich vast prima! En vooral baby'tjes worden op een kdv helemaal platgeknuffeld, dus aan aandacht ook geen gebrek!

Liefs,

Eveline

Toen ik Lotta inschreef was ik helemaal enthousiast: wat leuk voor haar al die andere kindjes! Dan zou ik met een gerust hart kunnen gaan werken. Nu wil ik haar echt niet wegbrengen!!!!! Ze hoort idd bij ons...
Gelukkig hoeft dat voorlopig nog niet, ik heb besloten een andere baan te gaan zoeken (had het in vorige baan niet naar mijn zin dus ben voor verlof gestopt) dus blijf nog even bij haar.
Succes ermee, denk dat het voor ons moeilijker is dan voor de kids.

Lastig he. Ik ben benieuwd hoe ik het vind als ik Quinn op 1 mei ga brengen. Het is maar goed dat we eerst een paar uurtjes oefenen hebben. Heb wel weer zin om te gaan werken moet ik zeggen. Even iets anders aan mijn hoofd dan babygedoe.... heerlijk.
Groetjes Veerle

Ik ga 3,5 dag werken (in totaal 21 uur) en papa werkt onregelmatig, dus die is ook weleens vrij op die dagen dat ik werk. Als papa en mama tegelijk aan het werken zijn, past mijn schoonmoeder op en ik wéét dat zij hem met alle liefde van de wereld zal verzorgen. Dat is een geruststellend idee.
Ik ga maandag weer beginnen en ma. en di. is papa thuis, woe. is Joey bij oma en donderdagochtend ook.
Ik zou er persoonlijk ook meer moeite mee hebben als Joey naar het kdv zou gaan, maar de kindje daar worden natuurlijk ook heel goed verzorgd en misschien helpt het later ook wel voor het wennen op de basisschool??

pff, ik weet precies wat je bedoelt...Ik 'moet' a.s. maandag beginnen met werken en Luuk gaat 2 dagen in de week naar het kdv. Een paar weken geleden snakte ik bijna om weer aan het werk te gaan, maar nu word ik al verdrietig als ik me bedenk dat ik straks niet meer de hele dag bij m'n mannetje kan zijn . Niet dat ik hem niet toevertrouw aan de (inderdaad) hele aardige meiden daar, maar ik wil gewoon niets van hem missen! Op het kdv hebben ze me echt op het hart gedrukt dat ik zo vaak kan bellen als ik wil en zelfs m'n fototoestel kan achterlaten zodat zij foto's van Luuk kunnen maken. Vond ik wel erg aardig...
Maar goed, vanochtend was dus de eerste wendag. Ik was overigens (heel suf)  zenuwachtig !! Maar de groep waar hij in zit is echt heel leuk en Luuk zat de hele tijd met een supergrote grijns in zo'n babyschommelstoel, dus die gaat het echt wel naar z'n zin hebben straks! Onze kindjes worden groot!!!

Mama van Luuk (04-01-2007)  

Ik zag het ook helemaal niet zitten maar ik heb gisteren mijn intake gesprek gehad op het KVD waar Teun 2 dagen heen gaat en het lijkt me heel leuk. In zijn groepje zitten kindjes van 0-4 en hij is de enige baby. Ik heb er nu wel iets meer vertrouwen in. Volgende week vrijdag moet hij een hele dag oefenen dus dan weet ik niet of ik nog zo enthousiast ben hoor! Ik denk als het straks eenmaal loopt dat ik het ook weer fijn vind.
Nu nog lekker even genieten!! Succes!!
Groetjes Mikkie.

Hi allemaal,

Ik ben dus duidelijk niet de enige. Het is eerlijk gezegd fijn om jullie ervaringen hiermee ook te lezen.
Ik heb morgen de intake bij het KDV. Ben benieuwd. Heb er wel zin in, want ik wil het allemaal wel eens zien.

En ik heb ook toch wel weer zin om te gaan werken, inderdaad weer even wat anders aan je hoofd dan babygedoe, maar hem achterlaten. En wat iemand ook schreef: dingen te moeten missen. Ik wil alles van hem zien! Elke glimlach. En ik wil alles van hem horen! Elk geluidje.

Maargoed. Ik zal hem 2 dagen per week los moeten laten. De derde dag gaat hij naar mijn moeder, dan mis ik hem ook, maar het is toch anders voor mijn gevoel.

Nou dames: allemaal sterkte ermee!

Groetjes FEmke

Terug
Bovenaan