Hellup! Hij wil alleen maar potjes!

hoi,

Mijn zoontje van ruim 6 maanden gaat erg lekker wat eten betreft alleen zit ik met het volgende, ik ben uiteraard begonnen met potjes, maar nu ben ik sinds kort begonnen met zelf maken, fruit is geen probleem hij eet het zo op, maar warm eten ho maar!!! ik heb al van alles geprobeerd, beetje water erbij, schepje olvarit erbij voor de smaak maar hij wil het niet! Iemand een tip ofzo? Ik vind het niet erg om hem potjes te geven, maar ik hou elke week een grote kookronde voor hem en dat vries ik in ijsbokjesvormen in, maar ja zo blijft mijn vriezer vol!!

groetjes
 
hoi,

Heb je het wel fijn genoeg gemalen? Toen milan 6 maanden was vond hij het vies als er een paar bonkjes in zaten. Als ik het dan glad pureerde vond hij het heerlijk ( meestal zat er ook te weinig water bij)

Milan is nu 8 maanden, en eet nu wel met stukjes erin, hij was er gewoon nog niet aan toe denk ik.

groetjes
Amanda
 
Hai! Het gaat uiteindelijk vanzelf over. Mijn zoontje is inmiddels 20 maanden en heeft totdat hij 15 maanden was alleen maar 6 maanden potjes gegeten. Al het andere weigerde hij. Hij ging zelfs overgeven als hij het wel kreeg. En nu eet hij sinds een paar maanden gewoon met de pot mee en maakt het hem allemaal niet meer uit.

Maak je geen zorgen en geniet van het feit dat je lekker snel en makkelijk klaar bent met het eten voor je kindje! Ik heb me er overigens destijds ook zorgen over gemaakt en baalde dat mijn vriezer vol zelfgemaakte hapjes lag en alles dus weg kon. Op een bepaald moment heb ik me er bij neergelegd en gewoon de voordelen ervan ingezien. Het was supermakkelijk, vooral op vakantie. We hoefden alleen maar te zorgen dat we genoeg potjes bij ons hadden en Pepijn at dus iedere dag gewoon zijn warme hap!

Veel succes ermee!

Groetjes Cato
moeder van Pepijn (07-10-2004) en Okke (29-05-2006)
 
hoi,

waarom laat je hem niet zelf eten door het fruit bv banaan in zijn hand te geven?
het is een nieuwe methode genaamd rapley.
kijk even op google voor een uit gebreide uitleg. misschien heb je er wat aan.
het helpt je in iedergeval van de potjes af!!

groetjes moni
 
Voor meer info over de Rapley manier van eten geven, kun je het beste een kijkje nemen op het bijvoedingsforum, bovenaan het forum staan wat interessante artikeltjes: Bijvoedingsforum

Groetjes,
Helena
 
VRAAG AAN CATO

Hoi Cato,

je schrijft dat je zoontje tot 15 maanden potjes at voor kleintjes vanaf 6 maanden en dat hij nu 20 maanden oud is dat hij nu met de pot mee eet

Onze dochter is nu bijna 13 maanden en eet ook nog steeds potjes van 6 maanden en wil nog geen stukjes eten.

Hoe is jouw zoontje uiteindelijk met de pot mee gaan eten  binnen 5  maanden?

Thxxxxxxxx

Gr. Jeannette L
 
Hoi,

op zich is het niet erg hoor dat je kindje laleen potjes eet. Maar ik snap wel dat je liever eigen gemaakt eten wil geven. Had ik ook. Mijn zoontje wiegerde in het begin ook mijn eigen brouwsel, maar na een tijdje trok dat wel bij. Gewoon af en toe aanbieden en verder je niet al te druk maken. Met die potjes krijgen ze ook voldoende binnen. Ik vond wel dat ze over het algemeen klein zijn die potje. Mijn zoontje (bijna 1 nu) had bij 8 maanden duidelijk niet genoeg aan 1 6-maanden potje.

Hij wil alleen ook geen stukjes, Dus als ik hem een potje geef (geen tijd om te koken of gewoon even makkelijk) geef ik hem een 12 maanden potje en dat pureer ik dan. Want zodra er een stukje inzit, spuugt meneer het uit.....

Nu mag hij dus eigenlijk met de pot mee gaan eten, maar dat werkt nog niet zo....nou ja, zal vanzelf wel komen, toch? Nog geen volwassene gezien die alleen maar potjes lust en glad eten eet .

Groetjes,
Judith
 
Terug
Bovenaan