HELLUP ik wordt GEK! Philandteds achter of naast elkaar of toch Easywalker???

Hallo dames,

Ik heb al eens eerder een topic geplaatst over dit ow. Ondanks dat ik dacht dat we er helemaal uit waren is de twijfel weer in volle hevigheid toegeslagen!!!

Ik hoop dat jullie nog 1 keer een zeer kritische mening willen geven. Mette is 1.5 als nr. 2 komt en we willen een duowagen omdat ik vaak alleen thuis ben en dan weg wil kunnen maar we komen er niet uit wat voor ons de beste optie is. Hierbij onze voors en tegens per wagen:

Phil and Teds 2 zitjes achter elkaar:
Voor:
* Makkelijk en klein inklapbaar en past in alle auto's
* Als Mette er niet meer in wil als eenlingwagen te gebruiken dus dan loopt je niet met een half lege duowagen
* Ik kan alle winkels in want hij is lekker smal
Tegen:
* Benauwd babynestje (ik vind het zo onprettig dat het helemaal onderin ligt. Ik ben dan bang dat het stikt omdat ik er  geen goed zicht op heb.
* Achterste kindje zit op een gegeven moment met de voetjes in het boodschappenmandje
* Beide zitjes kunnen als er 2 kids in zitten niet helemaal in de ligstand.

PhilandTeds zitjes naast elkaar:
Voor:
* Zitting wandelwagenstand kan lekker rechtop dus ze hangen niet zo
* Kindjes lekker gezellig naast elkaar
* Voor beide kindjes lekkere ligstand mogelijk
* Klapt beter in dan de easywalker en kan niet zomaar uitklappen als je hem oppakt

Tegen:
* Ook hier moeten benauwde nestjes  (ipv wagenbak)  in en die vind ik eng.
* Breed ivm de versie achter elkaar
* Maar in 1 kleur te krijgen (rood)

Duowalker Sky:
Voor:
* Kleur naar mijn zin
* Geen eng nestje maar een wagenbakje waar ik goed zicht op heb

Tegen:
* Lomp inklapbaar en 2 kilo zwaarder dan de Phil en Teds naast elkaar
* Breder dan de Phil and Teds naast elkaar
* Zitjes kunnen niet echt lekker rechtop als de kids om zich heen willen kijken

Het aantal voors en tegens zegt niks over wat ik precies wil. Tis meer welke voors en tegens het belangrijkst zijn en daar komen we niet echt uit.

Ik ben dan ook erg benieuwd naar dames die ervaring hebben met deze wagen en hoop op veel reacties.

x ing

quote: Inge Flausmaus schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-08-2008 21:06:31'));

Hoi,

Ik werk op een kinderdagverblijf en wij hebben een douwagen achter elkaar. Die is prettig als je al een ouder kind hebt die kan zitten want er kunnen niet echt 2 baby's in liggen want dan ligt de een op schoot van de ander. Nadeel is als de baby ouder wordt de beentjes er niet meer goed in passen.

Die wagen waar het kind een beetje onder de ander ligt lijkt mij niet echt prettig voor het kind, die kan alleen naar de zijkant kijken. Heb altijd het idee dat het kind zo opgesloten zit.

De duowagen naast elkaar ken ik van een tweeling bij ons, die is op zich wel fijn, want de een kan zitten en de ander liggen. Nadeel is wel weer dat ze zo breed zijn, je moet er niet mee naar kruidvat

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, succes met je keuze.

groetjes
Jadeje

haha je wilt een kritsiche mening, nou komt tie:

zo'n benauwd babynestje lijkt me echt niet erg. Ik heb maanden vanaf week 1 de baby bjorn buikdrager gebruikt, das pas benauwd, baby zit echt met het gezicht tegen je boezem en dat schijnt echt niks uit te maken. Tegenwoordig wordt alles zo overdreven onderzocht dat het me echt wel veilig lijkt. Misschien wel een beetje warm in de zomer.

Kindjes gezellig naast elkaar; dat betekent ook gezellig in elkaars gezicht meppen, of dat de oudste dingen gaat afpakken van de kleinste..

En dat achter elkaar de rugleuning niet helemaal naar achteren kan bij 2 grotere kids: in mijn geval ik heb de gewone buggy nog nooit naar achteren gedaa, alleen in de hoogste stand. Want mijn dochtertje wordt dan heel nijdig, maar ze slaapt dan ook nooit in de wagen.

Mijn dochtertje is 2 jaar en 3 maanden als nummer 2 komt. Ik denk dat ik voor achter elkaar ga, Ik ben helemaal fan van de Phil en Teds, maar ik heb hem maar kort nodig en vind hem dan veel te duur. Ik koop denk ik een tweedehandse goedkoper merk.

groeten Elke

Hoi!

Wij hebben 2 weken geleden een duowagen gekocht. Ik heb een zoontje van bijna 5 en mijn dochtertje is net 1 geworden dus  zij is 1,5 jaar als de baby geboren wordt.....Ik heb me niet echt verdiept in duowagens maar ik wist wel dat ik een wagen achter elkaar niet wilde... Vraag me niet waarom?? Ik weet het niet... vind een duowagen naast elkaar mooier maar of dit ook praktischer is? Geen idee.  Heb een beetje rondgevraagd in de buurt en hoorde het merk Urban Jungle wagen veel.... Heb een beetje rondgekeken op internet en gesproken met mensen en wij hebben dus nu via internet een urban jungle duowagen gekocht. De wagen heeft 2 zwenkwielen, kunnen ook vastgezet worden voor op het strand of in het bos, en stuurt heel licht. Je kan als  de baby uit het babynestje is  en de kindjes allebei kunnen zitten de stoeltjes allebei in verschillende standen  zetten. Heel makkelijk als  de een wil slapen en de ander niet. Het babynestje is niet zo heel groot maar de stoeltjes  kunnen heel erg plat. Dus ze kunnen al redelijk  snel uit het babynestje in  het stoeltje. De wagens zijn nieuw heel erg prijzig maar  via internet kan je voor een redelijke prijs 2e hands kopen.

Wij moeten ook nog  ondervinden of deze wagen echt  zo handig is als iedereen beweert. Maar ik heb er goede hoop op. Weet niet of  je echt iets hebt aan mijn verhaal maar  in ieder geval succes met je keuze!

Susan  

Wij zijn begonnen met een dupwagen waarbij de kindjes achter elkaar zaten. Erg ongezellig voor het kindje voorin. Kindje achterin kon wel mooi schoppen tegen kindje voorin of aan haar staartjes trekken Kindje voorin had niet de mogelijkheid om te slapen. De rugleuning wil wel naar achteren maar is zo laag dat haar hoofdje niet kon rusten en dus naar achteren klapt op de benen van de baby. Als de baby een beetje groter wordt kan hij of zij de benen niet meer kwijt.

Op dit moment hebben wij een duowagen waarbij de kindjes naast elkaar zitten. Voordeel is dat je contact hebt met beide kindjes en je dus kan ingrijpen als ze elkaar willen plagen. Ook zitten er 2 babynestjes bij die gebruikt kunnen worden als voetenzak. De wagen duwt minder zwaar omdat je zwaarste punt niet helemaal voorin zit. De boodschappen mand is practischer. Je kunt al aan de achterkant zien dat het een duowagen is waardoor veel mensen zich toch nog eventjes omdraaien om te kijken of er een tweeling in ligt. (die laatste zin is natuurlijk bijzaak maar wel lollig)

Liefs Petra

Haai allemaal!

Nou de kogel is door de kerk hoor! We hebben en wagen besteld. Ik belde phil and teds om te vragen of ze echt alleen maar rode wagens hadden. Toen vertelde de man aan de andere kant van de lijn dat rood de enige kleur is maaar dat ie nog wel een paar beursmodellen had in een andere kleur met 200 euro korting. Tja toen was de keus snel gemaakt want dat is een hoop geld. Deze wagen zijn als showmodel gebruikt op beurzen dus eigenlijk nog vrij nieuw. Wij vinden het mooi zat want we moeten eerst maar zien of het bevalt. We zijn uiteindelijk gegaan voor de versie met de zitjes naast elkaar. Dit voelde het beste. Ik heb een donkerblauwe genomen. Lekker neutraal. Bedankt voor alle adviezen! Het heeft me ECHT geholpen!

x ing

Terug
Bovenaan