Hellup, laparoscopie!!

Ik ben Jannie 30, alleen is onze computer gejat  en was mijn wachtwoord kwijt.

Maar goed, ben vanochtend bij de gyn  geweest en ik word vrijdag opgenomen voor een laparoscopie. Ik ben ergens wel opgelucht en van de andere kant vind ik het ook wel eng.

Ze gaan dus kijken of er verklevingen zijn en of de eileiders goed doorgankelijk zijn. Is dit niet het geval dan wordt bekeken of dit direct verholpen kan worden. Is dit wel het geval dan krijgen we nog een keer een samenlevingstest (omdat de vorige keer geen enkel levend zaadcelletje te vinden was). Is alles goed dan willen ze toch de natuur z'n gang laten gaan.

Nu hoop ik van de ene kant toch wel dat er niets aan  de hand is, maar toch een beetje dat ze wel iets vinden. In het laatste geval kan er wellicht iets aan gedaan worden en zullen we hopelijk binnenkort kunnen melden dat we eindelijk zwanger zijn.
Maar goed, zullen we eerst afwachten hoe het vrijdag verloopt.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groetjes,
Jannie

Hoi Jannie,

ik heb afgelopen woensdag een laparoscopie gehad vanwege mijn
endometriose. Maar dat is bij jou denk ik niet het geval (of wel?).

De ingreep valt op zich erg mee. Het is voor mij nu de 2e keer. Alleen
heb ik nu wat last van een onsteken wond (bij mijn navel). Dat is wel
even wat lastig.

Vorige keer ben ik op maandag weer gaan werken (woensdag geholpen). Nu
ben ik nog thuis (ook dit keer op woensdag geopereerd) omdat ik zo'n
last heb van die wond bij mijn navel.

Maar niets om je druk over te maken....

Hopelijk valt het jou ook reuze mee en krijg je goed nieuws te horen nadien.

Sterkte en zet 'm op.

Gr. Puck

Hoi,

Ik heb in juni dezelfde ingreep gehad. Het is erg goed te doen hoor. Het duurde bij mij 1,5 uur en toen was ik alweer terug op de kamer en 's avonds mocht ik naar huis.
Mijn wondjes deden het goed alleen had ik pijn in mijn rug van het rare liggen tijdens de operatie.  Ik ben 1,5 week thuis gebleven omdat ik een beetje raar was van de  narcose en een trekkerig gevoel bleef houden aan mijn buik.  Ik heb toen bewust gekozen voor een time out en dat was wel even fijn. Hoe klein ook het is toch een operatie he! (Bij mij hebben ze met grote kracht mijn eileiders doorgespoten omdat dit tijdens de HSG niet lukte.)(1 is er open)
Je hoeft je wat de ingreep betreft dus echt geen zorgen te maken. Neem er wel lekker de tijd voor als je het mij vraagt.

Gr.Inge

Hai Jannie,

Het valt allemaal wel mee hoor.  Ik had eerst een HSG = een baarmoederfoto gemaakt. En daarna een kijkoperatie.  Ik was verdoofd en merkte er helemaal niets van. Ik had twee kleine sneetjes, 1 bij mij navel en de andere is meer naar beneden dat is voor je blaas had ik begrepen. Het deed niet pijn, alleen een branderig gevoel, het lijkt net of je een open schaafwondje hebt. Je mag ook niets optillen (hoe verleidelijk het ook is), maar de hele week lekker uitrusten en verwend worden.
Tip draag makkelijke kleding, niet iets wat strak zit bij je navel. Ik had een rok aan met touwtjes.

Ik heb 1 eileider die open is en de andere wordt dicht geknepen door baarmoederslijm. Konden ze niet helemaal bij, ze waren bang dat ze hem dan onnodig zouden beschadigen. En met 1 eileider moet je op zich zwanger kunnen worden.

Meid, veel succes, en we hopen gauw van je te horen hoe het is afgelopen.

Groetjes Sabrina (Sab)

Hoi jannie ,
Ik moet ook misschien lap. krijgen .
Ze hebben ons eerst in het ziekenhuis getest of we allebei geen ziektes hadden dit was niet het geval .
maar 1 eileider was niet helemaal toegangkelijk , nu krijg ik eerst 3 x iui waarvan ik er nu 1 heb gehad als dit niet aan slaat krijg ik ook een lap. onderzoek .
Wel spannend   hoor voor je , ik ben heel benieuwd om te horen wat je er van vond .
Ik wens je veel strekte toe .
Groetjes happywoman

Hee meiden,

Beide eileiders zaten bij mij verstopt. Er is er maar eentje open gegaan bij de larascopie. Ik ben daarna vrij snel ZONDER IUI (maar met vijandig slijm, 1 dichte eileider en slecht zaad) zwanger geworden. Ik ben dus het elvende bewijs dat 1 eileider echt genoeg is om zwanger te raken!
lfs inge

Hoi Hoi,

Ik heb liever 10 keer een laparoscopie als nog een keer een HSG (heb je dat al gehad?)
Ik was nog nooit opgenomen en of geopereerd. Dus vond het vooral heel spannend allemaal. En het is me echt 100% meegevallen. Oke ik had wel pijn. Ze hadden klemmen op mijn buik gezet die niet helemaal waren blijven zitten geloof ik (overaal grote schaafwonden) en de hechting in mijn navel ging ontsteken. Ben wel zo'n twee weken thuis geweest omdat ik daardoor nauwelijks kon zitten.
Maar zou het zo weer doen hoor!

Succes, en inderdaad ben je vermeerderd vruchtbaar na de Laparoscopie. Bij mij heeft het niet geholpen maar misschien heb jij meer geluk.
Ik mag nu op voor IUI, maar zover hoef jij vast niet te komen.
Positief blijven he!

Succes meis,

Cynthia

Cynthia, jij zegt het en ik dacht het. Maargoed niet iedereen heeft zo'n mega pijnlijke HSG als wij natuurlijk.
Die Larascopie was inderdaad een stuk minder pijnlijk.

Terug
Bovenaan