Hellup, niet meer doorslapen! En nu??

A

Anoniem

Guest
Dag meiden

Isa is nu 15 weken en tot een paar dagen geleden een goede slaapster. Half 10 laatste flesje en dan sochtends rond half 8 weer wakker. Maar dat is nu anders (sinds haar 2e prikken) Ze wordt snachts weer wakker, vaak meerdere keren. Nu snap ik dat dat bij de ontwikkeling/ sprongetje hoort en op zich vind ik het ook niet erg.....alleen ben ik de enige die haar stil krijgt (al wiegend) en dat begint me nu op te breken.

Ze lijkt grote zuigbehoefte te hebben, maar wil  geen speen (heeft ze nooit gewild). En honger kan het niet zijn volgens mij.  Als ze wakker wordt krijg ik haar meestal wel  snel weer in slaap,  dat wel, maar mijn nachten zijn erg gebroken.  

Herkent iemand dit? En wat te doen? Toch speentje aanleren?  Of andere tips toepassen om  Isa  weer in  slaap te  krijgen (anders dan rondlopen en in slaap wiegen)?    

Of zou ik d'r voeding moeten gaan aanpassen? Ze krijgt nu 4 x210cc.  Zou ik al met rijstebloem mogen beginnen?

Alle tips welkom! Dank

Groeten van een vermoeide mama
Charlotte

hoi hoi

ik kan je helaas niet helpen.selina is nu bijna 14 weken en slaapt ook al een paar weken slecht dat ze sochtens om 5.00 uur komt terwijl dat eerst rond 6.30 was.ik geef selina overdag alleen de speen en niet snachts ze houd hem niet goed in dus kan ik blijven lopen om die speen erin te doen snachts.en wij zijn toen ook begonnen met nutrix toen was ze 3 maanden maar dat werkt gewoon niet hier ze komt net zo vroeg met nutrix als zonder dus wij zijn er sinds gister mee gestopt.nou is ze afgelopen twee dagen ziek geweest dus hebben we twee zware nachten gehad maar doorslapen deed ze zowiezo niet ik word er soms beetje moe van die onregelmatige tijden maar ja.

liefs taramama van selina 14-04-07

Christian wordt ook altijd meerdere keren per nacht wakker in sprongetjes periodes. In begin was het niet zo erg, sprongetjes duurden maar kort, maar dat werd anders bij de 4e sprong (rond 19 weken). Dit periode duurde bij ons ruim 6 weken, van 14 tot 20 weken. Pfff. Toen ging het mij ook echt opbreken en ben ik rijstebloem gaan proberen. Deed helaas niets bij ons. Nog gegoochelt met laatste fles eerder, later, groter, maar niets, niets deed het. Het bleef 2-4 keer per nacht: weeeh-weeeh-weeeh! En onze record nacht: ieder uur, dwz 10 keer!! Wij krijgen hem gelukkig meestal wel stil met een speentje, maar daar is hij van de kraamweek al aan gewend.

Van week 20 tot 23 sliep hij plotseling weer uitstekend door, maar helaas zitten we nu weer in de volgende sprong en is het weer hetzelfde liedje. Zucht. En hij heeft nog geen enkel tandje, dus dat gaat ook nog een keer komen...

Ik zou toch rijstebloem proberen, misschien helpt het bij jullie wel. Laten wennen aan een speentje lijkt me moeilijk, als ze er vanaf het begin niets van moest weten. Volgens met heb je duim kindjes en speen kindjes en hebben ze een eigen voorkeur, wat je als ouder ook doet. De vraag is of je kindje het dan ook troost gaat voelen als "dat rare, onbekende ding" in haar mond wordt gestopt.

Meid, ik voel met je mee, hoor! Heel veel sterkte en helaas geen betere tips...

Groetjes, Karin
mama van Christian (6 maanden, vannacht wakker om 3:45 uur, 4:30 uur en 5:30 uur...)

mmmm, het lijkt dus verdacht veel op een (vierde) sprongetje?! Ik las net in ander topic dat je moet uitgaan van uitgerekende datum, Isa is twee weken te laat geboren. Dus +/- 17 weken nu, dat zou dus kunnen kloppen met die sprong. en het duurt idd al anderhalve week nu...pffff Heftig vooruitzicht als dit niet 1,2,3 over is. Jeetje Karin, 6 weken lang! Maar goed we blijven positief.
Morgen maar meteen rijstebloem kopen. En toch maar iets bedenken waar ze zichzelf mee in slaap kan krijgen (alternatief voor speen?) Ff nieuw topic over maken....

Groeten, charlotte

He Cee...om je even een hart onder de riem te steken (en zelf weer eens lekker te klagen hihi):

Naomi heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen en die was afgelopen donderdag 21 weken....Valt heel erg tegen, dubbel eigenlijk omdat haar grote zus al met 7 weken begon met af entoe een nachtje door te halen...en dan ga je er van uit dat nr 2 dat ook gewoon doet...helaas dus

Nu kom ik net uit mijn werk en ga over een half uurtje slapen ofzo, maar ik weet nu al dat rond 3 uur (soms 2) mijn kleine dametje weer komt voor een fles...

Jij sterkte en ik hoop dat je snel weer lekker kan slapen

groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan