Hellup...nu weer parvo...

A

Anoniem

Guest
Nou ja,

ik roep tegen iedereen dat het wel goed gaat maar eigenlijk ben ik op van de zenuwen...
Mijn dochtertje heeft een maand geleden de vijfde ziekte gehad, dus zei ik dit op de controle bij de gyne.
Hij liet dus bloedprikken , en belde mij zojuist op dat ik dus besmet ben...
Nu moet ik 1 dec weer bloed laten prikken en als de waarden dan hetzelfde zijn of hoger, dan moet ik wekelijks op controle om te kijken dat de baby geen bloedarmoede krijgt...

Weet iemand hier meer van??

Groetjes Valerie

Volgens mij is de vijfde ziekte redelijk onschuldig voor je ongeboren kindje. De zesde ziekte daarentegen, dat is een heel ander verhaal.

Miep

Hoi Miep,

ik heb gisteren nog het hele net nagekeken, maar de veroorzaker van de vijfde ziekte is toch echt dat parvo B19 virus...ik ben op van de zenuwen...
Ik moet 1 dec. weer terug naar de gyne en dan laat hij weer bloedprikken. Dat zal wel een stressweekend worden...

Bedankt voor je reactie iig,

groetjea Valerie

Hoi Valerie,
Terwijl ik jouw berichtje lees, krijg ik het even heel warm....
een paar weken geleden had mijn zoontje (van anderhalf) allemaal kleine rode bultjes/pukkeltjes op zijn billen en daarna op zijn rug allemaal bultjes/pukeltjes (die waren weer niet rood). Ook heeft hij veel last gehad van rode wangen in die tijd...
Ik heb voor de zekerheid maar even de dokter gebeld om mijn bloed te laten controleren, want nu begin ik toch wel te twijvelen....
Groetjes, Nicole 23w4d

Hoi nicole,

wat vervelend voor je...ook stressen dus...hou me op de hoogte!!

Sterkte en tot snel...

Groetjes Valerie

Valerie,

ik heb nog even verder gezocht. Vreemd hoor dat er zoveel tegenstrijdige informatie op het internet staat, maar wat ik nu ben tegengekomen is dat de kans echt heel klein is dathet fout gaat, in ieder geval is het vrijwel uitgesloten dat er een ontwikkelingsafwijking ontstaat , maar ik kan me je ongerustheid voorstellen want er is wel een kleine kans op een miskraam.

Gelukkig word je nu goed in de gaten gehouden en ik denk dat je met je vragen het beste naar de huisarts kan gaan, want zoals ik al zei, wat een tegenstrijdige berichten op internet. En de meeste van ons zijn natuurlijk ook maar leken.

Hou je taai en probeer je niet al te ongerust te maken, is ook were niet goed en op dit moment helpt het ook niet (ja ja ik weet het het is zo makkelijk gezegd).

Hoe ver ben je nu in de zwangerschap?

Miep

hoi miep,

ik ben nu 32 weken zwanger...en ik heb op www.medicinfo.nl gekeken, die site is volgens mijn belgische gyne wel accuraat...

Maar bedankt en ik hou me groot, ik heb nog een meisje van 3 rondlopen, die hoeft hier niets van mee te krijgen...

Groetjes Valerie

Valerie,

moeilijk he als je jezelf zorgen maakt om dat niet te laten merken aan de kinderen (kind) die al rondlopen. Meestal krijgen ze toch wel wat mee, ook al wetenz e er het fijne niet van.

Je bent gelukkig al verder in de zwnagerschap, dat scheelt een heleboel spanning. Moet je eens indenken dat dit al in de eerste 3 maanden was gebeurd, pfff dan maak je je dus echt maanden zorgen. Doet natuurlijkniets af aan je zorg van nu.

8 weken, dus dat wordt ergens in januari.

Ik verwacht mijn vierde kind halverwege april. En het blijft spannend.

Miep

Terug
Bovenaan