HELLUP! slaapgebrek..

Dag mama's,

Ik ben een regelmatige lezer, maar niet zo'n schrijver. Ik lees hier regelmatig tips en ervbaringen waar ook ik  veel aan heb!  Nu heb ik echt wat hulp nodig!
Mijn dochter is van augustus 2008 en sinds 3 weken slaapt ze niet meer door...ze gaat alleen slapen als we erbij blijven, dat valt nog mee half uurtje of zo. Daarna is het brullen soms wel elk uur. Dan troosten we haar (niet eruit halen) en blijven er even bij en dan valt ze weer in slaap.  Ik ben 17 weken zwanger en gebroken ondertussen.
Zouden het kiesjes kunnen zijn?
Ze slaapt nog in een ledikantje want ik heb nog niet de energie om een nieuwe meubels voor haar te kopen.
Manipuleert ze de hele bende? Als ik zeg Anne slapen, zegt zij nee Anne huilen met een dikke grijns.
Is het een sprongetje (heb ja dat nog met bijna 2), ze groeit hard en gaat steeds beter praten..

Hebben jullie dit ook gehad en hebben jullie tips?
Ben jullie nu al dankbaar, alleen opschrijven lucht al op!

Hoi

Wow, dat is even pittig dan........ én zwanger en een peuter die 's nachts gaat kijken of mama wel consequent reageert. Als je hebt uigesloten dat er lichamelijk niks aan mankeert, dan zou ik je toch niet anders  adviseren dan consequent blijven.  

Een vast bedritueel (tandjes poetsen, boekje lezen, lampje uit, lekker slapen) zorgt voor rust en ook jou gedrag geeft haar houvast. Dus als ze gaat huilen, uitleggen dat alle  kindjes gaan slapen en dat zij ook gaat slapen. En als  ze dan zegt: Anne huilen... zou je zelfs kunnen zeggen:  ga dan maar even huilen en daarna slapen (heeft zij ook het gevoel dat ze wat te zeggen heeft...). En als ze blijft huilen: toch maar even doorbijten en laten huilen.

Rust, regelmaat en consequent gedrag: het is niet alleen van belang bij baby's, ook peuters en kleuters varen er wel bij is mijn  ervaring.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en hopelijk keert de nachtrust snel weer terug.  Hoe dan ook, het ís een fase (en dat is dooddoener nr 1 als je erin zit, ik weet het. Maar het gáát weer over)

Groetjes
Susan

Het eerste wat na het lezen van jouw verhaal bij me opkomt is de vraag of ze wel moe genoeg is om 's avonds te gaan slapen. Zou het niet kunnen zijn dat ze eigenlijk niet meer 's middags naar bed hoeft of minder lang. Hoe lang slaapt ze nog 's middags?

Toen ik 5 maanden zwanger was van Siebe, stopte Merijn met 's middags slapen. Hij heeft sinds toen nooit meer 's middags geslapen. Enorm balen natuurlijk, temeer omdat ik zwanger was en veel meer dan normaal de behoefte had om 's middags ook heel even te kunnen rusten en mijn ogen te sluiten. Merijn was toen 21-22 maanden, vóór zijn 2de verjaardag dus! Het voordeel was wel dat hij vanaf dat moment rond 19 uur naar bed ging en de hele nacht goed door sliep. Toen hij nog wel  's middags sliep werd  het inslapen en doorslapen 's avonds  ook steeds vaker een probleem.

Misschien kun je hier iets mee en kun je kijken of ze minder lang, danwel helemaal niet meer 's middags naar bed gaat. Mocht je daar niets mee kunnen, dan kan ik het advies van Susan wel onderschrijven en dat is dus echt consequent blijven.

Succes er mee....en laat nog eens horen hoe het gaat!

Groetjes Fonske.

Ik neem aan dat je aug 2006 bedoelt? hihi. Slapenloze nachten zijn heeeel erg en dat kan je als zwangere al helemaal niet gebruiken.

Noa heeft dit een paar maanden geleden ook gehad(ongeveer 21 maanden oud). Altijd goed doorgeslapen en opeens elke ochtend om 5 uur wakker. En als je dan een baby hebt die om 6 uur wakker wordt en soms om 1 uur snachts dan word je inderdaad gek. Na 2 weken waren we het helemaal zat en zijn we gewoon niet meer naar haar toegegaan, dus gewoon laten huilen. De 1e nachts heeft ze een half uur lang gehuild (niet overstuur) en daarna steeds korter. Binnen een week sliep ze weer door! Het was voor haar een ritueel geworden dat wij gezellig naast haar kwamen zitten om 5 uur!

Heel veel succes met je peuter en je zwangerschap.

gr
Marielle

Hahaha, augustus 2006 inderdaad, ben nog beetje moe! Alsof mevrouw het voelde...ze heeft 2 nachten doorgeslapen! Tip van laten huilen vond papa wel een goed idee. Ik was gelukkig weg, hij heeft haar in bed gelegd en toen ze zei nee, niet slapen, huilen, zei papa: dat is prima en dan ga je daarna slapen. Hij heeft een kwartier met kromme tenen beneden gezeten en na een kwartier echt brullen (ook om mama) viel ze in slaap tot de volgende ochtend 7 uur!
Wij zijn dan wel meerdere keren wakker geweest: hoor jij wat? Nee jij? Zal ik kijken? Hoe laat is het? Whahaha! En gisteravond 30 seconden huilen en toen stil!
Ik denk dat het inderdaad de gewenning is dat je komt als ze huilt.
Slapen overdag wil ze wel, maar toch nooit lang, 1,5 uur is een luxe.
Maar rond 13 uur is ze echt moe en gaat ze zonder show even slapen.

Bedankt voor jullie tips en medeleven, dat helpt allebei evenveel!!!

Terug
Bovenaan