Hellup slaapprobleem

Hallo allemaal,

We worden hier weer lichtelijk gek.... Feline is 's avonds niet in bed te krijgen, ze huilt heel lang. Soms heeft ze poep of moet ze een boer laten. Maar vaak is er niks aan de hand. Maar omdat we haar niet een nacht met poep willen laten slapen gaan we toch altijd kijken als ze huilt.
Vannacht werd ze ook weer wakker en zei ze de hele tijd DIE DIE DIE. Dus ik gevraagd wat ze bedoelde, maar ja geen antwoord. Dus niet meer stil te krijgen, bij mij in bed geslapen en toen Gijs de borst moest lag ze net in te doezelen en werd ze weer wakker. We zijn hier dus flink verrot en ik moet maandag weer beginnen met werken.....

Wie o wie heeft advies?

groetjes Mariska

Hoi hoi,

vervelend dat Feline niet lekker in slaap komt. Moet zeggen dat ik er ook af en toe last van heb met deze warmte. Gisteren heb ik Jennifer alleen in een romper met korte mouwen laten slapen (waarschijnlijk had ze anders zelf wel haar slaapzak uitgedaan!!). Misschien bedoelt ze met die wat drinken?? Denk je dat ze last heeft van de warmte???

Jennifer heeft nu denk ik sinds een maand dat ze eerst bijna een uur gaat kletsen in bed , om zo denk ik de dag te verwerken. En af en toe moet ze dan ff huilen omdat ze dan niet meer weet hoe ze lekker kan gaan liggen..ik leg haar dan lekker neer geef haar een kus en je hoort haar de rest van de nacht niet meer.
Soms wil ze ook het boekje wat we net hebben gelezen nog ff zelf lezen (??), maar goed van mij mag ze.. ook als de pop mee naar bed moet ofzo maakt het mij niet uit.

Weet niet of je hier wat aan hebt maar geef het maar door.
Heel veel succes en hopelijk kun je maandag uitgerust naar je werk.. spannend weer, heb je er wel weer zin in?

gr. ilone

Hier is het slapen op dit moment ook een drama. Ik denk echt dat het aan het warme weer ligt. Bij mij ligt ze nu in een rompertje zonder slaapzak, lakentje of iets in bed. Maar slapen, ho maar. s'avonds ligt ze gerust nog 2 uur te kletsen. gisteren was ze uit bed gekomen en had haar kast leeggetrokken.... Dat was dus wat minder.

Nu wil ze eigenlijk ook niet slapen, maar ik probeer het toch....

hai hai!!
Wij hebben dit een paar weken geleden met Luna ook gehad!!
Achteraf weten we dus dat het uitproberen was,
elke keer als mevrouw naar bed moest was het ook een drama huilen, gillen, krijsen etc..
De eerste 2 dagen vonden we dit zielig en dachten dat er iets was dus mocht ze mee
naar beneden of in ons bed liggen!!
Totdat we in de gaten kregen dat dat juist haar bedoeling was we hebben haar dus
bewust laten huilen en elke kwartier naar boven gegaan niks tegen haar gezegd gewoon opgepakt en weer in bed gelegd!!!
Na 3 avonden dit vol te hebben gehouden heeft het dus wel geholpen gegeven moment bleef ze dus maar in bed leggen en nu hoeft ze niet meer te huilen..
om een lang verhaal kort te maken wil ik natuurlijk niet zeggen dat dit met
Feline misschien ook kan zijn!!
Het is en blijft moeilijk als ouder zijnde om erachter te komen wat er werkelijk is!!
Ik weet dus wel hoe het is en het is erg slopend helemaal als je er nog een kleintje bij hebt!!!
Ik wil je daarom ook erg veel succes wensen!!!

Liefs Samiera

Hoi Mariska,

Wij hebben de afgelopen weken ook veel problemen gehad om Sven in slaap te krijgen. Bij Sven had het denk ik te maken met het feit dat hij steeds meer begint te begrijpen en dus ook de woordjes bang en eng. Hij vond ineens van alles eng. We zaten toen net in die tijd met het vele onweer. Tja, dat is natuurlijk reuze eng voor zo'n kleintje. Hij was gewoon op zoek naar veiligheid.

Bij ons helpt het nu heel goed om iets leuks in het vooruitzicht te stellen voor de volgende dag. Wij zeggen dan: 'Sven eerst slapen en dan.....'
Dat vindt hij dus helemaal geweldig. Als ik nu 's ochtends zeg dat hij naar de opvang mag zegt hij 'Maar  EERST boterham eten!'. Zooooooo schattig......

Ik hoop dus voor jou dat het bij Feline ook een periode is. Bij ons gaat het nu stukken beter. Enne, wij hebben wel altijd proberen vast te houden aan: alleen troosten op de kamer. We nemen het dus niet mee naar beneden of ons eigen bed. Want ja, dan is bij Sven het hek van de dam.

Groetjes,
Maike

Hoi Mariska,

Vervelend zeg! Vooral omdat je ook weer moet gaan werken. Waar ik meteen aan denk is aan haar middagslaapje. Misschien moet je die eens om de dag doen? En dan eens kijken of ze s avonds beter gaat slapen? Isabelle slaapt ook niet meer iedere dag en dan slaapt ze s nachts heel goed! Daar zijn wij dan meer blij mee dan dat ze  s middags een rustmoment heeft.
Ik denk dat het nu ook wel met de warmte te maken heeft hoor! Het is zo warm op die kamers boven.

Succes en hou je taai!
Groetjes Babybelle

Bedankt voor alle adviezen en ideeen! Het is nu 20.15 en ik ga haar nu naar bed brengen, best laat, maar het is gewoon te warm boven.
Dus ik laat straks wel even weten hoe t gaat.

groetjes Maris

Nou ze ligt en mekkert n beetje. Trouwens over dat vertellen van iets leuks doen dat doe ik altijd. Nu net verteld dat we naar de paardjes gaan op de fiets (concours hippique) en dat vindt ze erg leuk.
Mijn werkgever staat daar ook met een stand, dus dat is wel erg leuk.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan