Hellup!Voeding.

Hoi.

Wij hebben een dochtertje van 5maand,we zijn nu net sinds een week met de vaste voeding erbij begonnen.
Nu wil ik heel graag de laatste fles eerder gaan geven,en de warme voeding ook eerder.
Zal ons schema ongeveer even vermelden.
1ste fles rond 9.00 uur van 250cc
rond 11 uur krijgt ze een half potje fruit
rond half 2 de 2de fles van 250cc
de 3de rond half 6 ook van 250cc
om half 8 krijgt ze warm(groente) ook een half potje ongeveer
en dan rond 22uur de laatste fles ook van 250cc.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ze een lekkerbekkie is,dus ze wil vaker dan wat ze krijgt eigenlijk.
Ik wil heel graag dat de warme hap tussen 17uur en 18uur komt,want dan kan ze daar vast aan gaan wennen.
Maar ik hoor van alle kanten dat het zo is dat je fles geeft,dan fruit,dan weer 2 flessen en dan pas warm,maar als je dat dus doet kom je op zo'n rare tijd uit.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
 
nu moet ik er wel even bijvermelden nog trouwens dat ze geen slaper is voerdag,ze slaapt in de tussen tijd dat ze wakker is hooguit 2 uur per dag in hazeslaapjes van hooguit een half uur,maar vaak maar een kwartiertje.
 
Hoi,

Je dochter drinkt veel. Misschien kun je de fles van half 2:
Waarom draai het groentehapje van half 8 en de fles van half 6 niet om????

Dan geef je haar om half 6 haar groentepotje. En dan om half 8 haar fles.
Ik weet niet of het al lukt om de laatste fles dan eerder te doen. Het kan zijn dat als je het   nu omdraait en dus om half 8 die fles krijgt dat ze dan om 22 uur die laatste fles niet wil. Ik vind 22 uur trouwens vroeg. Meestal is het 23 of zelfs middernacht. Maar ja, elk kind is anders.
Misschien als je rijstebloem door de fles van half 8 gaat doen dat ze misschien doorslaapt......???
Drinkt ze echt al die flessen leeg??
Toen mijn zoon ongeveer 5 maanden(hij is nu 3 jaar) had had ik ongeveer hetzelfde schema als jouw.. Maar dan half 6 warme eten en rond een uur of 8 een fles en dan om middernacht een fles. En voor die laatste fles moest ik hem wakker maken (hij was te laag in gewicht dus cb wilde dat ik hem wakker maakte) Anders sliep hij gewoon door tot de volgende ochtend.

Succes ermee
groetjes Chantal

 
ja ze drinkt echt die flessen leeg,heel soms laat ze een restje staan,maar dat is niet noemenswaardig.
Zou het idd om kunnen draaien,maar ja dan zit je nog dat je de laatste fles zo heel laat moet geven,en aangezien ze eigenlijk niet slaapt overdag,dus best wel actief is weet ik niet of het verstandig is om de fles pas rond middernacht te geven,ook niet omdat ze dan de volgende ochtend ook erg laat wakker word.is nu namelijk al zo dat hoe later ze de fles krijgt hoe later ze ook wakker wordt.
 
groetjes moon
 
Hoi Moon,
Ik zou ook de fles en de groente omdraaien. Jamey is nu ruim 6 maanden heeft het volgende schema:
07.30 uur 1e fles (210cc+7 scheppen)
+/- 09.30 uur fruit (ter grootte van een klein potje ongeveer)
12.30 uur fles 2
17.00 uur fles 3
18.30 uur: gelijk met ons avondeten klein potje groenten/of "zelfgemaakt"
rond 20.00 uur naar bed (voor GTST als het ff kan :)
22.00 uur: maak ik hem wakker voor fles 4

Jamey wordt eerder wakker dus begint zijn dag ook eerder. Kan je dat met jouw kleintje misschien ook proberen? Ik vind bovenstaand schema best veel, maar de huisarts op het cb vond dit prima voor Jamey. Ze zei hem wel wakker te maken voor zijn eten (dus wel regelmaat met eten en niet met zijn slaapjes).
Maar ik ben daar niet zo streng in hoor.
Wel de laatste fles want daarna ga ik ook naar bed!
Succes,
taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Hoi Monaatje,

Wat mij het eerste eigenlijk opvalt is dat jou kindje grote flessen krijgt. Mijn zoontje van 5,5 maand krijgt momenteel 4 flessen van 180ml excl. voeding. Zijn schema ziet er als volgt uit:
7.30 flesje 180ml excl. voeding
9.00 half potje fruit
12.00 flesje 180ml excl. voeding
16.00 flesje 180ml excl. voeding
18.00 half potje groente
19.30 flesje 210ml excl.voeding

Hij slaapt dan door tot de volgende morgen. Echt heerlijk.
Maar ik begrijp ook dat niet ieder kindje hetzelfde is en dat jij als moeder het beste aanvoelt waar je kindje behoefte aan heeft.

Suc6
Groetjes Iris
 
hoi,

Bij mijn dochtertje heb ik s'Morgens gewoon de fles gegeven en s'Middags rond 14.00 uur vers fruit (zelf fijngemaakt) gegeven! ....... Mijn dochtertje vindt het heerlijk en er zitten meer vitamine in dan in die potjes. Je kan dan verder gaan met de fles en rond een maand of 6 kun je proberen om een boterham met bv hero light jam.
Mijn dochtertje is 3 weken te vroeg geboren en was veel te licht. Nu is zij 10 maanden en is een flinke meid.
Je moet gewoon op je gevoel afgaan dan zit je altijd goed!!!!!
Groetjes
 
Hoi,

Het is inderdaad zo dat je zelf een schema moet vinden waar jullie je prettig bij voelen, maar dat vind ik ook niet meevallen. Mijn zoontje van 5 maand krijgt nu ook sinds 3 dagen fruit en groente en heeft hetzelfde schema als Iris en haar zoontje. Ook mijn zoontje krijgt flessen van 180cc excl. voeding. Volgens ons CB is dat ook het maximale aantal cc's. Na zijn laatste fles van 19.30 uur (ook 180cc trouwens) slaapt hij de hele nacht door, zonder pap toe te voegen. Mijn zoontje krijgt trouwens hele potjes groente en fruit. Vond ik in eerste instantie veel, maar de kinderarts gaf aan dat ons zoontje daar aan toe was en ik moet zeggen hij vindt het héérlijk. Die 2 potjes compenseren dan natuurlijk ook de 5e fles die is komen te vervallen.

Maar het beste advies is inderdaad: luister naar je kindje, die geeft zelf heel duidelijk aan wat hij/zij nodig heeft. Het is soms even zoeken, maar uiteindelijk lukt ook dat wel weer.
 
Terug
Bovenaan