HELLUP.. ze heeft griep en drinkt geen melk...

Hoi mama's,

Sigrid is als sinds kerstavond ziek met alles erop en eraan... Keel en oorontsteking. Als ze hoest is het zooo zielig. Ben vandaag ook bij de dokter geweest. Zij zei dat ze zichzelf al aan het herstellen is en wil haar geen antibiotica geven.  Ze drinkt dus ook echt waardeloos.  Ik bied haar de gehele dag vanalles aan, diksap, thee en natuurlijk ook haar flesjes Nutrilon. Nou ze wordt gewoon hysterisch als ik haar dat flesje probeer te geven. Ik probeer al kleindere beetjes, want er is al zeker meer dan een liter Nutrilon gedoneerd aan de gootsteen. Echt frusterend (en duur...)  Ik ben ten einde raad, want ze wil haar melk echt niet... Vandaag heeft ze maar 60 cc gedronken en gister bijvoorbeeld maar 235cc. Dit is echt niet veel.  Heeft iemand tips???

Groetjes,

een wanhopige mama...
 
Hoi mama van Sigrid,
Het is ten eerste echt een vreselijk gezicht als je kindje ziek is. Hoe oud je dochter is heb je er niet bij gezet, maar je zou kunnen proberen je kindje uit een beker te kunnen laten drinken, al is het maar water. Het is weer iets nieuws en meestal staan kinderen daar wel voor open. Het is vooral belangrijk dat je dochtertje vocht binnenkrijgt, wat voor vocht maakt in deze situatie niet uit. Als je dochter ook diarree heeft zou je appelsap kunnen proberen, dit stopt en ze krijgt dan vocht binnen, twee vliegen in een klap. Je moet wel de luiers in de gaten houden, als ze te weinig vocht binnenkrijgt kun je dit ook goed merken aan de luiers.
Veel succes en ik hoop voor je dat ze snel weer opknapt.
Groetjes Daantje mv Michelle 15 mnd.
 
Hoi,

idd ik was helemaal vergeten te vermelden hoe oud ze is. Sigrid is bijna 9 maanden en krijgt normalitair 3 flessen van 200cc aangeboden. In de ochtend, middag en voor het slapen gaan. Gemiddeld drinkt ze tussen de 450 en 600 cc, dus.
Ik ben echt werelds bezorgd... Nu ligt ze eventjes in het grote bed te slapen. Ik kreeg haar niet echt makkelijk wakker. Ze is ook gewoon een beetje versuft. Ze eet wel wat stukjes brood en liga. Verder drinkt ze ca. 50 cc diksap op een dag. Dit is natuurlijk veelste weinig... Diarree heeft ze gelukkig niet, maar haar luiers zijn niet echt nat.
Dat van die beker ga ik vandaag gelijk proberen. Misschien is het ookwel omdat ze het interessant vindt.
Maar het  mooi is wel dat ze gister voor het eerst MAMA zei!!! Nou dan wil je haar toch opeten....

Bedankt vast voor je tips.  

Groetjes,

Petra
 

Hoi, wat zielig dat je kindje zo ziek is! en dan ook nog vanaf Kerstavond, dan zal julle Kerst wel niet zo leuk geweest zijn, he.
Wat betreft het slechte drinken: maak je niet al te veel zorgen. Die kleintjes kunnen er best tegen als ze een poosje minder drinken.
Zorg er voor dat ze voldoende vocht binnen krijgt (al is het maar wat water) en als dat niet lukt geef haar ORS (in overleg met je huisarts misschien), dan droogt ze niet uit.
Maar verder geeft het kleintje wel aan wanneer ze weer wil en kan eten.
Echt, ik weet dat het moeilijk is om aan te zien dat ze weinig eet, maar dat kunnen ze echt wel hebben, zelfs een week.
Als je het niet vertrouwt bel dan de huisarts, die zal hetzelfde zeggen. En het is an sich ook heel goed van je ha (vind ik) om niet meteen antibiotica te geven. Ze herstellen zelf heel snel 9al denkt een moeder daar anders over) en als ze te snel te vaak ab krijgen werkthet later weer slechter.
Zo dacht ik er bij mijn eerste meiske ook niet altijd over, hoor, maar ik heb door ervaring geleerd.
Ik wens je kleintje heel veel betersap en jou heel eel sterkte; het is nooitleuk al je kindje ziek is!groeten, Claudia.

 
mijn kleine meid was ook behoorlijk ziek een paar dagen. Ook zij wilde absoluut niet drinken. Ook geen water. Ik heb haar toen een natte washand gegeven. daar sabbelde ze wel lekker op. Zo kreeg ze toch wat vocht binnen.

gr Linda

Oh ja ze was toen net 4 maanden
 
Terug
Bovenaan