Hellup zoveel onzekerheid!!!

A

Anoniem

Guest
Lieve dames,

Op 26 april heb ik mijn eerste zwangerschapstest gedaan. Alhoewel de streepjes wat ligt waren, we waren zwanger! Voor de zekerheid nog maar wat testen gedaan...Want ja na 9 maanden klussen en een miskraam wilde ik het echt heel zeker weten!! Nou allemaal positief! Hardstikke fijn natuurlijk. Ook de test die ik voor Moeders voor Moeders heb gedaan was positief..Nou meid je bent echt zwanger!! HIEP HOI! Eindelijk!

Gisteren hadden we de eerste afspraak voor een echo. Omdat ik al sterk gegroeid was had de VK het idee dat het ouder zou zijn..Dus gisteren was ik 9 weken en hoppa echo! Ik kon niet wachten, zenuwachtig, spanning..Dalijk horen we het hartje en zien we hem/haar!!! Ben zo benieuwd!!!

Helaas dit alles was een illusie..Op de echo was geen zwangerschap te zien die 9 weken zou zijn...Er zou misschien iets kunnen zitten, maar dat is een hele prille zwangerschap, verder niets...Ook inwendig onderzoek laten doen en hier ook niets..Geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap helemaal niets..Of nou ja niet wat het zou moeten zijn....

Ik ben dus op 22 maart voor het laatst ongesteld geweest. Ik heb geen bloedverlies gehad (op iets heel minuscuuls na het vrijen, maar dat stopte direct..), ben niet ongesteld, mijn buik en borsten groeien vrolijk door maar ik krijg niets te zien!

Ik de VK gebeld en in overleg met de echo man, maken we een afspraak voor over 3 weken, misschien zijn we gewoon veel vroeger dan we dachten en krijgen we geen kerstkindje...Ik zei ook tegen de VK dat het misschien een schijnzwangerschap zou kunnen zijn, maar de hoeveelheid HCG is hoog en de andere tekenen zijn er ook allemaal..Er rest ons nu niets anders dan te wachten...Wachten 3 weken lang...Hoe hou ik dit in godsnaam vol!!!!!!!!!!!

Mijn man en ik (mijn man heeft al een dochtertje) dachten af en toe dat we wat zagen op de echo. En de man die het uitvoerde was ook heel onduidelijk en heel vaag...
Ik ben nu zo onzeker, verdrietig, bang, hoopvol, verdoofd...Noem maar op...
Volgens mij heb ik nog nooit zoveel gevoeld als gisteren en vandaag.

Heeft iemand dit misschien al eens meegemaakt, ervan gehoord of wat dan ook!
Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken...

Bedankt alvast!
dikke kus

Hoi Linda,
ik heb hier nog nooit van gehoord maar hebben ze bij jou een inwendige echo of een uitwendige gedaan?
ik kreeg mijn echo met de 8 weken en toen hebben ze een inwendige gedaan want daar zag je het beter op.
echt verschrikkelijk om zoiets mee te maken en net wat je zegt dan moet je nog 3 weken wachten ook
maar als je zoveel hcg hebt ben je wel zwanger.
zal het waarschijnlijk toch veel korter zijn dan.
ik weet niet hoe ik je gerust moet stellen maar als je er echt mee zit dan zou ik de vk nog eens bellen en vragen of ze je wat gerust kunnen stellen.
veel sterkte de komende drie weken.
gr lisette

Hoi,
Helaas nooit gehoord of meegemaakt maar volgens mij ben je gewoon zwanger hoor.
Bijvoorbeeld:
Als je kijkt naar hoe een echo werkt dan worden de beelden gevormd doordat het geluid door water gedragen wordt en weerkaatst worden door de vaste vormen (bijvoorbeeld je darmen en ook het kind). Ik kan me zo voorstellen dat als je er veel voor hebt zitten of het kind ligt heel ver naar achteren, dat het moeilijker te zien is.
Als je op 22 maart voor het laatst ongesteld was en je hebt je eisprong na 3 weken ipv 2 dan zou je dus nu ongeveer 6 á 7 weken zwanger kunnen zijn... dan is er zowiezo niet veel te zien ... een heel klein blupje met een zwak vlakkerend lichtje als hartslag... makkelijk over het hoofd te zien...
HCG wordt volgens mij alleen getroffen in je lichaam als je echt zwanger bent en dat is al een paar keer positief op getest.

Ga er gewoon iig vanuit dat je zwanger bent, wat sneller groeit (komt ook wel vaak voor!) en let dus alvast op je voeding ed. Maw gedraag je alsof je zeker weet dat zwanger bent. Die 3 weken zijn zo om en dan heb je wat meer zekerheid. Ik zou er wel op staan dat je een andere echoscopist krijgt!

Kop op meid en positief blijven denken... en hou ons op de hoogte...

Gr.
JBJ
19wkn

Hallo Linda,
erg vreemd dit??
Je kan inprincipe dus niet korter zwanger zijn   want je test was dus al positief op 26 april.
Hoe is de echo gemaakt uit of inwendig maar ook al zou deze uitwendig zijn met 9 weken hoor zie je echt wel vrij goed het embryo met hartactie.

Ik zou er dus zeer zeker geen genoegen mee nemen om nu 3 weken te gaan wachten want dat is onmenselijk ,je weet gewoon niet waar je nu aan toe bent.
Je moet er gewoon op staan om een echo bij de gynaecoloog te regelen desnoods bel je de poli en vertel je dat je helemaal overstuur bent (maak het maar erger) gewoon voor jezelf opkomen en een nieuwe (inwendige echo regelen).

sterkte yvonne

beste linda

toen ik voor mijn eerste echo ( 8 wk ) ging zagen ze ook niets en moest ik ook na 3 weken terug komen en dat is een hele moeilijke tijd dat zal ik niet ontkennen ik heb steeds maar gedacht dat er niets zat zodat de klap niet te hard aan zou komen als dat echt zo was maar aan de andere kant had ik stiekem wel hoop   ik heb geluk gehad en ik ben op dit moment 32 wk zwanger   ik wens je heel veel sterkte de komende tijd

groetjes jeannette

Lieve Meiden,

Bedankt voor jullie reacties!! Echt heel tof!
Ik voel me gelijk een stuk beter. Gisteren was heel emotioneel. Het is echt een enorme wens van mij al heeel lang (al 8 jaar)...Dus na een mk hoop ik zo dat het goed gaat.

Mijn moeder heeft heel veel moeite moeten doen vorodat ze mijn broer kreeg. 4 x MK, complete bedrust, zieknhuis opnames noem maar op. Dus ik heb altijd in mijn achterhoofd dat het fout zou kunnen gaan, maar dat wil niemand tôch!?

Ik ga zo lekker met mijn moeder shoppen en mijn zinnen verzetten, kan ik lekker tegen haar aankletsen. Jullie lieve, opbeurende en motiverende woorden doen me wel heel erg goed, en ik blijf hopen...

Er is gisteren een uitwendige (waarbij hij dacht iets te zien) en een inwendige echo gedaan. Ik wacht gewoon even af, want ik wil niet weer dat er 'niets te zien is', volgens mij wordt ik dan echt helemaal GEK! Nu gaat het nog wel. Ik heb hele lieve mensen in mijn omgeving en jullie ook nog eens! Geeft een super warm gevoel...!!

Heel erg bedankt alvast...Ik zal jullie op de hoogte houden.

dikke kus
Lin

Terug
Bovenaan