HELLUP....zwangerschapseczeem

hallo allemaal,

Is er misschien iemand die bekend is met zwangerschapseczeem?? ik heb allemaal rode bulten op mijn benen die ontzettend jeuken...ik kan morgen pas een zalf gaan halen bij de apotheek, maar daar moet ik dan wel erg voorzichtig mee zijn. De dermatoloog zei dat de kans is dat het misschien weg gaat maar dit kan ook pas na de bevalling zijn....hellup..Ik schrijf dit bericht ook om half vier s´nachts omdat ik niet meer kan slapen van de jeuk...iemand misschien tips?? anders heb ik nog 10 zware weken te gaan...

groetjes een radeloze moeder in spe....

Vervelend voor je zeg.
Ik heb altijd al eczeem dus ik weet hoe vervelend dit kan zijn. Helaas kun je er weinig aan doen :( Ja, smeren met zwalfjes. Wat bedoel je eigenlijk dat je erg voorzichtig moet zijn met zalf???
En verder: niet krabben...maar ja, ik weet het. Ze zeggen wel eens, jeuk is erger dan pijn.
Succes en ik hoop dat het snel over is.

Hoi,
Oh, wat erg voor je. Ik heb het bij mijn 2e zwangerschap gehad vanaf week 20 en dat heeft tot lang na de bevalling geduurd. Ik zat helemaal onder de uitslag en een jeuk niet meer normaal. Ik heb van alles geprobeerd: hormoonzalf lage klasse, mentholgel en poeder, koud douchen, paardenbloemthee drinken, VSM creme tegen jeuk, vetcreme, maar echt helpen deed het niet. Mogelijk ben je er meteen na de bevalling van af, maar het duurt nog wel even voordat je moet bevallen. Ik ben na mijn bevalling een accupunctuur behandeling aangegaan, maar ook dat heeft nauwelijks geholpen. Waarschijnlijk heb ik PUPPP gehad. Via google kun je daar wel wat op vinden.
Ik hoop van ganse harte dat het van tijdelijke aard voor je is.
Heel veel succes....!!!!!!
Groetjes...

Hoi Nada,
Sorry, ik heb weinig tips behalve je huid heel vet houden. Als je er vette creme op smeert dan heb je ook minder kans dat je het perongeluk open krabt. Dat weet ik van een vriendinnetje die regelmatig exceemplekken heeft. Verder kan ik je alleen maar heel veel sterkte ermee wensen!
Liefs,
Mar

Terug
Bovenaan