Hellup.....

Wij zijn nu sinds januari bezig met oefenen voor een derde kindje. Nu heb ik, heel vervelend, sinds februari al drie keer een blaasontsteking gehad. Wie heeft (naast antibiotica) tips voor mij om een volgende blaasontsteking te voorkomen. Want volgens mijn huisarts komt het van het "oefenen". Nu plas ik altijd na de tijd, dus ik weet het ook niet meer. Tja, en zonder HET te doen wordt je ook niet zwanger. Dus.....wie herkent dit? Alvast bedankt en iedereen veel succes. Groetjes.

Ik heb in het verleden ook veel last gehad van blaasontstekingen. Wat kan helpen is allebei de boel goed schoon houden. Klinkt misschien raar, maar als je man geen schone heeft, kan je ook daar een blaasontsteking van krijgen. Dus, voordat je het doet, allebei effe in bad ofzo. Niet te heet want dat is weer niet goed voor de zaadjes! In het bad/douche kan het voorspel alvast beginnen....

Na het sexen plassen is heel goed, maar tot een aantal uren na de daad zal er nogsteeds zaad en vocht uit komen. Het is dus noodzaak om elk uur ofzo een ander inlegkruisje te pakken en/of de boel weer te wassen.

Wassen moet je gewoon met lauw water doen. Zeep is niet goed voor je zuurtegraad waardoor bacterien weer vrij spel kunnen krijgen.

Een laatste tip. Als je voor 'de grote boodschap' bent geweest, altijd van voren naar achtere afvegen.

Klinkt misschien een beetje overdreven allemaal, maar ik heb in geen jaren meer een blaasontstekening gehad.

Succes!

Hallo Hendrika,

Ik ben sinds mijn kinderjaren ook bekend met blaasontstekingen. Dus ik kan meepraten hoe erg dit kan zijn. Weet je wat je ook kan gebruiken om een blaasontsteking te voorkomen, cranberry capsules. Deze kan je in een reformwinkel halen. Wat ook goed is is om veel te drinken op een dag, en per dag 1 vitamine c tablet in te nemen. Uit eigen ervaring weet ik dat dit helpt maar ook uit verpleegkundig oogpunt want ik ben zelf nml verpleegkundige.

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
Groetjes van Lena.

Ik ben werkzaam in de zorg en bij mensen die daar vaak een blaasontsteking hebben wordt vitamine C nog wel eens voorgeschreven, ter voorkoming van!!! Dit is ook gewoon bij de drogist verkrijgbaar!

Hallo,
Ik ben ook een verpleegkundigen(die denken altijd dat ze het beter weten hahah) maar wat je natuurlijk ook kunt doen is het sperma met een 5cc spuitje bij jezelf inbrengen. Wel minder romantisch en fijn,maar het helpt wel. Kan de blaasontsteking tenminste evn de tijd krijgen om te herstellen. (nou ja je blaas dan..)
Succes ermee.
Liefs Esther

Dames, iedereen bedankt. Heb dus vanmiddag maar even vitamine C ingeslagen. Ga het meteen proberen. Moet volgens mijn apotheker wel 2000 mg per dag slikken en daarbij goed drinken anders slaan kristallen neer in je urine ( als ik het goed begrepen heb) en dat is ook weer pijnlijk..... Weet alleen niet of ik wel op twee liter per dag kom, maar ja....Proberen he. Groetjes van Hendrika.

cranberrysap en uitgeperste citroen, echte `oma-middeltjes ´, heb zelf aan aantal keer op vakantie blaasontsteking gekregen, en zie het nooit zitten om in het frans tegen een dokter uit te leggen hoe en wat. Ik zweer erbij, ter voorkoming van en als oplossing voor.

Hoi Hendrika,

Ik heb je gevonden hier op het forum en zoals ik laatst ook al tegen je zei: Voordat je gemeenschap hebt de "boel" goed schoon maken. Helpt echt. Ik had vroeger ook altijd heel veel last van blaasonstekingen en nu ik alles goedschoon hou en Bo ook is er niets meer aan de hand.
Succes ermee en veel succes met zwanger worden. We gaan lekker door met oefenen.

Liefs Pauline

Terug
Bovenaan