HELLUP!

<p>Mijn dochter is over een paar weken 2 en is altijd een moeilijke slaper geweest, maar de laatste weken is wel heel absurd.</p><p>'S middags slaapt ze 1,5 - 2u en altijd zonder problemen. 'S avonds leggen we  haar tussen 19.30 en 20u op bed, en dan begint het gesodemieter. Ze begint met kletsen en spelen, dat gaat over in jammeren en huilen. We hebben alles al geprobeerd, negeren, niet negeren, uit bed halen, niet uit bed halen, de stapjes methode, NIKS helpt en inmiddels zijn papa en mama er wel klaar mee. Wie kan ons helpen zodat wij onze avond weer terug hebben? </p>
 
Hier ook een meisje vam bijna 2 en wij hebben precies hetzelfde, maar dan s nachts! Vannacht van 1.00-5.00 wakker geweest. Paniek omdat ze ineens bang is om alleen te zijn. Maakt idd niks uit wat we doen. Erbij zitten, boos worden, negeren, water drinken, lampje aan... ze is echt 4 uur lang wakker en steeds huilen. Dus nee, ik heb geen tips... ben ook op zoek naar tips!!! Ben ook 36 weken zwanger en behoorlijk op :(  
Ik merk wel dat mijn dochter ineens heel veel gaat verwerken, ze gaat beter kletsen en kan verbanden leggen. Er gebeurt denk ik nu zoveel in haar hoofd, dat komt er allemaal s nachts uit. Maar vervelend is het idd wel!
 
Ik heb bij een ander forum vsm kindival voorbij zien komen. Misschien kunnen we dat eens proberen! Maar ook nog 36 weken zwanger, jeetje, dat is heftig! Sterkte!
 
Wij hebben het ook gehad toen mijn dochter 2 was. We bleven bezig ‘s avonds, steeds weer terug, weer eruit, nog een keer, laten roepen weer er naar toe etc.
Steeds pas rond 9 uur ging ze echt slapen als we haar er dan weer in legde.
Omdat ik geen zin meer had in elke avond die strijd, zijn we haar pas rond kwart voor 9 naar bed gaan brengen.
En dat werkte toen, dan was ze moe g
 
En dat werkte toen, dan was ze moe genoeg om direct te gaan slapen.
Onze avond hadden we er nog niet mee terug, maar het bracht wel meer rust. 
En op een gegeven moment zijn we het weer gaan terug brengen naar eerder, en dat ging toen meestal goed.
 
Regenboogje-b dat doen wij nu ook inderdaad. Alleen als wij haar terug op bed leggen blijft ze wakker tot een uur of 23u, soms wel tot 0.00.. En dat kan echt niet meer. Ik ga vanavond voor het eerst haar een melatonine pilletje geven, kijken of dat wil werken. 
 
Terug
Bovenaan