Hellup!!!!

Misschien zijn er toch mama's die niet aan het carnavallen zijn en dit herkennen. Want we zijn ons wel een beetje geschrokken!
Tessa heeft sinds gistermiddag knalrode billen! Ze zijn helemaal opgezet en vanochtend zat er zelfs een beetje bloed in haar luier, zo rood en een beetje kapot is het!  
We gebruiken alleen pampers en ze heeft nog nooit last gehad van luieruitslag of zo...
Ze is verder helemaal lekker vrolijk en heeft er alleen last van als we het insmeren met sudocreme. (voelt ook ribbelig aan). Verder ligt ze nu even lekker in haar blote kont om het een beetje af te laten koelen,......

Herkent een van jullie dit?? Heeft dit te maken met tandjes krijgen of wordt ze misschien nu ziek???

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi Lisenka,

volgens mij kun je niet veel meer doen dan je nu doet, lekker ff laten drogen in de blote bips en flink smeren met sudocreme. Wij gebruiken ook nog wel ns tissues na het verschonen, voor het smeren met de creme, zodat haar billen zo droog mogelijk zijn. Bij Rêve hangt het inderdaad samen met het doorkomen van tandjes.

veel sterkte!

mama van Rêve

hoi hoi
ik werk op een creche en voor zover ik weet zijn de verschijnselen zoals ik ze tegen kom op mijn werk van tandjes de volgende :

rode schrale / kapotte billetjes
diarree
rode wangen
kwijlen
jengelig
sabbelen op alles

dit kunnen tekenen zijn van tandjes
maar dat hoeft natuurlijk niet bij elk kind voor te komen
er zijn ook kinderen die nergens last van hebben
succes ermee
groetjes sandra

Hoi

Huismiddeltje op de creche geleerd Roze billetjes bepoederen met maizena. Ja, dat witte spul dat je in de keuken gebruikt voor het binden van saus. Heb het geprobeerd en het helpt echt fantastisch!

Groeten, Mama Co

Hoera! De rode billen wordt minder!
Die Maizena werkt echt, mijn husband vond het maar vreemd ("waar heb je die onzin vandaan....") maar toen hij zag dat het wel minder werd vond hij het een superadvies van jullie!!!
En het is inderdaad een tandje dat doorkomt. Ze heeft er (nog) weinig last van, ze is megavrolijk en giebelt ook sinds een paar dagen! Wat kun je er het beste op smeren als ze er wel last van krijgt? Ik zag bij Danielle Dentinox staan, kun je dat gewoon bij de drogist halen?

groet,
Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan