hellupppp, hoeveel moet ie nu eten/drinken

Hee ladies, hoe gaat het met jullie en de kleintjes?
Hier heel goed hoor alleen ben ik helemaal “in de war” wat eten betreft... wat en hoeveel moeten ze nou hebben?

Stijn, nu 6 maanden krijgt opvolgmelk, fruit en groentehapjes.
Zo ongeveer: (melk is totaal water en poeder)

-7.00 uur: 200 ml melk
-9.30 uur: fruit ± 100 gram
- 11.00 uur: 175 ml melk
- 15.00 uur: 175 ml melk
-18.00 uur: groenten ±100 gram
- 19.00 uur: 175 ml melk

Hoe is jullie schema???

Liefs S. + Stijn

Hoi Hoi mammie van stijn!!

Nou had net een heel stuk getypt viel de batterij van mijn laptop uit!!!Grrr....

maar volgens mij is stijn al 7 maanden hoor...hij is toch 7 september geboren of niet???Lili is 3 daagjes ouder als stijn ...Ze is 7 weekjes te vroeg geboren ..

maar goed Lili heeft een heel ander eet/drink patroon....

0800 - 150 cc pap
1030 - fruithapje Bijv. banaan sinaasappel en liga ..hmmm ..
1300 - 150 cc pap
1530 - koekje (spec v baby's) om te leren knabbelen /sabbelen
1700 - warm eten Bijv. rundvlees /aardappel/bruine boontjes (goed prakken)
1900 - flesje 150 cc

Raar dat hier in Limburg heel andere eet en drink patronen zijn dan in derrest van het land of heb ik het verkeerd...Maar goed Lili smult ervan hoor...!!!

maar nu nog een vraagje...

Hoe gaat het met de ontwikkeling van Stijn??Hij was toch ook een prematuurtje ofniet>??
Op lili zijn de artsen harstikke trots! (zegt een trotse moeder hihi)  ze kan al enige tijd rollen/ goed rechtop zitten...(wel met steun in rug) ze mag van de fysio zelfs al mee op de fiets!!(durf alleen zelf  nog niet)
Word stijn ook door de artsen en de fysio in de gaten gehouden het eerste jaar??
Lili weegt nu 6,7 kilogram bij een lengte van 69 cm!!super he!!

Groetjes lonneke

Oeps betrapt, hij is idd al bijna 7 maanden maar omdat ie zo vroeg geboren was rond ik het voor het gemak ruim omlaag af. Stijn is, net als Lili, al helemaal bij qua lengte en gewicht; met 6 mnd was hij 7 kilo en 66 cm. Alleen qua motoriek heb ik het idee dat hij snel is als je uit gaat van 23 oktober en langzaam als je uitgaat van 7 september.

Komt ie.... (trotste moeder!!!) hij kan:
- omrollen en weer terug, twee kanten maar wel een voorkeur dus nu ligt ie andersom in zijn bed zodat hij ook oefent naar de andere kant rollen, echt waar!
- naar zitten optrekken door ons en dan heel trots kijken, hihi. Heel soms, heel even los. Maar evenwicht is nog moeilijk. Met een steuntje gaat het goed. Hij zit/hangt vaak in z’n band.
- sinds een paar dagen wil hij graag staan!!!. Dan kijkt ie nog trotser, met een glimlach. Zo van “stoer hè?”. Niet uit zichzelf hoor, maar tegen de rug van de bank bv.

Dat lijkt wel hetzelfde als Lili. Super dat het zo goed gaat met haar! En wat heerlijk dat iedereen trots op haar is. Ik ook hoor! Op de fiets, wow, dat had ik nog lang niet bedacht. Wel leuk van de zomer...

Stijn gaat pas in september weer naar de arts. Verder geen fysio. Waarom heeft Lili fysio?
Op het consultatiebureau zeggen ze telkens dat hij goed groeit en verder vrij weinig. Ze vragen naar zijn eten maar opmerkingen of suggesties niet echt? Vandaar dat ik nu ineens weer onzeker wordt. Ik denk nl dat ie met minder melk kan maar op de crèche denken ze dat hij meer wil. Vandaar.

Hoe maak je die pap? En doe je dat in een fles, of van een bordje (dan mogen we wel een uur eerder opstaan, haha).

Heel verhaal weer.

Weet jij hoe het met Safraan en de kleine is?

Veel liefs S. en Stoere Stijn

Hoi mamma van Stoere stijn!!

phoe al 7 kilo bij 6 maanden!!!wat goed zeg!!!
ja en ik heb dat ook bij Lili met de moteriek precies hetzelfde...
En staan kan lili al heel lang heel goed/...ze is heeeel sterk in haar beentjes...nu als ze op haar buikje ligt doet ze al echt haar beentjes onder haar kontje trekken en haar hoofd over de grond zich vooruit schuiven...(paar cm tjes maar hoor..)GOED HE!!

En wat die fysio betreft , dat moest ze al gelijk na haar geboorte 1 x in de maand PUUR als controle of ze zich goed ontwikkeld...raar dat dit bij jullie niet zo is...en de arts moet ze 1x in de 2a3 maanden naar toe..ook puur voor controle!Totdat ze 1jaartje is...

En die pap die maak ik met bambix vanaf 7 maanden...
150 cc melk en ongeveer 6 eetlepels bambix...dit krijgt ze al dik een maand 2x per dag MET DE LEPEL!!
vind het echt heel raar dat jullie dit nog niet hoeven...bijj mij zeggen ze dat ze zo snel mogelijk van de fles afmoeten en met de lepel moeten eten...en Lili eet sneller de pap op als een flesje melk...(deze heeft ze nooit zo graag gehad...)de pap maak ik overigens de dag ervoor al klaar...scheelt weer 5 min!!

Ik heb geen idee hoe het met safraan en de kleine is...phoe zei hebben ook wat meegemaakt he...echt erg hoor...

Fijn dat Stijn ook zo goed groeit en ontwikkeld ..ik heb meerder verhalen van prematuurtjes gelezen waar het heel anders kon lopen...een meisje in het ziekenhuis wat gelijk met mij was bevallen (eigelijk hetzelfde verhaal als ons) dat kindje had in die week dat wij er waren 2x een maagbloeding gehad en klaplongetjes (gloof ik) echt heel zielig en erg...weet ook niet hoe dit afgelopen is...

slaapt stijn ook zo goed??Lili gaat savonds rond 7 uur naar bed en word de volgende morgen pas om 0800 uur wakker!! iedere dag al maaaanden lang!!!GOED HE!!! ze huilt ongelogen NOOIT!!en lacht de hele dag...ze is echt heel vrolijk!!
Op het begin was Lili wel heel geprikkeld ,drinken kon ik haar alleen boven op een donkere kamer LIGGEND geven...(ze krijgt trouwens nog steeds liggend de fles) En als het te druk was werd ze heel "wild" Toen heb ik als advies van het cb Ria Blom gelezen....Nou binnen 4 dagen hadden we een kompleet ander kindje...
Herken je dit ook bij Stijn??Ze zeggen dat prematuurtjes prikkelbaarder zijn dan voldrage babys???

phoe ik kan nog zoooooveeel vragen en vertellen ...hihi....Fijne avond!!

liefs lonneke
document.write(friendlyDateTimeFromStr(''));

Oeps betrapt, hij is idd al bijna 7 maanden maar omdat ie zo vroeg geboren was rond ik het voor het gemak ruim omlaag af. Stijn is, net als Lili, al helemaal bij qua lengte en gewicht; met 6 mnd was hij 7 kilo en 66 cm. Alleen qua motoriek heb ik het idee dat hij snel is als je uit gaat van 23 oktober en langzaam als je uitgaat van 7 september.

Komt ie.... (trotste moeder!!!) hij kan:
- omrollen en weer terug, twee kanten maar wel een voorkeur dus nu ligt ie andersom in zijn bed zodat hij ook oefent naar de andere kant rollen, echt waar!
- naar zitten optrekken door ons en dan heel trots kijken, hihi. Heel soms, heel even los. Maar evenwicht is nog moeilijk. Met een steuntje gaat het goed. Hij zit/hangt vaak in z’n band.
- sinds een paar dagen wil hij graag staan!!!. Dan kijkt ie nog trotser, met een glimlach. Zo van “stoer hè?”. Niet uit zichzelf hoor, maar tegen de rug van de bank bv.

Dat lijkt wel hetzelfde als Lili. Super dat het zo goed gaat met haar! En wat heerlijk dat iedereen trots op haar is. Ik ook hoor! Op de fiets, wow, dat had ik nog lang niet bedacht. Wel leuk van de zomer...

Stijn gaat pas in september weer naar de arts. Verder geen fysio. Waarom heeft Lili fysio?
Op het consultatiebureau zeggen ze telkens dat hij goed groeit en verder vrij weinig. Ze vragen naar zijn eten maar opmerkingen of suggesties niet echt? Vandaar dat ik nu ineens weer onzeker wordt. Ik denk nl dat ie met minder melk kan maar op de crèche denken ze dat hij meer wil. Vandaar.

Hoe maak je die pap? En doe je dat in een fles, of van een bordje (dan mogen we wel een uur eerder opstaan, haha).

Heel verhaal weer.

Weet jij hoe het met Safraan en de kleine is?

Veel liefs S. en Stoere Stijn

Terug
Bovenaan