Helm tijdens fietsen

Hebben jullie je baby een helm opgezet tijdens het fietsen en tot welke leeftijd doe je dit? Hebben jullie tips voor een kwalitatief goed helmpje? Ik zie eigenlijk nooit baby's met een helm, maar misschien let ik er ook niet goed op.
 
Hier wel! Vond het eerst wat overdreven, maar ik ben wel eens met fiets en kind in het zitje omgekukeld, dus ik zie er nu zeker het nut van in. We hebben helmpjes van Bobike.
 
Ja! Het leek me altijd al een eng idee, zo’n teer lijfje en vlak voor de geboorte van onze oudste is de moeder van een goede vriend overleden nadat ze ongelukkig met haar hoofd op de straat kwam toen een andere fietser haar per ongeluk aantikte bij een inhaalactie. Ik heb ook voor mezelf een helm gekocht (goed voorbeeld…). 1e keer was een gevecht (10 maanden oud) 2e keer al wat minder, 3e keer was hij blij: helm op == fietsen == leuk
Op de website van de consumentenbond is vrij toegankelijk de resultaten van een Duitse test te vinden. Wij hebben de Abus Anuky. Kind is inmiddels 3 en helm zit nog steeds goed.
 
Terug
Bovenaan