Helmpje op de fiets?

A

Anoniem

Guest
Jaja, morgen gaan we dan eindelijk een fietsstoel (en misschien een fiets voor mij) kopen. Ooit heb ik er al eens een topic over gehad maar nu weet ik niet of Stijn een helmpje op kan/moet/zal... Want stel nou dat we omvallen met de fiets   dan valt ie mooi op z’n koppie. Wat doen jullie? Bovendien is dan alvast gewend aan een helmpje als ie zelf gaat fietsen, dacht ik.

Zelf hebben we natuurlijk ook geen helmpjes opgehad. Maar of dat een argument is (nee dus). Voor Lukas hebben we het er ook wel over gehad maar het is er nooit van gekomen. Het is wel een stuk veilieger en ik denk dat jij echt in de stad woont (ik niet, ik woon in leidschenveen, zo'n nieuwbouwwijk voor Den Haag). Dan lijkt het me toch wel veiliger, met al die tramsporen enzo.

Als ik nog in Scheveningen had gewoond dan had ik denk ik ook wel een hemlpje gekocht.

Annemieke

Hoi Toulouse,

Hier geen helmpjes, voor allebei niet als ze op de fiets zitten. Misschien tegen de tijd dat ze zelf gaan fietsen, zonder zijwieltjes.... Want ik bedenk net dat Gijs nu ook fietst zonder helmpje,maar hij is zo voorzichtig, komt wel goed.

Succes ermee en veel plezier met fietsen, dat is zoooo lekker met je kleine!

Groetjes Susan

Ook ik woon in een klein dorpje en zal je eerlijk zeggen dat ik zelfs nog nooit iemand heb gezien met een helmpje op de (moeder) fiets!!
Natuurlijk wel als ze zelf los fietsen maar ook erg weinig....ik dacht eerlijk gezegt dat duitsers dit altijd deden ??Hoe ik hier in vredesnaam bijkom ik heb echt geen idee???
Maar geloof dat het daar zelfs verplicht is...
Dus tsja...hier ook geen helmpje...

Liefs lonneke

Hier ook nog geen helmpjes op de fiets. Ik weet ook niet of ik er later wel aan ga beginnen. Als Julian voorzichtig is dan zie ik er geen reden toe. En als hij als een wilde tekeer gaat op zijn fiets dan vind ik het juist een reden om geen helm op te doen, zodat hij voelt wat de consequenties zijn.
Mocht hij gewoon een stuntel blijken, dan overweeg ik wel een helmpje (ahum...hoezo bevestiging van de stereotypes...)

Ellen mv Julian

Hier zie je wel vaker helmpjes, ook in het zitje. Vandaar dat ik er aan dacht. Wellicht omdat het in de stad (den Haag) drukker is. Vooral de expats doen aan bescherming op de fiets...

Voor nu doe ik het zonder, ook omdat ik geen kleine vond maar als Stijn gaat leren fietsen bescherm ik z’n koppie wel. Dat heeft niet met vallen en op staan   te maken, wat mij betreft. Maar met bescherming tegen ernstiger letsel.

Terug
Bovenaan