Helmpje

Hoi

Even jullie mening nodig.
Ik ben gisteren met Kris bij de kinderarts in het ziekenhuis geweest voor de afplatting van zijn hoofdje. Het scheelt anderhalve cm met de ene kant en de andere kant van zijn hoofd. Ze heeft me verzekerd dat het geen kwaad kan en dat hij medisch gezien geen helm nodig heeft, maar cosmetisch wel.
Ik vind het echt verschrikkelijk zo'n helm. Mij stoort het ook niet dat hij een beetje een afplatting heeft. Het is ook al een stuk minder als voorheen.
Je moet echt boven op zijn hoofd kijken wil je kunnen zien dat het plat is aan een kant.

Nu moet ik natuurlijk niet alleen aan mezelf denken, maar ook aan de toekomst van Kris. Is er hier iemand die ervaring heeft met zo'n helm??
En zouden jullie het wel of niet doen. Hij moet dan minstens een half jaar met een helm op.
Liefs Ellen mv Kris (01-09-2006)

Tja, lastige keuze. Het is puur cosmetisch, maar kan wel best opvallen. Realiseer je dat als hij later kaal wordt, het opvalt. En dat bij de kapper soms het haar aan de ene kant iets anders wordt geknipt dan aan de andere kant om het wat minder op te laten vallen. Vaak is ook niet alleen het achterhoofd scheef maar zie je het ook  in het gezicht.

Zo'n helm 23 vd 24 uur ophouden geeft veel impact. De kindjes zelf doen er meestal weinig op maar als ouder is het natuurlijk niet leuk als je over straat loopt en mensen staren je na of vragen wat er met je kind aan de hand is! Ik kan je wel vertellen dat de resultaten  met helm echt supergoed zijn. Die kinderhoofdjes worden weer heel mooi rond.

Kijk anders een rond  op  internet. Er staan vast wel ervaringsverhalen van ouders  die wel of juist niet voor de helm hebben gekozen.

groetjes, ijsjes  

Hoi,

Ik ben zelf  van mening dat ik áltijd voor het helmpje zou kiezen. Nee,.. het is niet het charmanste ding wat je baby op kan zetten, echter is het met een goed doel.
En wat is een half jaartje op zijn hele leven?

Later zal hij je dankbaar zijn dat je, toen het nog mogelijk was, hem een helmpje hebt opgezet. De vorm van je hoofd blijft nu eenmaal áltijd zichtbaar.

Stel je kleine wordt later  vroegtijdig kaal en besluit zijn haren érg kort te knippen of te scheren, dan is een mooi gevormde schedel wel meegenomen. Voor ons misschien minder belangrijk, maar voor  iemand anders misschien iets om heel onzeker over  te zijn.

Helaas is deze wereld op uiterlijk gericht en wilt iedereen er leuk en mooi uit zien, maar vergeet niet dat als je er iets aan wilt doen je nú die kans moet grijpen!
Ik persoonlijk zou het mijn ouders hebben kwalijk genomen als ze er niets aan gedaan zouden hebben..

Uiteraard is dit mijn mening/visie en zullen er beslist mensen zijn die er anders over denken. Dat mag...

Succes met je beslissing!

Esmé mv kay

Heeft Fysiotherapie niet nog zin? Neem aan dat het afgeplatte hoofd door een voorkeurshouding komt? Weet natuurlijk niet wat  je  al geprobeerd hebt. In iedergeval veel sterkte,.

Terug
Bovenaan