Helmpje

Hoi Lientje,

Onze zoon Lucas moet misschien ook een helmpje. Ik moet over vier weken weer naar het cb en de kinderfysio en dan gaan ze overleggen en bekijken of het nodig is. Even afwachten dus. Ik kan je dus helaas geen tips geven.

Ik wens je veel sterkte en succes in ieder geval.
Ik heb volgens mij een tijd geleden wel een topic over het redressiehelmpje gezien bij een ander onderwerp, volgens mij bij ontwikkeling ofzo, maar ik weet niet of het er nog op staat.

groetjes Victoria

Hoi Jenny,

Bedankt voor je reactie! Helaas kan ik het niet meer vinden...

Ons zoontje is nu 6 maanden en heeft gisteren een helmpje gekregen.
Hij heeft hem gekregen voor een afplating, dit komt door zijn voorkeurhouding naar links.
Ik hoop voor jou dat het niet nodig, bij twijfel kun je altijd info krijgen bij de fysio.

Liefs Lientje

hoi hoi ik ga ook met nicky naar de kinder fysio,vanwege een voorkeurshouding naar rechts.nu gaat het al wat beter met nicky.defysio vroeg mij wel na te denken over een helmpje.nu komt volgende keer eerst de kinderarts erbij maar dat vertelde de fysio,dat kinderartsen niet voor een helmpje zijn dat dit puur iets cosmetisch is..moet maar ff afwachten wat ze gaan zeggen.groetjes,karin

Hoi,

Mijn jongste zoon van bijna 6 maanden heeft ook een afgeplat achterhoofdje door voorkeursligging. Tot kort geleden was zijn achterhoofdje ook scheef, maar dit is nu al zo goed als over. Ook de afplatting is al veel minder. Ik ben vrij snel met hem naar een kinderfysiotherapeut gegaan. Zowel de kinderarts als de kinderfysiotherapeut raadde mij het dragen van een redressiehelm af. Nadat ik er veel over ben gaan lezen wilden we het zelf ook niet meer. Er is nooit bewezen dat het dragen van een helm effect heeft. Fysiotherapie  heeft vaak eenzelfde effect op het achterhoofd als het dragen van een helm, hierbij wel in aanmerking genomen dat je heel intensief met je kindje de oefeningen thuis uitvoert (d.w.z. allert bent op zijn houding en ligging).  Daarbij vraag ik  me af wat het met je kind doet om zo lang zo'n helm te moeten dragen. Maar ieder voor zich. Iedere ouder heeft het beste met z'n kind voor, alleen maakt niet iedereen dezelfde keuzes (gelukkig).

Groetjes, Noor

Hey Lientje,

Wat lees ik nu jeetje meid dat is even schrikken, misschien weet je niet meer wie ik ben maar jij bent net iets eerder dan mij ingeleid ken je van het januari forum. Maar goed Zifjon had ook een voorkeurshouding naar links en bleek later het KISS syndroom te hebben door mijn snelle bevalling. (2 uur 57 min) Ook wij hebben bij het ziekenuisgelopen voor fysio en zijn zelf naar een manuel therapeut met kinder aanschrijving geweest na drie behandelingen wat het over en ook de vele andere klachten door zijn voorkeurs houding werd met de tijd beter. (huilen, spugen,krampen).
Dus je zou dit altijd nog kunnen proberen. het wordt volledig vergoed van uit het basis pakket. Baat het niet dan schaad het niet.

succes en sterkte het lijkt me niet leuk om zo een kleintje te hebben met een helmpje, en voor hem al helemaal niet.

Liefs van Mariska en Zifjon (29-01-2008)

Hallo allemaal,

Ik zit hier met verbassing  sommige reacties te lezen, jammer is dat. Jorijn heeft de helm nu bijna 3 weken en we zien nu al verschil. Jorijn heeft geen last van de helm en als hij hem niet op heeft dan mist hij hem, dan schudt hij met z'n koppie van waar is ie nou?

Voor de ouders die het redressiehelmpje niet kennen en wel het wel wordt aangeraden, het viel ons 100% mee.

Bedankt voor de reacties, maar ik wil nog wel even zeggen dat wij alles hebben geprobeerd onder  intensieve begeleiding van de fysio en met tranen in de ogen hebben we deze beslissing genomen.

Jorijn kan ons later nooit de vraag stellen waarom we er niks aan hebben gedaan!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan