helmpje

Wie van jullie heeft ervaring met een helmpje ? Wanneer moet dit !?

Jari heeft een behoorlijk plat achterhoofd vind ik, cb vond het niet, maar ik wel..

ik zal eens beginnen met hem meer opzijn zij te leggen en op zijn buik want dat doe ik te weinig denk ik..
maarik ben benieuwd wanneer ze nou zo'n helm adviseren!?
hoorde toevallig vandaag op het nieuws dat ze niet meer vergoed worden vanaf volgend jaar.. zo'n ding kost je anders €1000 !!!!

Lliefs, marit

ja ik gebruik ook zo een zijslaper werkt goed hoor.Rivano heeft nog 2 mnd anders een helmpje,zijn hoofdje is vorige week door de kinderfysio opgemeten,en de metingen zijn net dat hij een helmpje zou mogen,hoofdje moet iets van 100 zijn en is 110,onder de 108 hoeven ze geen helm,ook linker oortje staat veel meer naar voren dan rechteroortje.als met 5 mnd niet beter is word ie doorgestuurd voor een helm.hier advies:eek:p de buik leggen als ie wakker is.alles naar rechts stimuleren(linker kant saai maken)dus rechts iets felgkleurds leggen dat intersant is voor hem.rechtop op schoot houden,kortom rechts moet intersant worden links saai

succes en je kan altijd een kinderfysio bellen he word nu nog wel vergoed

liefs jootje

Ik ga morgen naar de kinderarts omdat Demy volgende ha een grensgeval is. Nu is het in de weken tussen bezoek aan ha en ka morgen wel heel goed bijgetrokken maar we gaan toch maar. Maar ik heb al wel van alle kanten gehoord dat ze zo'n helmpje niet zo snel inzetten. Er waren kinderen in mijn omgeving die t nog veel erger hadden dan mijn meisje en die kregen m ook niet dus ik verwacht m ook niet. Maar t cb schrijft zo'n helm niet voor dat mogen ze niet maar die kunnen je doorsturen. Ik ga nu via de ha en ik zal t wel zien morgen.

xx

Zo'n kussen ga ik denk ik ook maar eens aanschaffen. Is in ieder geval handig denk ik voor de nachten. Ik zag wel dat het tot 6 maanden te gebruiken is.. Jari is natuurlijk al weer 4 maanden, maar misschien is het net genoeg om wat bij te trekken.

als ik hem nu op zijn zij leg rolt ie meteen verder naar zijn buik.. en rustig op zijn buik liggen doet ie niet... houdt continu zijn hoofd omhoog :) dus dat houdt hij naatuurlijk ook niet al te lang vol.

Volgende keer ga ik het iig aan het CB voor leggen

volg je gevoel! net als met zijn oogje

ik had van fysio een donutkussen voor babies, dat helpt en verdeelt de druk
ik had ook een safe-t-sleep voro het op de zij leggen, en tja ze rolde anders zo weer in voorkeurs houding

sterkte met alles!!

Wij wonen in delft ! Volgens mij julie in noord holland of niet ?
Nou anders koop ik er wel gewoon 1.. dacht dat ik er een heb gezien voor 15 euro

Sabine, bedankt !!!

Terug
Bovenaan